Echter, om de x-tijd (ongeveer 1 a 2 minuten) valt het signaal op de TV (Samsung LE-40M86B) weg en ook het geluid (black-out) van ongeveer 3 seconden. Ook zie ik op de receiver dat het PCM lampje uitgaat en daarna alles weer terugkomt en prima werkt.
Aangezien dit voor TV kijken heel irritant is, zoek ik eigenlijk naar een oplossing.
Ik heb op de receiver al de HDMI sturing (CEC) richting de TV uitgezet (wat toch niet werkt, aangezien de TV te oud is en niet volledige ondersteuning heeft), maar mag nog niet baten.
Wat ik heb kunnen testen is dat bij directe aansluiting op de HDMI(3) ingang van de TV ik het niet terug zie komen.
Het lijkt op een HDMI / CEC check o.i.d. die gedaan wordt, maar kan niet achterhalen of het een receiver, tv of KPN tv ontvanger instelling/issue is.
Iemand ervaring hiermee?
Beste antwoord door H.C. Giesbertz
Ik heb wat instellingen gewijzigd op de TV (Anynet+ weer 'enabled' in het service menu) en KPN kastje gefixeerd op een resolutie (1080P-50Hz). Het probleem lijkt hiermee verholpen, ik moet nog even verder testen, maar het valt iig niet meer elke 1 á 2 minuten weg.
Ik denk dat de fixed resolutie het probleem (communicatie met de receiver) heeft verholpen en de Anynet+ (HDMI CEC) er weinig mee te maken heeft.
Bekijk origineel
Ik denk dat de fixed resolutie het probleem (communicatie met de receiver) heeft verholpen en de Anynet+ (HDMI CEC) er weinig mee te maken heeft.