Beantwoord

Hdmi swich en kpn digitale decoder

• 5 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 348 keer bekeken

Ik heb mijn tv via een hdmi kabel aangesloten op het kastje van de kpn
Als ik via de beamer tv wil kijken moet ik de hdmi kabel van de tv eruit halen en de hdmi kabel van de beamer in het kastje doen, kun je dit ook omzeilen om er een hdmi swich tussen te zetten? En welke poorten moet ik dan gebruiken?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 augustus 2018, 10:36

Een splitter is dus niet hetzelfde als een switch? Ik heb nl zo’n switch met 1 output en 3 x in, maar ik weet niet of ik de output in de digitale decoder of in de tv moet doenjij hebt een switch dan inderdaad. Die is voor meerdere apparaten (tv ontvangers, dvd spelers, gameconsoles) op één apparaat (tv, beamer) aan te sluiten. Waarschijnlijk zit er ook een schuifje/schakelaar/afstandbediening bij om te kiezen welke van de 3 inputs je wilt.

Dit is niet wat je echt zoekt, want dan moet je nog steeds de kabel zelf wisselen naar de TV of beamer.

Een splitter is het tegenovergestelde, 1 input (TV Ontvanger) en meerdere outputs (TV, beamer, monitor)

Robin
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Murphy, dan heb je een HDMI splitter nodig. Op deze pagina https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_splitters.html wat mogelijkheden.
Bedankt Jos, zal het vandaag gelijk eens proberen
Groetjes
Reputatie 7
Badge +30
Check even dat ie HDCP Ondersteund, en op welke wijze. In sommige gevallen zal namelijk de televisie EN beamer aan moeten voor de HDCP Ondersteuning.
Mis je HDCP Ondersteuning, zal je geen beeld krijgen.
Bedant voor de tip
Is dan toch weer moeilijker dan ik dacht
Reputatie 7
Badge +30
Mja, aan de andere kant kan je online altijd retourneren in het zichttermijn tegen op z'n hoogst de verzendkosten.

Maar splitters als
https://www.allekabels.nl/hdmi-splitter/1781/1427187/2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k.html (bevestigd door AlleKabels) zouden moeten werken.
Een splitter is dus niet hetzelfde als een switch? Ik heb nl zo’n switch met 1 output en 3 x in, maar ik weet niet of ik de output in de digitale decoder of in de tv moet doen
Reputatie 7
Badge +30
Een splitter is dus niet hetzelfde als een switch? Ik heb nl zo’n switch met 1 output en 3 x in, maar ik weet niet of ik de output in de digitale decoder of in de tv moet doenjij hebt een switch dan inderdaad. Die is voor meerdere apparaten (tv ontvangers, dvd spelers, gameconsoles) op één apparaat (tv, beamer) aan te sluiten. Waarschijnlijk zit er ook een schuifje/schakelaar/afstandbediening bij om te kiezen welke van de 3 inputs je wilt.

Dit is niet wat je echt zoekt, want dan moet je nog steeds de kabel zelf wisselen naar de TV of beamer.

Een splitter is het tegenovergestelde, 1 input (TV Ontvanger) en meerdere outputs (TV, beamer, monitor)

Robin
Kijk, nu word het me duidelijk, dan moet de input dus in de digitale decoder van de kpn
Komt helemaal goed
Bedankt iedereen
Reputatie 7
Badge +30
Kijk, nu word het me duidelijk, dan moet de input dus in de digitale decoder van de kpn
Komt helemaal goed
Bedankt iedereen
ja dat klopt! En de output naar de televisie OF beamer, je moet alleen nog wel kabels wisselen als je wilt schakelen tussen de televisie of beamer.

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Top! Ik ben benieuwd, Murphy. Laat je ons weten of het gelukt is?

Reageer