Beantwoord

HD stoort ineens

  • 10 February 2019
  • 6 reacties
  • 107 keer bekeken

Onze UHD tv welke we enige jaren gebruiken staat al die jaren afgestemd op ontvangst HD kwaliteit.
Maar sinds enkele weken hapert iedere gekozen zenders in woord en beeld, valt weg, komt weer terug en blijft dan daarna goed in ontvangst.
Allerlei testen uitgevoerd en het bleek dat de HD ontvangst de oorzaak is. Maar ja daar heb je geen UHD tv voor aangeschaft.
Nu heb ik de HD ontvangst terug gezet naar SD ontvangst en het probleem is weg.
Enige tijd geleden is er een kabelbreuk geweest vanwege bouwwerkzaamheden aan de openbare wegen.
Wat is ineens het probleem?
icon

Beste antwoord door HD stoort 13 February 2019, 13:13

Bekijk origineel

6 reacties

Heeft die kabelbreuk en dan met name de reparatie invloed gehad op de haalbare snelheid.
Komt de juiste snelheid binnen op de Experiabox, wat levert een bedraad uitgevoerde snelheids test op
www.speedtest.net
De speedtest zonet 2x gedaan : download 7,9 en de 2e keer 6,5 mbps.
de upload was: 1,34 en 1,37 mbps.
Dat is dan de reden dat met SD het probleem weg is. Nu is het aan webcare om het achterliggend verder op te lossen.
Oke, dank je wel. Dan ga ik contact opnemen met de kpn want het miximale haalbare op dit adres zou 35 mbps moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @HD stoort. Welkom op het forum. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice? Ik ben erg benieuwd wat er is besproken. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Op advies contact opgenomen met de klantenservice van kpn. Ook zij constateerden een lage instroom. Men besloot een kpnmonteur langs te sturen en het resultaat mag er zijn. Ik heb nu meer mbps dan op dit adres mogelijk zou zijn.
het is nl zo dat bij een kabelbreuk de instroom automatisch op laag gaat. Na reparatie moet dit via de kpn weer worden verhoogd. Dat gaat kennelijk niet automatisch. Dus bij een dergelijke storing is het zaak om de kpn er bij te halen. En volgens de monteur was er in de buurt nog iemand met hetzelfde probleem.
opgelost dus.

Reageer