Beantwoord

HDMI valt weg richting Denon AVR-1200XW receiver

• 10 december 2018
  • 5 reacties
  • 270 keer bekeken

Ik heb afgelopen week het pakket voor interactieve televisie ontvangen na overstap vanuit Ziggo. Nu heb ik de ontvanger van KPN aangesloten op mijn AVR-1200XW receiver (op dezelfde manier als mijn Ziggo Horizon box) en heb ik ook prima geluid en beeld.

Echter, om de x-tijd (ongeveer 1 a 2 minuten) valt het signaal op de TV (Samsung LE-40M86B) weg en ook het geluid (black-out) van ongeveer 3 seconden. Ook zie ik op de receiver dat het PCM lampje uitgaat en daarna alles weer terugkomt en prima werkt.

Aangezien dit voor TV kijken heel irritant is, zoek ik eigenlijk naar een oplossing.
Ik heb op de receiver al de HDMI sturing (CEC) richting de TV uitgezet (wat toch niet werkt, aangezien de TV te oud is en niet volledige ondersteuning heeft), maar mag nog niet baten.

Wat ik heb kunnen testen is dat bij directe aansluiting op de HDMI(3) ingang van de TV ik het niet terug zie komen.
Het lijkt op een HDMI / CEC check o.i.d. die gedaan wordt, maar kan niet achterhalen of het een receiver, tv of KPN tv ontvanger instelling/issue is.

Iemand ervaring hiermee?
icon

Beste antwoord door H.C. Giesbertz 12 december 2018, 12:54

Ik heb wat instellingen gewijzigd op de TV (Anynet+ weer 'enabled' in het service menu) en KPN kastje gefixeerd op een resolutie (1080P-50Hz). Het probleem lijkt hiermee verholpen, ik moet nog even verder testen, maar het valt iig niet meer elke 1 á 2 minuten weg.

Ik denk dat de fixed resolutie het probleem (communicatie met de receiver) heeft verholpen en de Anynet+ (HDMI CEC) er weinig mee te maken heeft.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi H.C. Giesbertz, welkom op het forum. Als ik het goed begrijp heb je de KPN ontvanger op een HDMI IN poort aangesloten en vanaf de receiver HDMI OUT poort weer op een HDMI IN poort van de tv aangesloten. Klopt dit?

Ik heb dit zelf ooit gehad op mijn Yamaha receiver, heb het toen opgelost door het op een andere IN poort op de receiver aan te sluiten. Heb je het nu aangesloten op CBL/SAT? Zou je ook een andere proberen?

Zou je aan kunnen geven wat er staat ingesteld bij de geluidsinstellingen (Dolby/stereo) en beeldscherminstellingen (auto, 720p of iets anders) van de televisieontvanger? Zou je hier ook mee kunnen experimenteren?

Edit: Maakt het nog uit als je ARC en HDMI control aan of uit zet?
Ik heb wat instellingen gewijzigd op de TV (Anynet+ weer 'enabled' in het service menu) en KPN kastje gefixeerd op een resolutie (1080P-50Hz). Het probleem lijkt hiermee verholpen, ik moet nog even verder testen, maar het valt iig niet meer elke 1 á 2 minuten weg.

Ik denk dat de fixed resolutie het probleem (communicatie met de receiver) heeft verholpen en de Anynet+ (HDMI CEC) er weinig mee te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +18

Fijn om te horen, het was voor mij ook een beetje puzzelen. Dankjewel overigens dat je het hier ook post voor de meelezers.
Helaas was het nog niet de oplossing en heb nog steeds hetzelfde effect. Ik ga nog even proberen of het ook echt weg is met een directe kabel.
Als iemand wellicht nog tips heeft of ook dezelfde ervaring dan hoor ik het graag.

Ik ben er nog niet uit of het een hdmi video setting of een geluid setting is...

Zal ook wat kabels wisselen, kijken of dat iets veranderd.

Daarnaast heb ik ook een vraag gepost hoe ik eigen firewall beste kan aansluiten, want dat was ook al geen succes. Ben nog niet tevreden tot nu toe met de kpn spullen...
Reputatie 7
Badge +18
Blijft lastig, eens. Meer kan ik helaas wat de receiver betreft niet doen. Ik hoop dat het je alsnog lukt. Wat de andere topic betreft; ik zie dat dit al is opgepakt door ons en ook een medegebruiker. Neem aan dat je dit topic bedoelt?

Reageer