Beantwoord

HD zenders naar kanaal 1, 2 en 3

• 23 februari 2018
  • 13 reacties
  • 1544 keer bekeken

Hartstikke fijn dat de zenders nu eindelijk gewoon op 1 2 3 etc. komen. Blijkbaar is HD nu de standaard, ik heb nog wel een paar vragen;

Wordt de kwaliteit van de HD stream zelf (de bitrate) nu beter nu de HD kanalen gewoon op 1 2 3 en volgend komen?
Waar gaan de glasvezel streams heen (of blijven die op kanaal 661 662 663)? Komen er nu ook meer kanalen in de glas stream kwaliteit nu de speciale HD stream kanalen vrij komen?
icon

Beste antwoord door Ward_ 23 februari 2018, 15:23

De HD zenders die nu op 1, 2 etc... staan zijn exact hetzelfde als die voorheen op 701 en verder stonden. Kwalitatief geen verschil.
De HD Glas zenders zijn alleen beschikbaar bij glasvezelaansluitingen en daarom voorlopig nog niet meegenomen in deze algemene verbetering die uiteindelijke voor alle klanten bedoeld is (DSL en glasvezel). Die zenders staan dus nog op 661 tot en met 670.
Vanaf 701 heb je nu dus geen zenders meer als het goed is.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag sieper wel kom op het forum..Ikzelf heb de HD zenders al sinds een maand geleden ongeveer op 1 en ik moet zeggen geweldig De HD zenders zijn geweldig. En de HD zenders glas staan nog gewoon op hun oude plaats van af 661.?
Reputatie 7
Badge +8
De HD zenders die nu op 1, 2 etc... staan zijn exact hetzelfde als die voorheen op 701 en verder stonden. Kwalitatief geen verschil.
De HD Glas zenders zijn alleen beschikbaar bij glasvezelaansluitingen en daarom voorlopig nog niet meegenomen in deze algemene verbetering die uiteindelijke voor alle klanten bedoeld is (DSL en glasvezel). Die zenders staan dus nog op 661 tot en met 670.
Vanaf 701 heb je nu dus geen zenders meer als het goed is.
Reputatie 7
De kwaliteit blijft gelijk omdat de capaciteit op het kopernet gelijk blijft. Ze zijn en blijven 7 Mb/s met H.264.

De glasvezelstreams gaan medio volgend jaar, na de uitrol van HD op 1, ook naar 1, 2, etc. Je hebt daar dan HD"glas" kwaliteit.

Er komen niet meer HD streams van 12 Mb/s. Dit omdat overige zenders meestal ook met nauwelijks meer dan de 7 Mb/s van KPN op de Mediagateway zitten (nml 9 Mb/s). Die kwaliteit zal dus niet erg verbeteren.
Reputatie 7
Badge +8
De kwaliteit blijft gelijk omdat de capaciteit op het kopernet gelijk blijft. Ze zijn en blijven 7 Mb/s met H.264.

De glasvezelstreams gaan medio volgend jaar, na de uitrol van HD op 1, ook naar 1, 2, etc. Je hebt daar dan HD"glas" kwaliteit.

Er komen niet meer HD streams van 12 Mb/s. Dit omdat overige zenders meestal ook met nauwelijks meer dan de 7 Mb/s van KPN op de Mediagateway zitten (nml 9 Mb/s). Die kwaliteit zal dus niet erg verbeteren.

Peter: Dat de Glasstreams naar 1, 2 etc gaan is wel gezegd maar ik durf de stelling niet aan dat dit volgend jaar ook zal gebeuren gezien de problemen met de uitrol van HD-op-1 nu (wat al lang klaar had moeten zijn).
Wat de andere opmerking betreft: waar haal je die info vandaan?
Even een kleinn bedankje voor deze info aan de reageerders, wat mij betreft Mogen dit soort zaken ook benoemd worden in de e-mail die KPN hierover stuurde (zeker als ik op de extra info link klik) maar ik ben blij dit hier nu te kunnen lezen.
Reputatie 7
Wat de andere opmerking betreft: waar haal je die info vandaan?Nog op gegoogled voor de Mediagateway. Info erg moeilijk te vinden. Nog gedaan in tijd dat ik gevonden url's niet opsloeg. Maar o.a. deze. En ook.

Ook info gevonden op Ziggo Communitiy (forum). Ook daar vermeld dat zenders als BBC nat.geo.gr. e.d. op 9 Mb/s worden doorgegeven. Aangezien Ziggo 1 op 1 doorgeeft is het rekensommetje snel gemaakt.

Dat de Glasstreams naar 1, 2 etc gaan is wel gezegd maar ik durf de stelling niet aan dat dit volgend jaar ook zal gebeuren gezien de problemen met de uitrol van HD-op-1 nu (wat al lang klaar had moeten zijn).Wel apart. Zitten alleen op GLAS.
Je zoú toch zeggen dat daar wel de bandbreedte-ruimte is! ?????
Bij mij staan de HD zenders nog niet op 1, enz.
Komt dat vanzelf of moet ik iets doen?
Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen. Wel kom op het forum. Enigma3. zodra u aan de beurt ben krijg u daar een berichtje van dat u over gezet ben met HD op een. ?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Sieper, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt: er verandert niets aan de kwaliteit en de HD-glas zenders blijven in de 661-reeks. Ik wens je in ieder geval veel plezier van HD-op-1!

@Enigma3, jij ook van harte welkom! Zoals Cor aangeeft, komt dit vanzelf. We zetten al onze klanten in batches over. In welke batch jij zit, kunnen we helaas niet zien. Maar weet dat we wekelijks klanten overzetten.
Reputatie 1
Bij mij staan de HD zenders nog steeds op 701 enz.
Moet ik hier zelf iets aan doen of doet KPN dat alsnog.?

Groet
Eling
Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen wel kom op het forum. e.syswerda606. Zodra uw aan de beurt ben met HD op een krijg u daar een berichtje van ze zijn er mee bezig. Dus even afwachten ? u hoeft hier niets aan te doen dat gaat van zelf. ?
Reputatie 4
Badge +2
Hier nog steeds niet....
Mijn vriendin heeft het al 4 maanden woont 2 straten verder.
Ja ik weet dat het gefaseerd gaat, dat er nog steeds wekelijks mensen worden overgezet, dat er geen invloed op uitgeoefend kan worden etc. etc. maar KPN heeft toch geen 20 miljoen klanten met TV abonnement?
Ik vind deze operatie énorm traag in digitaal tijdperk anno 2108!
Ben normaal niet zo kritisch en heb ik geduld maar dit valt mij gewoonweg tegen!
Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen wel kom op het forum. Muziekliefhebber.wij weten het allemaal maar het komt zeker goed ikzelf heb hier zeker ook zeker meer dan een jaar opgewacht. Maar ik heb het nu zins een maand. Dus afwachten maar het komt zeker goed in een keer ziet u dat het opgelost is.

Reageer