Beantwoord

HDTV ontvanger piept

• 29 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 327 keer bekeken

Sinds gisterenavond begint een van mijn twee HDTV ontvangers (een Motorrola VIP 1963) spontaan piepgeluiden te produceren, terwijl de ontvanger niet aan is. Resetten duurt erg lang (bijna 30 minuten).
Vandaag hetzelfde probleem. Uiteindelijk kan ik wel TV kijken, maar echt optimaal is dit toch niet.
Beide ontvangers zijn ondertussen ruim 12 jaar oud en ik veronderstel dat ze aan het einde van hun levensduur zijn gekomen.
Graag wil ik twee nieuwe ontvangers (ook geschikt voor scart-aansluiting). Op welke manier kan ik de twee oude inruilen voor twee nieuwe?
icon

Beste antwoord door wjb 30 augustus 2018, 08:05

De Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 hebben allebei "gewoon" een scart aansluiting.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Die kan je via de onderstaande site ruilen.
https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm
Op de Netflix-ontvanger zit geen scart-aansluiting; mijn apparatuur DVD-speler en TV hebben die nog (geen HDMI)
Reputatie 2
Volgens mij zit er geen scart aansluiting meer op alle nieuwe itv kastjes dus dan heb je een probleem waar geen oplossing voor is.

Er zijn wel HDMI naar scart converters te koop, zoek maar even in google, bij allekabels bv maar er zijn er meer.
Persoonlijk zou ik dat niet doen, zonde van het geld en je "verslechtert" het signaal eigenlijk.

Ik zou investeren in een TV met HDMi, dat hebben ze allemaal en het beeld is echt een stuk mooier.
Reputatie 7
De Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 hebben allebei "gewoon" een scart aansluiting.
Reputatie 7
Badge +18
WJB heeft inderdaad gelijk, je kan de nieuwe tv-ontvanger aansluiten d.m.v. scart of HDMI. Is het inmiddels gelukt om de ontvangers om te ruilen @ajweele?
morgenmiddag vindt de omruil plaats; het zal wel gaan lukken. dank voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +24
Top!
👍

Reageer