Beantwoord

HDMI-CEC / EasyLink met Arcadyan HMB2260

  • 22 May 2021
  • 10 reacties
  • 745 keer bekeken

Reputatie 1

Wie kan bevestigen/ontkennen dat HDMI-CEC wel of niet ondersteund wordt op de Arcadyan set-top box van KPN?

Ik heb nu een oudere TV welke deze functie niet heeft en werk nu dus met twee afstandsbediening.

Binnenkort ga ik een nieuwe TV aanschaffen welke EasyLink HDMI-CEC ondersteund om met de afstandsbediening van de TV ook aangesloten HDMI apparaten te kunnen bedienen.

Vraag is nu werkt dit ook met de Arcadyan HMB2260?

Als ik Google en op dit forum zoek kom ik veel artikelen tegen maar die zie vaak (erg) oud en misschien al lang achterhaald...

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 May 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Ik vrees overigens dat het antwoord zal zijn dat dit niet ondersteund wordt. Ik lees in andere topics met dezelfde vraag, maar dan voor een andere set-top box van KPN (Arris), dat de ontvanger het wel zou moeten kunnen maar dat KPN het bewust heeft uitgeschakeld omdat men er anders ook support voor moet geven. Kennelijk wil KPN dit niet. 
Het zal voor de Arcadyan wel niet anders zijn, vrees ik.

Als dit inderdaad het geval is, vind ik dat wel een slechte zaak. Het is toch eigenlijk niet meer van deze tijd dat je nog steeds met 2 afstandsbedieningen zit te klooien. Met de afstandsbediening van de set-top box kan je wel wat basis functies van de TV bedienen maar met de smart-TV’s van tegenwoordig kom je daar niet meer mee weg. Nu schijnt KPN wel met een app te komen die je op je smart tv kan installeren en die de set-top box overbodig maakt, maar dat is ten eerste alleen maar voor Samsung en LG TV’s en ten tweede schijnt de beeldkwaliteit via de app een stuk slechter te zijn. 
 

Dus KPN, ga met de tijd mee en zorg dat jullie set-top boxen gewoon met de afstandsbediening van de TV zelf te bedienen is!! 

Reputatie 7
Badge +30

HDMI CEC hebben we op de Arris 5202 ontvanger, en dan alleen om de tv automatisch aan te zetten op het moment dat je de ontvanger aanzet (deze optie is aan te zetten via Instellingen). 

Het besturen van de ontvanger met de afstandsbediening van de tv is verder niet iets waar op dit moment plannen voor zijn.

Reputatie 1

Das erg spijtig, ik begreep dat de Arcadyan dit wel kan, maar dit dus door jullie niet aan gezet is. Jammer. 😞

Reputatie 1

HDMI CEC hebben we op de Arris 5202 ontvanger, en dan alleen om de tv automatisch aan te zetten op het moment dat je de ontvanger aanzet (deze optie is aan te zetten via Instellingen). 

Het besturen van de ontvanger met de afstandsbediening van de tv is verder niet iets waar op dit moment plannen voor zijn.


In dit topic werd er gezegd dat het geïmplementeerd zou worden, maar dat gaat dus niet verder dan wat jij schrijft?

Sorry, maar dat is gewoon niet goed genoeg. Zelfs dat gare Ziggo kan het, dus waarom jullie niet?

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat inderdaad, op het moment, niet verder dan wat ik schreef. Wellicht dat we hier in de toekomst nog aanvullende mogelijkheden aan toevoegen. Maar daar zijn op het moment geen concrete plannen voor. Ik verwacht ook niet dat het besturen van de ontvanger met de afstandsbediening van je tv zelf ook iets gaat zijn waar we tijd in gaan steken. 

Reputatie 1

Je verpakt het anders in je antwoord, maar je bedoelt dus dat KPN een veelgebruikte standaard (HDMI-CEC) dus niet gaat ondersteunen. Jammer en daardoor weer tien jaar terug in de tijd. Gaat er dan op z’n minst wel een fatsoenlijke app voor de Apple tv komen? Die ondersteunt het namelijk wel en dan kan ik op die manier tv kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Geen aparte app, maar je kunt vanuit de iTV app via AirPlay streamen naar je Apple TV. 

Reputatie 7

Ik verwacht ook niet dat het besturen van de ontvanger met de afstandsbediening van je tv zelf ook iets gaat zijn waar we tijd in gaan steken. 

Wat ik hoop is dat jullie tijd steken in de implementatie van de Internationale standaarden voor bediening via het netwerk (ethernet). Daarmee zou dan immers de weg beschikbaar komen voor een scala aan mogelijkheden zoals bijvoorbeeld spraakbediening via Google home of Alexia of een afstandsbediening app op telefoon.

Dat laatste is bij ons werkelijk een zegen want daardoor hoeven wij niet helemaal naar de zit voor in de woonkamer te lopen om de radio aan te zetten.

Dat is bij ons gewoon een kwestie van op het knopje "Radio luisteren" te drukken.

Nu gebruiken we daar een Harmony hub voor die die opdrachten omzet in infrarood en zo naar de TV ontvanger doorzet.

Reputatie 1

Geen aparte app, maar je kunt vanuit de iTV app via AirPlay streamen naar je Apple TV. 

Ja, dat weet ik en voor incidenteel gebruik is dat leuk maar echt een fatsoenlijke oplossing vind ik dat niet.

Reputatie 7

Geen aparte app, maar je kunt vanuit de iTV app via AirPlay streamen naar je Apple TV. 

Ja, dat weet ik en voor incidenteel gebruik is dat leuk maar echt een fatsoenlijke oplossing vind ik dat niet.

Is een app op de Apple TV dan wel een fatsoenlijke oplossing wetende dat:

1) De beeldkwaliteit beduidend lager is in vergelijking tot een TV ontvanger.

2) De stabiliteit van het iTV platform sterk te wensen overlaat waardoor de iTV app op alle platforms regelmatig storingen heeft.

3) De functionaliteit van de iTV app veel minder is dan die van een TV ontvanger.