Beantwoord

HDCP authentication error, Video and audio on HDMI output are disabled

• 24 april 2012
  • 8 reacties
  • 15874 keer bekeken

Het onderstaande forum is helaas al gesloten maar ik heb helaas nog steeds het probleem:

http://forum.kpn.com/t5/KPN-ITV/HDCP-authentication-error-Video-and-audio-on-HDMI-output-are/td-p/23959

Kan iemand mij vertellen of er een oplossing is anders dan het gebruik maken van SCART. Want daar koop je natuurlijk geen HD tv voor...

icon

Beste antwoord door happynl 5 mei 2012, 00:04

Hallo Jiedema1,

Ook ik heb een Panasonic tv maar daar ligt het niet aan. Ik had ook de dozen al bijna ingepakt, zie mijn eerdere topic.

Ik heb van de week weer gebeld en kreeg iemand aan de lijn die zelf voorstelde om de tuners om te ruilen naar de Motorola 1963. Vanmorgen ontvangen, HDMI kabel erin en draait feilloos.

Ook is de tuner veel gebruikersvriendelijker.

Advies is dus aandringen op vervanging, men weet donders goed dat het een softwareproblemen is wat niet snel opgelost kan worden.

succes

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +1
Hallo Robsssssss,

Dit probleem lijkt het meest voor te komen i.c.m. Philips TV´s.

Het probleem is bekend, en KPN werkt aan een oplossing. Maar het probleem wordt door een beveiliging in de TV veroorzaakt.

1. TV instellen op 1080i

2. Bij de meeste mensen is het overigens opgelost door de HDMI kabel te vervangen (bijv. 1 van de Action voor 3 euro).

Succes!

Hmmm, als het probleem in de beveiliging van de TV zit, hoe kan een andere HDMI kabel dan de oplossing zijn?

Ik heb het probleem ook, 'gelukkig' tot nu toe alleen bij het aanzetten van de TV en niet tijdens het kijken. Overigens heb ik een Sony TV en is deze aangesloten op een versterker, net als de iTV ontvanger (beide met een HDMI kabel). Dus KPN: beperk de oplossing svp niet tot Philips TV's!

Sinds 18 april spul geïnstalleerd en ook ik heb dit probleem. De melding flitst iedere minuut over het scherm.

Op 19 april heb ik een uur aan de telefoon gezeten met de helpdesk. De persoon die ik aan de lijn heb gehad heeft mij netjes te woord gestaan en gaf na intern overleg aan dat dit een softwareprobleem is in de tuner (Motorola 1853). Men is bezig met een oplossing maar het is niet bekend wanneer dit gerealiseerd is.

Elders in dit forum zijn mensen waarbij de tuner is omgeruild voor de voorganger van de 1853 en waarmee het probleem verholpen was.

Ik heb met verwijzing naar deze berichten verzocht om de tuner om te ruilen maar dat mag niet.

Oplossing is om de HDMI te vervangen door een scartkabel. Hiermee blijft de storingsmelding weg maar is natuurlijk geen oplossing. Je besteld digitale tv in HD kwaliteit en dat gaat dus niet met een scart.

Verzoek gedaan om enige compensatie wegens het niet leveren van een product waarvoor wel betaald dient te worden. De helpdesk mag dit niet toezeggen en heeft een klacht aangemaakt en ik zou teruggebeld worden door de klantenservice.

Ik ben inderdaad teruggebeld door de klantenservice (naam bekend) en die gaf botweg aan dat het afwachten is tot KPN de software heeft aangepast. Niet bekend hoelang dit gaat duren. Van enige compensatie kan geen sprake zijn.

Nadat ik de complimenten heb gegeven vanwege het feit dat het KPN gelukt is om binnen 1 dag al een ontevreden klant in haar bestand te hebben is dit gesprek beeindigd.

Hoe lang gaat dit duren?

Zelf heb ik een Samsung TV dus het probleem lijkt zich met alle TV's voor te doen.

Tevens heb ik alle verschillende schermresoluties en verschillende HDMI kabels geprobeerd maar dit alles zonder resultaat.

Ook ik heb met de helpdesk gesproken en gaf aan dat het waarschijnlijk in de software zat. Desondanks wilde hij toch de Motorola 1853 laten omruilen. Ik mocht zelfs kiezen of ik d 1853 of het oude model wilde (maar de helpesker zei zelf al dat dat wel een achteruitgang zou zijn).

Dus afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe 1853 gekregen maar helaas, ook deze werkt niet.

Als jullie en oplossing hebben dan hoor ik het graag!!

het probleem zit hem in de 1853. Ik had ook het probleem (zie eerdere topics) nadat ik een paar uur aan de telefoon had gezeten met de helpdesk heb ik een ander modem gekregen een 1963 en daarna was het probleem verholpen. Is bij anderen ook de oplossing geweest. Dus vragen voor een ander modem (VIP 1963) totdat het probleem met de 1853 is opgelost

Ik ben net overgestap van UPC naar KPN en tot zover een grote teleurstelling.

De HDCP error krijg ik ook regelmatig. Ik heb een HD Panasonic tv en had hier met UPC geen last van.

Daarnaast maak ik gebruik van de draadloze verbindingsadpater geleverd door KPN. HD zenders waren gisteravond bijna niet te kijken. Normale zenders ging redelijk goed.

Heb contact gehad met KPN over de HDCP error en mij is geadviseerd om de HDMI kabel te vervangen. Dit heb ik net gedaan en nu maar afwachten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik op het punt sta alles weer in de doos te doen en terug te sturen.

Hallo Jiedema1,

Ook ik heb een Panasonic tv maar daar ligt het niet aan. Ik had ook de dozen al bijna ingepakt, zie mijn eerdere topic.

Ik heb van de week weer gebeld en kreeg iemand aan de lijn die zelf voorstelde om de tuners om te ruilen naar de Motorola 1963. Vanmorgen ontvangen, HDMI kabel erin en draait feilloos.

Ook is de tuner veel gebruikersvriendelijker.

Advies is dus aandringen op vervanging, men weet donders goed dat het een softwareproblemen is wat niet snel opgelost kan worden.

succes

ik wil doorgeven dat optie 2 "Bij de meeste mensen is het overigens opgelost door de HDMI kabel te vervangen" bij mijn het probleem van wegvallen beelden heeft opgelost.

over mijn situatie: Ik heb ivm EK iTV (aanbieding april/mei) en nieuwe Philips netTV (7906) gekocht. Probleem bij mij is dat beelden na paar minuten naar zwart gaat en af en toe komt die terug. Kinderen helemaal in paniek en willen oude digitenne/tv terug.  Ik had van alles en nog wat geprobeerd, toen ik de Scartkabel instak zag ik pas de foutmelding met HDCP authentification error. Toen besef ik pas wat het echt probleem was. Later heb ik gegoogled en kwam bij dit forum terug.

Ik had thuis nog een oude HDMI kabel liggen (4jaar of ouder) en toen ik die instak was mijn probleem met wegvallen van beeld weg. Iedereen weer blij.

Het was een kabel duurder dan een paar euro. als ik de info http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI goed intepreteer heeft te maken met ondersteuning van HDCP (overigens staat HDCP voor igh-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud)

HDMI-versie 1.0–1.2a 1.3 1.4 Releasedatum
29 december 200222 juni 200628 mei 2009
Ik stond echt op punt KPN te bellen en flink te gaan klagen. nu het opgelost is, moet ik toch toegeven dat beelden iTV icm Philips best wel aardig is 🙂.

Nu ga ik verder met het aansluiten van WII. Succes.

Reageer