Beantwoord

hdmi schalen

  • 19 November 2019
  • 18 reacties
  • 430 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hallo

Ik heb een 4K ontvanger is het mogelijk om om automatisch te schakelen naar de juiste input van de tv of ter wel naar het juiste HDMI kanaal sturen  is dat mogelijk? Misschien een idee bij de volgende Firmware te Implanteren

icon

Beste antwoord door JB22_ 28 November 2019, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Mijn televisies schakelen automatisch naar de juiste hdmi ingang. Dat is ook geen functie van de TV ontvanger, maar van de televisie zelf. 

Welke Sony televisie heb jij?

Reputatie 4
Badge +5

Mijn televisies schakelen automatisch naar de juiste hdmi ingang. Dat is ook geen functie van de TV ontvanger, maar van de televisie zelf. 

Welke Sony televisie heb jij?

Heb nu een Philips maar het het signaal word niet actief uit gezet door de ontvanger er altijd signaal aan staat daardoor kan de tv schakelen 

als er een apparaat aan of uit gezet word er een signaal mee gestuurd tv aan of uit zet  Bij de ontvanger niet er blijft signaal als je ontvanger uit zet. zie je  je het scherm hoe je ontvanger uit zet. Als ze in de firmware zo inrichten dat tv uit of aan zet zo dat de tv doorschakelt naar juiste HDMI als je invangen uit of aan zet


Xbox chromecast switch als je die aan zet schakelt tv naar juist HDMI poort of uit

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Als ik het goed begrijp dan gaat het hier om het feit dat er nog signaal uitgezonden wordt door de tv ontvanger, terwijl deze in stand-by modus staat. Het klopt inderdaad, dat onze tv ontvanger dan signaal blijft uitzenden. Dit kan op dit moment enkel opgelost worden door de HDMI kabel uit de tv of tv ontvanger te halen of door de tv ontvanger helemaal uit te schakelen met de schakelaar op de achterkant. Wellicht dat dit in de toekomst nog komt, maar of en wanneer dit komt kan ik helaas niet aangeven. 

Er zijn 2 problemen in dezen. De tv-ontvanger blijft signaal geven ook in standby. Maar dat is niet zo'n probleem. Hét probleem is dat de kpn ontvanger geen HDMI CEC aan boord heeft. Daardoor zal de tv niet naar de HDMI ingang gaan van de ontvanger op het moment dat die aangaat.

Maar zo'n last heb je er toch niet van? Bij mij staat ie vrijwel standaard op de ingang met de tv ontvanger. Als je de tv uitzet (op die ingang) hoort ie daar ook weer op aan te gaan. Is dat niet zo, dan is dat misschien een instelling in het menu (van je televisie) waarbij je kunt aangeven op welke hdmi er een tv settopbox is aangesloten. Dan zal ie altijd daarop aangaan.

Gebruik je dan een ander hdmi apparaat dat wel CEC heeft zal de tv daarnaar schakelen en weer terug naar die met kpn indien dat je "prio”-aansluiting is. Danwel omdat ie daarop stond voordat je een ander apparaat ging gebruiken.

Zolang KPN geen HDMI CEC ondersteunt gaat het niet werken zoals jij aangeeft.

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Wat @PeterG  zegt klopt. Helaas ondersteunen onze tv ontvangers op dit moment geen HDMI CEC en ik durf ook niet te zeggen of dit in de toekomst nog komt. Dus wellicht dat het inderdaad met een instelling in de tv nog aan te passen is. 

Reputatie 4
Badge +5

Nee als apparaat geen cec ondersteund doet je tv ook niks maar vind niet logisch dat ook HDMI aan blijft bij elk apparaat zet tv en apparatuur uit waar bij de kpn ontvanger niet zet niet uit in feite zet de tv stream uit snap de keuze ook niet en scheelt ook weer iets aan stroom en technisch wel mogelijk want snap ook niet dat aan moet blijven (zet ontvanger aan die melding in beeld ) (technisch gezien staat hij al aan je activeerd  alleen de tv stream)

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Ik ben je eens dat het niet ideaal is dat de tv ontvanger aan blijft, ook in stand-by modus. We zijn er wel mee bezig om iets met de deep sleep modus te doen, alleen of en wanneer dit komt durf ik helaas niet te zeggen. 

