Vraag

Hdmi splitter of switch ?

  • 2 March 2019
  • 3 reacties
  • 660 keer bekeken

Goedendag.

Mijn situatie is als volgt.

Ik heb een kpn kastje en een xbox one en een tv waarvan de kabels in de muur weg gewerkt zijn waaronder dus helaas maar 1 hdmi kabel.

Dus is mijn vraag :

Hoe kan ik beide aansluiten op 1 HDMI kabel zonder dat ik constant de kabel van het kastje in de xbox moet steken en andersom.


Mvg

Quint

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Quint, welkom hier. Aan een splitter heb je niets, dit verdubbelt als het ware het signaal. Als je daadwerkelijk maar 1 kabel hebt zou ik gaan voor een HDMI switch. Je hebt ze in alle soorten en maten en zelfs met afstandsbediening. Zie hier. Overigens hebben wij niets met die webwinkel te maken, is puur een advies van mijn kant op basis van persoonlijke ervaringen. ;)

Hopelijk heb je hier wat aan.
Reputatie 1
Badge
Een Xbox One heeft ook een HDMI in, waar je het KPN kastje aan kan koppelen.

Dan zou als je de Xbox niet gebruikt (direct?) het signaal door moeten komen. (Zijn zelfs nog functies voor uitgebreide mogelijkheden op de Xbox, maar ik weet niet of die in NL voor KPN werken.)
Reputatie 1
Badge
Een Xbox One heeft ook een HDMI in, waar je het KPN kastje aan kan koppelen.

Dan zou als je de Xbox niet gebruikt (direct?) het signaal door moeten komen. (Zijn zelfs nog functies voor uitgebreide mogelijkheden op de Xbox, maar ik weet niet of die in NL voor KPN werken.)

Zie ook https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/live-tv/connect-console-to-home-theater