Vraag

[HD Zenders] Die beginnen binnenkort gewoon weer bij 1!

• 2 juni 2017
  • 48 reacties
  • 2754 keer bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

Reputatie 7
Hier nog steeds 661 etc.De HD-"Glas" zenders maken nog geen deel uit van de HD op 1 functionaliteit. Ik heb al enige tijd HD op 1 maar moet nog altijd 661 kiezen voor NPO 1. Het wordt helemaal leuk als je de nieuwe functionaliteit "Uitgelicht" gaat gebruiken. Uitgelicht is gebaseerd op de HD op 1 functionaliteit maar ja, als je kanaal 1 en 701 verborgen hebt (omdat je daarvoor 661 gebruikt) en er wordt een NPO 1 uitzending "uitgelicht" dan gaat dat niet werken.
Ik ga er dan ook vanuit dat HD-"Glas" op korte termijn onderdeel zal gaan worden van de HD op 1 functionaliteit. Ik neem tenminste aan dat KPN wil dat functionaliteit als "uitgelicht" ook gewoon goed moet kunnen werken.
Reputatie 7
Badge +13
Momenteel heb ik 1 - 10 en 701 - 710 en de SD kanalen die ik op 711 etc. heb verborgen.
Ga pas vrijgeven, als HD op 1 is.
Maar als 661 - 760 niet op 1, dan blijven 1 - 10 verborgen bij mij.
Dus kan ik de nieuwe KPN funcionaliteit helaas niet gebruiken.
Zoals jij al meld, denk ik ook dat KPN snel 661 etc. vanaf 1 zet, anders hebben wij niets aan die funcite.
Maar voorlopig is HD op 1 nog niet van toepassing bij ons.
Reputatie 7
Ik krijg hier net ook een email binnen dat HD op 1 plaats gaat vinden. Vanaf 14-06 wordt dit actief. Ik zit in de regio ZoetermeerDank je voor de melding. Het lijkt erop dat er nu wekelijks mensen HD-vanaf-1 krijgen, ook al is het na twee keer te vroeg om van een tendens te spreken.
Reputatie 7
Badge +18
Ik krijg hier net ook een email binnen dat HD op 1 plaats gaat vinden. Vanaf 14-06 wordt dit actief. Ik zit in de regio ZoetermeerWat fijn @Mexflex1980 dat je op 14 juni HD vanaf 1 krijgt. Laat je het weten als je het heb? Dit kun je merken als je HD op 1 hebt:

Dit krijg je dan te zien op kanaal 773.
Reputatie 1
Badge
Ik krijg hier net ook een email binnen dat HD op 1 plaats gaat vinden. Vanaf 14-06 wordt dit actief. Ik zit in de regio ZoetermeerWat fijn @Mexflex1980 dat je op 14 juni HD vanaf 1 krijgt. Laat je het weten als je het heb? Dit kun je merken als je HD op 1 hebt:

Wanneer je naar 701 gaat, wordt je doorgechakeld naar 773. Echter had ik hier de eerste 2 dagen een zwart beeld en niet dit bericht.

Wanneer je naar 701 gaat, wordt je doorgechakeld naar 773. Echter had ik hier de eerste 2 dagen een zwart beeld en niet dit bericht.

Ik ga het testen vanaf morgen en laat het weten
HD op 1 is nu al actief ipv 14-6. Werkt iedereen goed zo te zien. Verwijzing naar andere kanalen staat er inderdaad op.
Reputatie 7
Badge +18
HD op 1 is nu al actief ipv 14-6. Werkt iedereen goed zo te zien. Verwijzing naar andere kanalen staat er inderdaad op.Wat fijn dat je het nu al hebt! 😳 TOP! :);)
Reputatie 2
Badge +1
Ook hier HD af 1 werkt goed ;)

Denk dat KPN nu door zet met om zetten..
Reputatie 1
Ook bij mij staat sinds vanochtend HD vanaf 1 en werkt goed zo te zien. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Ook hier HD af 1 werkt goed ;)

Denk dat KPN nu door zet met om zetten..
Wat fijn dat het goed werkt, nu hoef je alleen maar op 1 te drukken, i.p.v. 701. 😉 Ik ben er ook heel blij mee
Reputatie 7
Badge +18
Ook bij mij staat sinds vanochtend HD vanaf 1 en werkt goed zo te zien. :)En hoe vind je het? Ideaal of niet? 😉
Reputatie 1
Ik vind het in elk geval een hele verbetering. Dan ben je ook van de dezelfde zenders met verschillende resolutie op verschillende kanaalnummers en je hebt automatisch de hoogst mogelijke resolutie van elke zender.
Reputatie 7
Snik 😞 Kom er net achter dat de snackbar 700 meter van mijn huis al HD v.a. 1 heeft. Ik nog niet en m'n kennis, die nét kpn heeft, ook nog niet. De snackbar zit nota bene ongeveer tussen ons in.
Reputatie 7
Snik 😞 Kom er net achter dat de snackbar 700 meter van mijn huis al HD v.a. 1 heeft. Ik nog niet en m'n kennis, die nét kpn heeft, ook nog niet. De snackbar zit nota bene ongeveer tussen ons in.Je weet toch dat de uitrol van HD op 1 juist niet per regio gedaan wordt maar juist "balanced" over de gehele infrastructuur. Hiermee hoopt KPN eventuele bottlenecks tijdig te kunnen signaleren en hopelijk weg te kunnen werken voordat (veel) abonnees er last van krijgen.
Reputatie 7
Ja, dat weet ik. Maar dan mag ik het nog wel een beetje frusterend vinden... 😛
Reputatie 6
Ook ik ben sinds kort helemaal compleet HD vanaf 1! 🆒

Cheers
Reputatie 7
Badge +18
e weet toch dat de uitrol van HD op 1 juist niet per regio gedaan wordt maar juist "balanced" over de gehele infrastructuur. Hiermee hoopt KPN eventuele bottlenecks tijdig te kunnen signaleren en hopelijk weg te kunnen werken voordat (veel) abonnees er last van krijgen.Hoe werkt dat dan precies @wjb? Want ik ben hier wel eens benieuwd na. @PeterGheeft het niet maar de snackbar wel. Gaat het dan per abonneenummer? Of gaat dit per achternaam? Van A t/m Z.:?
Reputatie 7
Het activeren van HD op 1 gaat op abonneenummer.
Ze weten ook welke abonnees op welke wijkkasten en wijkcentrales aangesloten zijn.
Ze zullen dus waarschijnlijk een batch abonneenummers genereren die evenredig verspreid ligt over de verschillende wijkkasten en wijkcentrales. Die batch krijgt dan HD op 1 en KPN gaat dan de impact weer meten alvorens de volgende batch te genereren.
Reputatie 1
Badge
Dus er worden willekeurig wat abonneenummers geselecteerd?
Reputatie 7
Dus er worden willekeurig wat abonneenummers geselecteerd?Wie zegt dat?
Reputatie 1
Badge
Dus er worden willekeurig wat abonneenummers geselecteerd?Wie zegt dat?
Dat is wat ik een beetje op vat. Of worden klanten op een andere manier geselecteerd?
Reputatie 7
Dus er worden willekeurig wat abonneenummers geselecteerd?Wie zegt dat?Dat is wat ik een beetje op vat. Of worden klanten op een andere manier geselecteerd?In ieder geval worden ze gespreid over de verschillende wijkkasten en wijkcentrales geselecteerd zodat de belasting van het netwerk evenredig opgevoerd wordt.

Reageer