Reputatie 4
Badge +5

Hij blijft aan hoor 

verklaar dit dan 

Dit is is standby als op afstandsbediening op iTV drukt gaat de ontvanger aan dus dan maakt verbinding tot stand dus uit staat hij nooit 

de redenering die Rutger aangeeft klopt niet ontvanger staat altijd in stand-by  maar gaat mij er om waarom houd je de HDMI signaal aan wat eigenlijk overbodig is alleen een balk in beeld dat je  op aan knop moet drukken om tv kijken 

wat eigenlijk altijd al doet dit toch overbodig 

 

Dat ie feitelijk aan blijft bevestigd Rutger juist. Ik begrijp (het begin van) je laatste, bovenstaande, reactie dan ook niet.

Zelfs als het hdmi signaal uitgaat zal bij aangaan de tv nog niet reageren zolang er geen CEC ondersteund wordt.

Reputatie 7

Dat ie feitelijk aan blijft bevestigd Rutger juist. Ik begrijp (het begin van) je laatste, bovenstaande, reactie dan ook niet.

Zoals je aan de afstandsbediening kunt zien heeft @MachielAtsma een Arris VIP 5202.

Als ik het goed begrepen heb zit daar al een deep sleep mode op.

Wellicht heeft @MachielAtsma deze aan staan.

Ach ook niet eens goed gelezen. De eerste zin in startbericht “ Ik heb een 4K ontvanger “
Het is op de foto de afst.bed. voor de 5202 idd. Zwarte onderkant.

*verwijderd; verkeerde topic v.h. antwoord*

 

Reputatie 7

Die heeft geeneens een scart (zie foto achterkant hier) dus dán lijkt me de vraagstelling wat vreemd.

Waarom dan?

Oh, krijg nou de fluttentut. Ik reageer op het verkeerde topic. Mijn antwoord m.b.t. scart is voor een heel ander topic bedoeld.

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Het klopt dus inderdaad dat de ontvanger signaal blijft uitzenden ook als deze in stand-by modus staat. We zijn bezig met de deepsleep modus van de tv-ontvanger, alleen wanneer hierin iets gaat veranderen durf ik helaas niet te zeggen. 

Reputatie 4
Badge +5

Bij deep sleep word het ook niet aan gezet.  de ontvanger komt vanuit opstart modus dus begint bij 85 % activeert de configuratie dan komt zender pas  dat is deep sleep. Bij normaal slaat hij opstart stukje over hij hou dan verbinding zodat opstarten verkort wordt 

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, wat wordt er bij deep sleep niet aangezet? En wat bedoel je precies met je laatste zin? 

Reputatie 7

Tsja,... Meer is op dit moment niet mogelijk met de Deep Sleep modus..

 

Kpn heeft elders in een ander topic allang aangegeven dat de Deep Sleep modus nog wordt doorontwikkeld.

Hierbij komt dan ook het blauwe opstartscherm te vervallen, als ook de melding 'druk op 0 om de tv ontvanger aan te zetten' 

Dan kun je zeggen, dat het dan wel wordt uitgeschakeld (ooit was dat namelijk al eens zo) 

 

Wanneer dat echter zal gaan gebeuren is niet bekend. Tevens is er al een Bestaand topic van. 

Reputatie 7
Badge +15

@MachielAtsma Alle informatie over dit onderwerp die ik tot mijn beschikking heb is hier reeds gedeeld. Op dit moment kan ik dus enkel adviseren om de doorontwikkeling van de Deep sleep modus even af te wachten.