HDMI switch icm Motorola 1853

• 21 december 2014
  • 6 reacties
  • 564 keer bekeken

Ik heb een HDMI switch zonder stroom adapter aangeschaft om zowel onze WiiU als het TV signaal via de ene HDMI aansluiting op onze Samsung TV aan te sluiten. Helaas werkt alleen de WiiU, maar het TV signaal van de Motorola 1853 wordt niet doorgegeven via de switch. Weet iemand een oplossing? Bijvoorbeeld een ander type HDMI switch kopen met stroomadapter?

6 reacties

Reputatie 7
Een oplossing weet ik niet direct. Heb geen ervaring met zo'n hdmi-switch.

Maar een Samsung met maar één hdmi ? Zie je er echt niet 1 of 2 over het hoofd?

Dag Peter, het is een TV uit december 2006 dus een oud beestje....
Reputatie 3
Badge
Ik heb de specificaties er even bijgehaald, en HDMI heeft een optionele 5 volt pin. Het kan best dat deze niet is aangesloten op de decoder waardoor de HDMI switch geen stroom krijgt en het niet doet. Het kan natuurlijk ook zijn dat de swith defect is, maar dat kun je snel testen door de WiiU even op de 'andere' poort van de HDMI switch aan te sluiten om te zien of deze het blijft doen.

Het kan ook nog de HDMI kabel zijn. Ik weet niet wat het precies is maar ik heb hier ook wel eens een HDMI kabel gehad die het niet deed op een wat oudere TV. Een goedkope 3-euro kabel deed het vervolgens wel. Dus wissel ook nog even van kabel zou ik zeggen.

Ik heb hier zelf een HDMI switch met een eigen stroomadapter, en dat werkt prima icm met een 1853.

Oké. Welk model heb je in gebruik?
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb een HDMI switch met een stroomadapter en deze werkt goed op alle apparaten die zijn aangesloten, ook de KPN tuner. Het enige wat niet werkt is de automatische schakeling omdat de KPN tuner altijd signaal geeft.

Reputatie 3
Badge
Ik heb een oudere versie van iets wat op deze lijkt: http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1095293

Hier zit een afstandsbediening bij, dat vond ik wel handig omdat het automatisch schakelen niet altijd lekker werkt en ik zo niet hoef op te staan. :)

Reageer