HD zenders iTV verdwenen

• 18 juni 2015
  • 7 reacties
  • 417 keer bekeken

Na een vakantie, waarin ik de stroom heb uitgeschakeld, waren na het aanzetten van de tv de hd zenders verdwenen.

Uiteraard alles al gedaan: software verwijderen, resets, hd functie aangezet. Maar nog steeds geen hd zender.

Hoe lossen we dit op?

7 reacties

Reputatie 7
Hoi JeroenvanEsch, welkom op het forum.

Heb je al op de TV ontvanger gekeken of de HD functie nog wel aan staat?

Als deze nog wel aan staat, wat is dan momenteel de snelheid van jouw Internet aansluiting?

Is de TV ontvanger met een netwerkkabel op de Experia Box aangesloten of via een "draadloze" verbindingsset?

Dag wjb,

zoals geschreven in mijn vraag heb ik de functie aangezet en gecontroleerd. Snelheid? Ik heb het alles in 1 standaard pakket. En tot twee weken geleden werkte alles perfect.

Ontvanger is bedraad aangesloten.

Kan mijn ook van buiten af mijn gegevens uitlezen? Want alle stappen zijn hier al ondernomen.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jeroen,

Ik kan de gegevens inderdaad op afstand uitlezen. Opmerkelijk genoeg lijkt alles in orde. Er komt 46,5Mb/s binnen aan snelheid, de ontvanger staat ingesteld om HD te ontvangen, en HD staat actief aan onze kant.

Wat gebeurt er nu als je naar 701 zapt? Krijg je een foutmelding te zien of de eerstvolgende (radio)zender?

Radiozender. Ze staan ook niet in de gids. Alsof het juiste pakket niet aan staat oid.

Reputatie 7
Badge +20
jcvanesch schreef:
Radiozender. Ze staan ook niet in de gids. Alsof het juiste pakket niet aan staat oid.

Is het niet mogelijk dat er dan toch iets mis is met de tv-ontvangers? Staat er aan de kant van KPN 1 of 2 HD streams aan bij ? Anders zou ik het ook 1, 2, 3 niet weten wat het kan zijn. Wat ik van mij kant weet is dat ik de KPN moest bellen om te zeggen dat ik VVDSL heb, en dat ik nog steeds 1 HD stream had, en 1 SD stream. Nu heb ik 2 HD streams en 1 SD stream. 

Reputatie 7
Badge +28
Erg vreemd! Ik heb een storingsmelding aangemaakt om dit op te lossen. Er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen, ik ga uit van een snelle oplossing :D

: Streams staan correct, de tuner staat op HD ingeschakeld en administratief staat ook correct dat HD wordt doorgegeven. Ergens klopt toch iets niet, wordt uitgezocht!

Reputatie 6
Badge +10
Probeer eens de HD-functie in de ontvanger eens op: Uit, Aan, Uit Aan te doen. Anders is er toch meer aan de hand inderdaad.

Reageer