HD tv is geen HD bitrate

• 7 februari 2013
  • 59 reacties
  • 26304 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +13
@diplodocus72

Dat antwoord van jou, klopt niet.

Ziggo is wel degelijk veel en veel hoger.

Zie hier en klik op de zender voor meer informatrie.

Via next kan je steeds verder gaan en weer op een andere zender klikken.

Ik weet niet waar jij je infomatie vandaan haalt.

Een paar:

Ziggo RTL 5 HD  11,2 MB

FOX HD 9,5 MB

Nederland 1 HD 12,2 MB

WDR SD 5,1 MB (ook veel hoger dan bij KPN)

RTL 7 SD 7,5 MB (zie je, de SD is evengroot als de HD van KPN).

etc.

Ik zie wel dat ook Ziggo de stream iets heeft verlaagd, maar gelukkig nog niet tot 7 MB zoals KPN.

En zoals je ook kunt zien:

Totaal

Ziggo:

164 SD zenders

31 HD zenders

99 radio zenders.

En HD zenders zijn in de pakketten bij Ziggo standaard, zoals het hoort.

Je hoeft niet extra voor HD pakket te betalen.

In het standaard pakket zitten 16 HD zenders (62 SD en 16 HD) voor € 16,75 per maand bij Ziggo.

zie hier voor allen (kpn staat er helaas niet bij.

En bedankt voor de aanvulling dat België nu in 1080i uitzend.

Hieronder wat screenshots

Ned 1HD Ziggo netwerk zwolle

NED1 HD Ziggo

EEN HD

Een HD

Scifi ch

sy.jpg

Reputatie 7
@Joop: ik vraag niet voor niets naar je bronvermelding. In jouw antwoord haal je voor zover ik je begrijp twee dingen door elkaar. De Nederlandse zenders zenden in 1080i uit maar KPN geeft dit - behoudens sommige glasvezelregio's - voor zover ik weet - nog steeds door in 720p. En ik heb nog ff wat rondgeneusd.

Er zijn wat verschillen van mening over wat nu de voorkeur verdient, een lagere resolutie maar wel progressive (dus zonder veegeffecten) of een hogere resolutie maar interlaced (met de vermeende veegeffecten). De mate van compressie is van groter belang en daar schiet KPN iig. bij VDSL te kort, zodat je soms wat kaal uitgevreten beelden krijgt. Kijk maar eens naar de huidtextuur bij bv. Ziggo en KPN. Veel mensen zouden graag het slechts geringe aantal rimpels willen hebben dat KPN laat zien, er zit duidelijk minder doortekening in de KPN-beelden. Ook bv. Lijbrandt geeft via glasvezel een rijker beeld dan KPN via VDSL. Je kan ook te sterk comprimeren ... Naar ik begrijp zijn de KPN-beelden beter in glasvezelregio's met WGDO of WBA+.

Reputatie 2
Badge +1
als alles goed gaat deze week een nieuwe tv en ben beniewd hoe t beeld er dan gaat uitzien

tot nu toe niks te klagen t voldoet prima zowel HD als geen HD ik zie t verschil niet zo

maar weet t effect niet wat mijn receiver doet die tussen de itv en de tv zit , upscaling , bewerken ...

kan er geen touw aan vast knopen maar wat teld is t beeld en ben best tevreden.

Denk dat t voolopig nog wel even duurt voor echt HD in kwaliteit overal is te krijgen want er zijn echt nog grote gebieden waar geen glasvezel is, de verschillen zijn te groot om uniform tv aan te bieden voor iedereen.

En men moet t vaak doen met verouderde coax en telefoonkabels uit de jaren 70 en men weigerd hier in te investeren om die eens te vervangen dus snap best dat men wat trukjes moet toepassen om t verkeer een beetje te beperken anders krijgen we ipv een wat matig beeld blokjes of erger nog geregelde stilval en dat moet je niet willen.

In de grond is t een tikkende tijdbom dat gaat in de nabije toekomst voor grote problemen zorgen

hoelang gaat de boel nog mee voor redelijkerwijs een signaal te sturen naar de klanten.....

de natuur blijft wel z`n werk doen, als men de kop in t zand blijft steken gaat t nooit wat worden.

Hoeveel werklozen ... investeren is nu noodzaak, goed voor de economie en de toekomst.

Er word ook gewoon teveel beloofd met de reclames ect , tis allemaal heftige concurentie om de klanten te winnen, er is niemand meer die gewoon nog eerlijk en open spel durft te spelen, allemaal zijn ze uniek en superieur. Uiteindelijk zal de provider met de beste service en gewoon eerlijk spel t winnen.

@diplodocus72 ik heb met verbazing naar jouw foto's en eerder artikel gekeken.

De waardes kloppen zo wie zo niet.

Wat hij aangeeft is iets anders, ik heb niet kunnen vinden wat.

6 MB klopt zo wie zo niet, dat kan je aan het mooie scherpe en heldere beeld van Ziggo zien.

15 MB ook niet, zo hoog zend Ziggo het HD signaal helemaal niet uit.

Je vermelde ergens ook 21 MB, dat klopt zo wie zo niet, want dan is Ziggo snel door de bandbreedte heen.

.

De cijfers van 2011joop kloppen wel.
Reputatie 6
Badge +9
Mensen, laat joop nou eens in die waan joh, want het maakt niet uit wat je zegt bij hem, hij vertieft toch alleen maar de topics hierzo.

@sveld84, wat bedoel je?

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, dus waar heb je het over?

.

Joop2011 zijn stukjes heb ik ook gelezen en daar kan ik, helaas voor u, geen fouten in vinden.

.

En als je het mij vraagt, is glasvezel de toekomst.

Dan moet je daar toch in inversteren?

Of zie ik dat verkeerd??

.

Ik zie alleen beelden, die volgens mij fout zijn.

Ergens klopt daar iets niet.

Mag ik daar op wijzen, of ga ik dan dit soort opmerkingen krijgen.

Als dat zo is, ben ik snel weg op dit forum.

Ik wil wel serieus genomen worden.

.

Of zitten hier alleen maar van die betweters?

Of mensen die de waarheid niet willen weten?

Ik hoor het graag.

Sorry dat ik dit moest zeggen, maar het moest er even uit.
Beste KPN nogmaals een poging waarom staat dit topic op opgelost.
ik zit al een jaar op een andwoord tewachten dat is niet opgelost dus 

Reputatie 5
Badge +4
Heeft iemand recente (meet)gegevens van de momenteel bij KPN iTV gebruikte bitrates?

Bij Ziggo ligt de bitrate van de HD kanalen momenteel tussen de 12 en de 15 Mbps.

Ziggo kanalen als Travel Channel liggen maar rond de 2.6 Mbps!

Reageer