Beantwoord

HDMI-balk op tv verdwijnt niet

  • 28 August 2019
  • 10 reacties
  • 5702 keer bekeken

De doorzichtige donkere balk bovenin blijft staan en verdwijnt niet. Het lukt mij niet via herstarten of mijn afstandsbediening. Het probleem is dinsdag 27 augustus na de storing ontstaan.
gerrit


*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Selena KPN 3 March 2023, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Gerrit250

Ik ben bang dat wij er niet veel aan kunnen doen, maar we proberen je toch te helpen, heb je de HDMI kabel eens in HDMI 1 geprobeerd? Gaat ie dan weg? Zo nee heb je al eens een fabrieksinstellingen gedaan van de Sony BRAVIA tv? Want dan zet ie alles terug hoe het uit de fabriek kwam, weet je niet hoe het werkt? Dan wil ik graag van jou Sony BRAVIA graag het typenummer, zodat ik jou eventueel verder kan helpen. 😉
De HDMI kabel veranderen werkt niet.
bijgaande het tv type:

Reputatie 5
Badge +5
Dit is een probleem met een instelling van je TV.
Heb je, zoals Denis al schreef, de TV al een keer gereset ?
In de gebruiksaanwijzing van de TV staat hoe dat moet.
De gebruiksaanwijzing is hier te vinden.
Druk eens één of meer keren op de i-toets van de Sony-afstandsbediening?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Gerrit250 Heb je het balkje inmiddels uit beeld kunnen krijgen? Volgens mij heb je een paar goede adviezen gekregen en ik ben erg benieuwd welke gewerkt heeft.
Is het niet gelukt dit weg te krijgen met de Sony afst.bed.?

Overweeg dan eens een nieuw toestel. De jouw is meer dan 10 jaar oud (10/2008) en nog HDready zie ik. Bovendien is het met 143 Watt een flinke stroomvreter.

Je zult met Full HD een mooier beeld ervaren, ook bij 32 inch. Maar iets mooier is nog 40 à 43 inch (UHD beeldscherm). Het stroomverbruik van een nieuwe zal tussen 40 en 50 Watt zijn. Die verdient zichzelf dus terug!
Dank voor de nuttige adviezen. Het vlakje gaat niet weg helaas als ik een aantal malen op de i-toets druk. Ik heb nog geen tijd gehad om het toestel te resetten. Het laatste advies (een keer een nieuw toestel) is ook aantrekkelijk. Deze melding mag wat mij betreft worden afgesloten.
Reputatie 7
Badge +9
Is het niet gelukt dit weg te krijgen met de Sony afst.bed.?

Overweeg dan eens een nieuw toestel. De jouw is meer dan 10 jaar oud (10/2008) en nog HDready zie ik. Bovendien is het met 143 Watt een flinke stroomvreter.

Je zult met Full HD een mooier beeld ervaren, ook bij 32 inch. Maar iets mooier is nog 40 à 43 inch (UHD beeldscherm). Het stroomverbruik van een nieuwe zal tussen 40 en 50 Watt zijn. Die verdient zichzelf dus terug!
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond.peter wij hebben er zo een staan 43 inch Sony bravia 4k.twee en half maand oud. een aan raden. mooi beeld voor al op HD glas. En via YouTube 4kzenders geweldig. 👍😃

Ik heb de oplossing! Ik ben zelf werkend bij KPN en ik heb zelf ook een Sony staan. Toevallig hetzelfde probleem en ik ergerde mij ook aan die HDMI balk boven in beeld, die maar niet weg ging. Ik heb de afstandsbediening van de tv zelf gepakt: druk op home, druk rechtsboven op het tandwieltje, ga naar de instellingen, selecteer onder algemene instellingen: ingangen. Vink het info-scherm uit en de balk is weg. Fijne avond!