Beantwoord

Heb na een stroomuitval alleen nog NPO zenders op de tv

  • 14 September 2019
  • 14 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 1
Heb een Glasvezelaansluiting met daar achter een experiabox v10A. daar aangekoppeld een Arris STB.
Na de stroomuitval zowel de experiabox als de STB ge-reset.
Procedure al 3 maal uitgevoerd met hetzelfde eindresultaat.
Zowel TV als Radio heb ik alleen de NPO zenders beschikbaar.
icon

Beste antwoord door Binnnenbrandje 16 September 2019, 19:24

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Binnnenbrandje, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik raak een beetje in de war van je bericht en het board waarin je deze hebt geplaatst. Je hebt namelijk jouw bericht onder Digitenne geplaatst, maar je geeft aan dat je gebruik maakt van een glasvezelaansluiting, een Experia Box en een Arris tv-ontvanger. Dat lijkt me allemaal voor interactieve televisie. Dus daar ga ik nu even vanuit!

Het is dan wel erg vreemd dat de tv-ontvanger het wel doet, maar niet alle zenders. Dat zien we niet vaak! Doet de rest het inmiddels wel weer? Internet, WiFi, eventueel je vaste telefoonnummer? En op welke manier heb je de reset uitgevoerd? En heb je ook het glasvezelkastje (NT) opnieuw opgestart?

Mocht het wél om Digitenne gaan, dan kan je het beste even uitgebreid zenders zoeken en de antenne opnieuw richten.

Tot slot zou ik graag je gegevens ontvangen zodat ik het een en ander kan nakijken in onze systemen. Zou je daarom jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en serienummer/CAS-ID nummer van de tv-ontvanger?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Bedankt voor de snelle reactie.
Sorry dat ik de vraag op het verkeerde board heb geplaatst. heb ik over het hoofd gezien.
Ik heb overigens de NT ook herstart.
Mijn gegevens zal ik zo in mijn forumprofiel aanvullen
Staat je TV nu toevallig op de coax-ingang (en zit er nog een antennekabel in)?????? Als je op 'menu' van de KPN-afst.bed. drukt wat krijg je dan te zien? 😉

Voor KPN dient je tv op "hdmi" te staan. (source, input, bron, ...)

"alleen npo" klinkt toch heel erg als digitenne. Welk typenummer staat voorop de ontvanger?
Welke melding krijg je als je 4 ofzo wilt selecteren?
Reputatie 1
!! Uiterste verwarring aan deze kant!!
ik probeer nèt mijn gegevens aan te vullen, kom ik erachter dat in weerwil van mijn veronderstelling ik toch nog steeds bij Telfort moet zijn met mijn vragen.
Ik was in de veronderstelling dat alles al was overgegaan naar KPN, maar dit blijkt (nog) niet het geval te zijn.
Klopt. Alleen Prepaid (mobiel) is al naar KPN.

Andere diensten van Telfort vallen nog onder de helpdesk van Telfort.

Verder vind ik het een uiterst zonderlinge melding. Heb je nog mijn vorige bericht gelezen?
Reputatie 1
Ja Peter, heb ik gelezen.

verbinding tussen STB en TV is via HDMI (Arris STB heeft geen analoge-coax aansluiting).
Bij kanaalwisselingen door het kanaalcijfer in te toetsen krijg ik netjes voor enige tijdde statusbalk met de zendergegevens te zien daarna is het beeld "fullscreen"zwart.
Er zijn geen foutmeldingen zichtbaar.

Ik heb de vraag ondertussen ook bij Telfort neergelegd.

Bedankt voor jullie hulp zover.
de vraag was of er nog een coaxkabel in de TELEVISIE zat...

Want dan kan het kloppen dan je alleen NPO hebt.
Alleen NPO met ITV kan technisch helemaal niet. Want het is één verbinding naar de centrale, je hebt alles of niets. Wat is de melding als je 4 ofzo indrukt? en 14 ??

➡️ en de andere vraag was of de TELEVISIE nog wel op HDMI (ingang) afgesteld staat. Zodat je idd die verbinding (met de SetTopBox 😉 ) gebruikt.
Reputatie 1
sorry Peter, niet helemaal goed begrepen en geantwoord.

Televisie staat ingesteld op HDMi en er zit geen coaxkabel meer in.

Alles heeft (met een paar eerdere onderbrekingen goed gefunctioneerd sinds de glasmodem, Routermodem en de STB vervangen zijn ivm. overgang Telfort->KPN.

groet,Leo
Reputatie 7
Badge +21
@Binnnenbrandje, bedankt voor je reacties! Helaas kan ik dan vanuit hier geen metingen doen omdat je jouw abonnement bij Telfort afneemt. Maar ik ga er vanuit dat zij je net zo goed kunnen helpen als wij hier op het Forum 😉 Laat je even weten als het opgelost is, en wat de boosdoener was?
Reputatie 1
Hallo Susan,
Ik zal in ieder geval hier ook even posten zodra het opgelost is.
vanochten nogmaals een totale reset volgens onderstaande beschrijvinggeprobeerd die mogelijk zou kunnen helpen met helaas negatief resultaat.

-Alles uitgezet en losgekoppeld
-glasmodem herstart
-UTP-kabel tussen NT en Experiabox ingeplugd
-experiabox herstart.
-experiabox verbonden met STB. (verder alle randapparatuur afgekoppeld gelaten)
-STB teruggezet naar fabrieksinstellingen.
!! nog steeds alleen de NPO zenders beschikbaar. Zowel TV als Radio.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Ik heb alle zenders weer beschikbaar!

op aanraden van de helpdesk heb ik nogmaals het voorgaande riedeltje uitgevoerd, met dat verschil, dat ik nu de Experiabox teruggezet heb naar fabrieksinstellingen.

Erg vreemd eigenlijk als je bedenkt dat de Experiabox het volledige signaal onveranderd moet doorgeven aan de STB die het uiteindelijk decodeerd.

Maar ik ben blij, en hoop dat iemand anders ook weer iets met deze ervaringen kan.

vriendelijke groet,
Leo
Ik ben blij dat deze vreemde storing is opgelost voor je! 😃

I.i.g. bedankt voor deze tip. Binnenkort gaat hier de stroom er een paar uur vanaf omdat de zekeringkast vervangen moet worden (zodat er zonnepanelen op kunnen. En ie naar 3-fasen gaat ter voorbereiding op overgang naar electrisch koken. Wat ik overigens als enige in het complex al doe met 2-pitter met gewone stekker).
Elektrisch koken of inductie? Als je de keus hebt, zou ik voor inductie gaan.
Reputatie 7
Badge +21
@Binnnenbrandje , fijn! Soms werkt het inderdaad na een 2e of zelfs 3e keer proberen wel! Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer