Beantwoord

HD voorin zenderlijst

• 10 juni 2018
  • 12 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 1
Nu jaar bij KPN. En al bijna een jaar lees ik dat de HD zenders vooraan in zenderlijst worden gezet. Gefaseerd dat wel. Afronding van dit project rond deze tijd.
Hoever staat het met bij alle klanten HD zenders om te zetten?
icon

Beste antwoord door Paul Sprangers 10 juni 2018, 11:51

Blijkens een discussie elders op dit forum (https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hd-op-1-altijd-tv-kijken-in-de-beste-beeldkwaliteit-430833) geschiedt die fasering heel mondjesmaat, om eventuele problemen kleinschalig te houden. Eind dit jaar (2018) moet het hele proces nochtans zijn afgerond (waarna 4k-op-1 gefaseerd kan starten - grapje).
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge
Blijkens een discussie elders op dit forum (https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hd-op-1-altijd-tv-kijken-in-de-beste-beeldkwaliteit-430833) geschiedt die fasering heel mondjesmaat, om eventuele problemen kleinschalig te houden. Eind dit jaar (2018) moet het hele proces nochtans zijn afgerond (waarna 4k-op-1 gefaseerd kan starten - grapje).
Reputatie 1
Dank!
Wat gebeurt er met alle opnames die met de originele zender-indeling zijn gemaakt? Want ik heb 200 uur HD opnames staan....
Reputatie 7
Badge +10
@AntonLeen
Zolang jij de opnames niet verwijderd, blijven de oude HD opnames gewoon in je opnames staan.
Let op dat als je de opnames wilt houden, dien je de geplande opnames van die oude zenders wel te laten staan, anders zijn ze wel weg.
Reputatie 7
Wat gebeurt er met alle opnames die met de originele zender-indeling zijn gemaakt? Want ik heb 200 uur HD opnames staan....Gewoon laten staan. Die kun je nog blijven bekijken.
Maken ze onderdeel uit van serie-opnames dan die instelling NIET verwijderen uit 'geplande opnames'. Anders verdwijnt niet alleen het 'mapje' maar ook de inhoud, dus opnames, van die serie.
@AntonLeen
Ik ben blij dat te horen, want telefonisch werd me iets geheel anders verteld....
Reputatie 7
Ik ben inmiddels, 5 maanden later, door al m'n oude losse HD opnamen heen (ik wis altijd direct zodra ik een opname heb gekeken).
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij is het aanstaande donderdag -eindelijk- zo ver. Ik ben erg benieuwd. Ik zit op zich niet te wachten om de HD zenders op één te krijgen, maar vind het wel fijn dat ik mijn opnames vanaf dat moment op mijn tablet kan bekijken.
Reputatie 7
@makzzz
Dat geldt alleen voor opnames die vanaf dán gemaakt worden. HD opnames gemaakt tot de omzetting blijven alleen HD en dus alleen via de tv ontvanger beschikbaar.
Reputatie 4
Badge +2
Dat had ik al begrepen, Peter, het geldt alleen voor de toekomst, maar ik ben toch blij met die mogelijkheid.
Reputatie 1
En ja hoor. De HD zender omzetting bij mij per Di 19/6.
Lang wachten, maar het komt er nu dus dan aan. Postcode 2521 DH.
Zenderlijsten opnieuw instellen kleine prijs.
Reputatie 1
Kleine toevoeging ivm mijn ervaringen. De opnamen die nog in mijn lijst stonden deels niet meer beschikbaar. Gelukkig had ik daar al Rek mee gehouden. Evengoed zou KPN bij aankondiging omzetten naar HD via e-mail een uitleg kunnen geven. Technisch verhaal, weinig aan te doen. Maar voor klanten toch even schrikken. Zeker als je veel opnamen hebt. Klant kan dan kiezen om omschakeling zelf even uit te stellen.

Reageer