Beantwoord

Hdglas zenders weg?

  • 6 June 2019
  • 17 reacties
  • 494 keer bekeken

Maanden geleden heb ik mijn kastjes omgeruild via de actie ivm Netflix zender en de hdglas zenderreeks die niet beschikbaar waren op mijn oude kastjes. Nou dit werkte allemaal prima.
Nu heb ik een week geleden een 3e HD ontvanger besteld ivm TV die we buiten opgehangen hebben. Deze ontvanger is netjes geleverd en zoals de rest ook erg makkelijk te installeren/klaarmaken voor gebruik.
Echter nu kom het: sinds mijn 3e kastje actief is, is mijn 661 tm 66.? zenderreeks op alle kastjes verdwenen. Op de app zegt KPN tegen me dat alles op zender 1 nu ook hdglas is, maar op de 1 of andere manier geloof ik dat niet...
icon

Beste antwoord door Joran 10 June 2019, 09:55

Bekijk origineel

17 reacties

661 t/m 670 is het.
Wat apart dat je dat nu op geen een kastje meer hebt. Al gekeken of ze toevallig "verborgen" staan nu? (waarom zullen we maar niet proberen te achterhalen, toch?)
Reputatie 7
Op de app zegt KPN tegen me dat alles op zender 1 nu ook hdglas is, maar op de 1 of andere manier geloof ik dat niet...
Daar heb ik ook mijn twijfels over al zou ik die ontwikkeling sterk toejuichen, ik vraag er immers al heel lang naar.
Heb jij één van die TV ontvangers toevallig via een Netgear GS105Ev2 of GS108Ev3 switch aangesloten?

Op de app zegt KPN tegen me dat alles op zender 1 nu ook hdglas is, maar op de 1 of andere manier geloof ik dat niet...Daar heb ik ook mijn twijfels over al zou ik die ontwikkeling sterk toejuichen, ik vraag er immers al heel lang naar.
Heb jij één van die TV ontvangers toevallig via een Netgear GS105Ev2 of GS108Ev3 switch aangesloten?


Nee. Alles rechtstreeks op de Experiabox. Maar kan toch niet zo zijn dat een 3e ontvanger er voor zorgt dat er een hele zenderreeks verdwijnt.

Peter,

Nee staat niks verborgen helaas
Reputatie 7
Op de app zegt KPN tegen me dat alles op zender 1 nu ook hdglas is, maar op de 1 of andere manier geloof ik dat niet...Daar heb ik ook mijn twijfels over al zou ik die ontwikkeling sterk toejuichen, ik vraag er immers al heel lang naar.
Heb jij één van die TV ontvangers toevallig via een Netgear GS105Ev2 of GS108Ev3 switch aangesloten?
Nee. Alles rechtstreeks op de Experiabox. Maar kan toch niet zo zijn dat een 3e ontvanger er voor zorgt dat er een hele zenderreeks verdwijnt.

Nee, dat zou uiteraard niet het geval mogen zijn. Nu is het wel de bedoeling dat de HD-"Glas" zenders uiteindelijk op 1 komen te staan en de uitrol van HD-"Glas" op 1 zou gaan starten nadat de uitrol van HD op 1 afgerond is. Dat laatste is nu een maandje of twee/drie zo, dus stiekem hoop ik, wellicht tegen beter weten in, dat jij in de pilot groep voor HD-"Glas" op 1 zou zitten.
Als één van jouw TV ontvangers op zo'n Netgear switch zou zitten dan hadden we objectief kunnen meten of het een HD zender danwel een HD-"Glas" zender is.

Nu hoop ik dat een medwerker van KPN hier opheldering in kan verschaffen.
Kan dat in de verbindings snelheid zitten 50Mb versus 100Mb? Hoewel ik een soortgelijke vraag over verdwenen HD glas kanalen nu voor het eerst lees bij mijn weten.

Onder de 20 Mb is het krijgen van meer dan 2 HD streams al lastig.

