Beantwoord

Heb ik wel een 4K-abonnement?

  • 14 October 2021
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb een abonnement met 4K, maar het lijkt alsof ik geen 4K geleverd krijg. Misschien is daar glasvezel voor nodig en is dat niet op mijn adres, maar dan is het wel vreemd dat ik daarvoor wordt gefactureerd. Graag zou ik uitgezocht willen hebben of dat klopt, maar je kunt dus niet persoonlijk een mail sturen naar de KPN.:slight_frown:

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door PeterG 14 October 2021, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn sowieso maar 4 4K zenders. De rest is gewoon HD. Daar bent u bekend mee?

Ja, dat klopt, maar hoe werkt het dan met Netflix. Moet ik daarvoor een glasvezelverbinding hebben? Ik zie namelijk dat mijn beeld niet zo scherp is als dat ik bij een vriend heb gezien en hij heeft dezelfde tv als ik.

Heeft KPN overigens wel glasvezel op mijn adres

Reputatie 6
Badge +10

Ja, dat klopt, maar hoe werkt het dan met Netflix. Moet ik daarvoor een glasvezelverbinding hebben? Ik zie namelijk dat mijn beeld niet zo scherp is als dat ik bij een vriend heb gezien en hij heeft dezelfde tv als ik.

Heeft KPN overigens wel glasvezel op mijn adres

Als je 4K films/series wilt zien bij Netflix, moet je een 4K abo aanschaffen bij Netflix. Dat kost 15,99 euro (premium)

https://www.netflix-nederland.nl/faq/wat-kost-een-abonnement-op-netflix/

Klopt, maar dat heb ik ook al. Dat is het juist. Ik heb een 4K Netflix abonnement, ik heb een 4K tv, ik kijk de 4K films, maar mijn beeld is niet zo scherp als dat het zou moeten zijn. Mijn enige vraag is dus nog of ik wel de juiste levering krijg. 

Ik neem dus aan dat je de Arris vip5202 (of de oudere zxv 8001) hebt; een 4k-ontvanger van kpn. Daarin zit ook de 4k app voor Netflix. Dan zou je met het 4k abonnement op Netflix ook de titels die ze in 4k aanbieden (dat zijn ze lang niet allemaal) ook 4k moeten krijgen.

Maar… als je toch al een 4k / UHD televisie hebt waarom gebruik je dan niet de Netflix app dáárin?

Ik kijk mijn Netflix ook via de app op mijn tv, maar wat voor een internetverbinding moet ik dan bij de KPN afnemen? Dat is mij nu even niet duidelijk?  

Welke internetverbinding?

Internet is internet. Je hebt 't of je hebt 't niet. Voor Netflix 4k is wel minimaal 25 Mb/s nodig. Maar ik begrijp dat je ook het 4k-zenderpakket bij kpn afneemt dus je snelheid is dan ok.

Ok PeterG, hartelijk dank!