HD zenders werken plots niet meer!

• 5 april 2014
  • 13 reacties
  • 5059 keer bekeken

Beste,

Ik ben er sinds gisteren achtergekomen dat onze HD zender plots niet meer werken tewijl deze voorheen wel altijd gewerkt hebben. We maken regelamtig gebruik van HD tv en begrijpen niet goed hoe dit komt. de melding die we krijgen is. Zender is niet beschikbaar, controleer of uw modem is aangelsloten etc...

ik heb de experiabox al meerdere malen gereset en het tv kastje ook maar tevergeefs. aangezien we 54 euro per maand betalen zou ik hier graag een oplossing voor zien.

Alvast bedankt

MVg

fam Marti

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Goedemiddag Marco,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als zenders missen die je graag wilt kijken! Daarom heb ik je het voor je nagekeken en ik zie de HD zenders er nog wel bij staan. Krijg je de genoemde melding alleen bij de HD zenders?

Ik ben benieuwd hoe je je TV ontvanger hebt aangesloten op de Experiabox, is dit middels een directe kabel of gaat het via een draadloze verbindingsset?

Met vriendelijke groet,

Jasper

Hi jasper,

Hartelijk dank voor je reactie. De experiabox is op de derde poort rechtstreeks op het kpn kaste aangesloten. Dit heeft altijd gewerkt en er is niets aan de config in de tussentijd veranderd. Wat me ook opvalt is dat er opeens een snelheidsverlaging zichtbaar is in het modem. Eerst hadden we ongeveer 12 mbps en dit is nu opeens 8.

Ik krijg deze melding inderdaad alleen bij de hd zenders. De sd zenders werken normaal

Ik hoop dat u me kunt helpen.

Mvg

Marco

Reputatie 7
Badge +14
Hallo Marco,

Ik zie een soortgelijk iets met je verbinding inderdaad, ik zie ook 8mbps als huidige snelheid. Hoe is je Experiabox aangesloten op het IS/RA punt? Is dit met een korte ronde kabel of met een andere kabel? Als het geen ronde kabel is, is het mogelijk zo een aan te sluiten?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Hi jasper,

Het ziet eruit als een ronde kabel die naar het is/ra punt loopt. Hieraan is niets gewijzigd en plots is de snelheid gedaald en heb ik geen hdtv meer. Hoe kunnen we dit oplossen?

Mvg

Marco
Reputatie 7
Badge +14
Goedenavond Marco,

Mede omdat er niets is veranderd aan de aansluiting wil ik er wel iets aan veranderen, is het mogelijk de kabels tussen het IS/RA punt en de Experiabox te vervangen? Heel vaak geeft dat namelijk al een wezenlijke verbetering. Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Hi Jasper,

Ik heb de experiabox verbonden met een nieuwe hele korte kabel rechtstreeks op het is/ra punt. dit geeft helaas geen verbetering. meerdere malen het modem gereset en vanalles geprobeerd. nog steeds hezelfde. Ik wil hier serieus een service call voor inschieten. het kan toch niet zo zijn dat een klant 54 euro per maand betaald en dat op telefonie na geen enkel van de beloofde diensten naar behoren werkt??

Ik wil terug naar mijn oude situatie waarbij ik en hd kon kijken en een accetable snelheid had van rond de 12 mbps.

Graag jullie hulp in dezen, desnoods komt er maar techneut langs die het kan waarmaken maar je begrijpt dat ik niet 54 euro per maand blijf betalen voor dit.

Alvast bedankt

Marco

herkenbaar! Lijkt op de situatie op mijn oude adres: daar was van het ene op het andere moment de snelheid verlaagd.
Volgens KPN was de afstand tot de centrale te groot om destijds 8 mb door te geven.
Mijn huis was niet verplaatst en de centrale natuurlijk ook niet .... En toch was de afstand ineens te groot en dus ging de snelheid ineens naar beneden. De enige verklaring van KPN was de afstand tot de centrale.
Reputatie 6
Badge +9
Probeer  dit eens:

Ga naar opties, en zet de optie: "HD" op uit, aan, uit, aan. 

Harde resets en fabriekinstellingen wissen vaak gebruikersinstellingen. 

Dank voor de tip,

na veel prutsen aan het modem heb ik de actual rate op 8mbps gekregen (dit was eerst 7300) en opeens werken de hd kanalen weer. bijkomende probleem is wel dat internet niet meer werkt. de lijn is volledig opgeslorpt als een hd kanaal op staat. dit was voorheen niet. als ik een speedtest doe krijg ik met hd nog maar ongever 30kbps binnen. 

dit is niet te doen, graag zou ik terugwilllen naar de oude situatie met de snelheid van destijds +- 12 mbps. 

hoe kunnen we dit oplossen Jasper? het is niet praktisch op deze manier

alvast bedankt!

Reputatie 7
Ik zie iets dergelijks ook bij mijn buren. Die hebben Alles-in-1 Thuis Instap, maar het modem is ingetraind op iets meer dan 8 Mb/s, terwijl ík met pair bonding bijna 43 Mb/s haal dus ca. 21 Mb/s over één anderpaar. Dan zouden mijn buren toch ook ongeveer die snelheid moeten hebben op één aderpaar. Niet dus. Zij kunnen ook nauwelijks van internet gebruik maken als ze een HD-zender op hebben staan, überhaubt is TV-kijken en internetten tegelijk bij hun niet praktisch, terwijl er bij mij 2 TV's aanstaan en er ook nog goed gebruik gemaakt kan worden van internet.

Ik vraag me af of een Instap-abo tegenwoordig ook betekent dat je totale modemsnelheid niet veel meer is dan je voor het internetdeel hebt (dus ca. 8 Mb/s voor Instap). Ik weet niet beter dan dat je modemsnelheid afhandelijk is van de afstand tot de wijkcentrale (of, als je op een buitenring zit, tot je straatkast) en niet van je abo en dat je abo alleen de maximumsnelheid voor het internetgebruik sec bepaald.

Reputatie 7
Badge +16
Wat gebeurd als jij alles uit hebt staan, Henk, krijgen je buren dan wel hogere snelheden?

Reputatie 7
Geen idee, ik denk 't niet want hun modem is ingetraind op slechts iets meer dan 8 Mb/s, net genoeg om een HD-zender te bekijken. En we zitten niet bij Ziggo, toch, waarbij alles over één coax moet!

Reputatie 3
Badge +2
Goedenmiddag allen, Om kort te zijn: Bandbreedte probleem. kom ik zeer vaak tegen en is vaak samenspel tussen klantlocatie en/of signaal vanaf centrale(uiteraard i.c.m. afstand tot centrale)@Webcare mochten jullie er niet uitkomen, zou ik wellicht van dienst kunnen zijn(ITV Koper)

Reageer