3 keer 12 = 36 dan zou er 14Mb overblijven voor het overige internet, hoewel als ik het goed zeg bij glasvezel de TV streams niet of weinig invloed op de bandbreedte heeft.
Reputatie 7
Kan dat in de verbindings snelheid zitten 50Mb versus 100Mb?
Nee, dat zal het niet zijn.
De snelheid op een glasvezelverbinding is gegarandeerd en de minimale snelheid voor glasvezelverbindingen bij KPN is 100Mbps.
Ik lees ook nergens dat er een minimale bandbreedte zou zijn om de HD-"Glas" zenders te kunnen ontvangen. Dat zou eigenlijk ook onzinnig zijn aangezien het voor IPTV niet de gecontracteerde bandbreedte maar de technisch mogelijke bandbreedte is.
Dat is dus ofwel 100Mbps ofwel 1Gbps.
De instap is nog steeds 50Mb voor glasvezel.
We zullen het wel horen of het een foutje in de ontvanger is of iets anders....
Reputatie 7
De instap is nog steeds 50Mb voor glasvezel.
Nee, ook bij instap is er 100Mbps of 1Gbps beschikbaar voor interactieve TV immers het gaat, zoals gezegd, niet om de gecontracteerde bandbreedte maar om de technisch haalbare bandbreedte.
Dan volgens Netco max 524 Mb geen gigabit nog niet. De vezel moet het aan kunnen dat zeker.
Reputatie 7
Dan volgens Netco max 524 Mb geen gigabit nog niet. De vezel moet het aan kunnen dat zeker.
Die vezel kan het inderdaad ook aan en die 1Gbps is ook beschikbaar voor interactieve TV.
De "capping" zit alleen op het Internet vlan, niet op de vlans voor IPTV en telefonie.
Ook fourstack loopt via het internet vlan, vandaar dat ook deze de "gecapte" waarde toont.
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond ik heb net nog gekeken bij mijn staan de glas zender nog steeds op 661 tot 669 en RTL 8 670 en ik zit op glasvezel aansluiting. DUS AFWACHTEN MAAR 😉😎
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Kroost86! Ik vermoed dat er in onze administratie iets mis is gegaan bij het toevoegen van de 3e ontvanger. Er is mij geen test bekend met HD Glas op 1. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik dit na.
Welkom @Kroost86! Ik vermoed dat er in onze administratie iets mis is gegaan bij het toevoegen van de 3e ontvanger. Er is mij geen test bekend met HD Glas op 1. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik dit na.

Profiel is aangevuld.
Dank je,
Joran
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Nog niet helemaal duidelijk wat er verkeerd gaat. HD Glas staat actief en alle ontvangers zijn goed ingesteld om HD (of beter) te ontvangen. Ik heb het ITV profiel aangepast, dat betekent dat de TV-ontvangers een herinnering krijgen tot welke zenders ze toegang hebben. Kun je als test een van de ontvangers opnieuw opstarten en controleren of je 661 kunt bekijken? Als dat niet het geval is maak ik een storingsmelding aan om nog iets dieper te graven.

Bijzonder probleem! Ik ben benieuwd.
Dank! Nog niet helemaal duidelijk wat er verkeerd gaat. HD Glas staat actief en alle ontvangers zijn goed ingesteld om HD (of beter) te ontvangen. Ik heb het ITV profiel aangepast, dat betekent dat de TV-ontvangers een herinnering krijgen tot welke zenders ze toegang hebben. Kun je als test een van de ontvangers opnieuw opstarten en controleren of je 661 kunt bekijken? Als dat niet het geval is maak ik een storingsmelding aan om nog iets dieper te graven.

Bijzonder probleem! Ik ben benieuwd.

Hij werkt boven in ieder geval al
Reputatie 7
Hij werkt boven in ieder geval al
Hè jammer, geen HD-"Glas" op 1 pilot dus. 😖😉
Reputatie 7
Badge +28

Hij werkt boven in ieder geval al


Ik neem aan dat het op de andere ontvangers ook weer goed is, deze instellingen zijn per account, niet per ontvanger. Als dat niet het geval is, laat het weten. Ik zet dit topic voorzichtig op opgelost 🙂

Reageer