Vraag

[HD Zenders] Die beginnen binnenkort gewoon weer bij 1!

• 2 juni 2017
  • 48 reacties
  • 2754 keer bekeken

Reputatie 6
Geweldig nieuws, bedankt KPN!

Cheers

48 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat zal mijn benieuwe ik wacht wel af of HD op 1 komt vanaf 7 juni ?top we hebben hier lang op gewacht.☺️
Reputatie 7
Badge +9
Goedemidag.ik heb nog geen bericht gehad dan zal het bij u in de buurt zijn bererDeMeyer.☺️
Reputatie 6
Hallo Cornelis,

Ik weet niet hoe deze uitrol precies is georganiseerd en gepland, maar ik ga er van uit dat alle kijkbuiskinderen - ja zo oud ben ik al - van KPN deze mail vanzelf in hun inbox zullen ontvangen!

Wellicht dat iemand van het KPN Forum Team daar iets meer over kan vertellen?
Reputatie 7
Badge +18
Beste @BerendDeMeyer_, HD op 1 wordt gefaseerd uitgerold. En ook niet alles te gelijk naar de klanten, anders krijgt het KPN-netwerk een zware belasting te verwerken. Dit gaat in groepjes. En @cornelischristiaan30, jij bent ook echt wel aan de beurt. Je krijgt vanzelf een keer een mailtje van KPN wanneer jij over wordt gezet. 😳
Reputatie 6
Hallo Dennis,

Bedankt voor deze informatie! Blij dat ik als een van de eerste aan de beurt ben.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Dennis,

Bedankt voor deze informatie! Blij dat ik als een van de eerste aan de beurt ben.
Er zijn er al 20.000 klanten omgezet naar HD op 1. :P:D In februari 2017 zijn ze al met de uitrol begonnen. 😳
Reputatie 6
Er zijn er al 20.000 klanten omgezet naar HD op 1. :P:D In februari 2017 zijn ze al met de uitrol begonnen. :$
Ohhh, had ik dat ergens hier op de forum kunnen lezen dan? Ik heb speciaal nog even gekeken naar de blauwe topics in het subforum TV en natuurlijk Nieuws over KPN.

EDIT: toch nog gevonden hoor! https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hd-op-1-altijd-tv-kijken-de-beste-beeldkwaliteit-430833

Nou ja, met al die miljoenen klanten van KPN voelt dit voor mij toch nog steeds alsof ik een van de eerste ben! :8

Goed weekend!
Reputatie 7
Als deelnemers aan de 4K Ultra-HD pilot hebben we al een tijdje HD op 1
Voor mij wordt het echter pas interessant als HD-"Glas" op 1 komt te staan.
Niet zozeer vanwege de kanaalnummers, maar vanwege de mogelijkheid om opnames dan terug te kijken via de ITV online app op mijn tablet.
Reputatie 7
Ik hoop dat het niet al te lang duurt. Binnenkort is een 85-jarige kennis van me bij KPN met TV. Nu nog Ziggo. Hoe ga ik uitleggen dat ie 701 e.v. moet kiezen? En over enige tijd dan (weer) 1 e.v. :?
Reputatie 7
Mijn ouders gaan heel binnenkort over van Ziggo naar KPN Glasvezel. Hun "antieke" Sony Bravia is nog een HD-Ready televisie dus ga ik er niet eens over beginnen. Pas als HD op 1 beschikbaar zal zijn zal ik ze een Full-HD televisie cadeau doen.
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond.wjb wat een leuk gebaar om u ouders een nieuwe tv te geven alsHD op 1 komt top ??
Reputatie 7
Een collega van mij in Emmeloord heeft de mail ook gekregen , dus ook per 7-6.
Reputatie 7
Zou er dan eindelijk een beetje vaart in gaan komen?
Reputatie 1
Badge
Een collega van mij in Emmeloord heeft de mail ook gekregen , dus ook per 7-6.
Ik ook Henk.
Reputatie 7
Badge +18
Ik vind het in ieder geval fijn dat die uitrol weer is gestart. En hoop dat het nu sneller gaat verlopen om klanten naar HD op 1 te zetten.
Reputatie 1
Ook ik kreeg een dergelijke mail: op 7 juni gaat het dan toch echt gebeuren. :D
Beetje vreemd dat mijn ouders, 4 km hiervandaan, niets te horen hebben gekregen.
Reputatie 7
Ook ik kreeg een dergelijke mail: op 7 juni gaat het dan toch echt gebeuren. :D
Beetje vreemd dat mijn ouders, 4 km hiervandaan, niets te horen hebben gekregen.
Op zich niet vreemd, de uitrol gaat juist niet per regio maar juist landelijk en naar ratio van het aantal abonnees aangesloten op een centrale. Hiermee hoopt KPN tijdig eventuele bottlenecks in de centrale infrastructuur te kunnen signaleren en die dan weg te nemen voordat abonnees daar significant last van krijgen.
Dat tijdig signaleren van bottlenecks lukt je natuurlijk niet als je in één keer iedereen bij een centrale overzet naar HD op 1.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd. Hier nog niet.
Ik heb nog NOOIT de HD zenders v.a. 1 gehad; altijd 701.
Ben al per 1 mei 2009 weg bij de kabel. Was toen nog alleen SD. HD kwam tweede helft 2010.
Van 1 mei 2009 tot april 2011 had ik alleen Digitenne.
Van af april 2011 interactieve tv van KPN. De zenders v.a. 701 toen nog in HD-extra pakket (€ 10 geloof ik).
Per 19 februari 2012 701 t/m 710 in basispakket. Rest nog in HD extra pakket. Per 1 juli 2015 is het HD extra pakket afgeschaft en zijn de HD versies in basis- danwel pluspakket gekomen waar hun SD zusjes al waren.
Reputatie 7
Badge +16
Mooi stukje geschiedenisles, Peter. 🙂
Reputatie 7
Één kleine correctie, puur en alleen voor Giant2000 omdat hij vindt dat ik altijd kritiek moet hebben. :)

Het zijn geen "SD zusjes" maar "SD broertjes" aangezien het woord zender mannelijk is.
Reputatie 7
Badge +19

Het zijn geen "SD zusjes" maar "SD broertjes" aangezien het woord zender mannelijk is.

Hebben zenders dan een "fluitje" ? :)🆒
Reputatie 7
Badge +22
Één kleine correctie, puur en alleen voor Giant2000 omdat hij vindt dat ik altijd kritiek moet hebben. :)

Hoewel het inderdaad aannemelijk is dat er zender bedoeld wordt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat Peter hier 'uitzending' bedoelt. Dat is een vrouwelijk woord, dus dan lijkt me dat 'zusjes' ook wel kan 🙂

@huistijger ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij zenders met een fluitje. Zoiets:

:P

Laten we het nu vooral weer on topic houden en, net als in het andere HD op 1 topic, praten over HD op 1.
Reputatie 7
Ik bedoelde SD "versie". En dat is vrouwelijk. 😉
(Het was laat danwel vroeg in de ochtend toen ik bovenstaande schreef 01:20 u. 😉 )

En nu weer on topic
Ik krijg hier net ook een email binnen dat HD op 1 plaats gaat vinden. Vanaf 14-06 wordt dit actief. Ik zit in de regio Zoetermeer
Reputatie 7
Badge +13
Hier nog steeds 661 etc.

Reageer