Beantwoord

Heb nu ongeveer 2 maanden het alles in één pakket

• 12 augustus 2012
  • 3 reacties
  • 9698 keer bekeken

Heb nu ongeveer 2 maanden het alles in één pakket met internet snelheid 40 MB’s met de speed test haal ik +/- 2600 dus best wel sneller geworden dan het instap abonnement van 8 MB’s dat ik had.

De TV geeft problemen en dan altijd in de avond. Gebruik de draadloze netwerk adapters van KPN. De hele dag knipperen de ledjes maar s ’avonds als de tv aan gaat blijven ze na een paar minuten stil staan en krijg in beeld te zien dat het kanaal niet beschikbaar is op dit moment. Na een bepaalde tijd zonder iets te hebben gedaan beginnen de led’s weer spontaan te knipperen en het beeld is weer terug. Soms duurt het langer en zie ik ze weer knipperen als ik s’morgens naar me werk ga.

Het opnieuw opstarten van de TV ontvanger heeft geen resultaat. Kan geen gegevens binnen halen. Begrijp niet hoe dit toch iedere keer weer mogelijk is dat het de hele dag goed werkt en in de avond niet.

Gebruik nog een zwarte Thomson Gateway modem. Nadat ik diverse keren de helpdesk heb gebeld hoor ik van de een dat ik een andere modem nodig (een witte) heb terwijl de ander zegt dat dit niet nodig is omdat de modem die ik nu gebruik ook geschikt is om TV te kijken.

Verder moet ik zeggen dat als het allemaal werkt ik tevreden ben over de beeld kwaliteit. Ook het opnemen en uitzending gemist is erg makkelijk.

Het hele pakket is aan gesloten door een monteur van KPN. Toen deze wegging werkte alles naar tevredenheid. Daarna is er niets meer veranderd.

Heeft iemand de gouden tip?

Met vriendelijke groet

Peter.

icon

Beste antwoord door weetniet153 25 augustus 2012, 11:27

Hallo demie1000.

Nu 2 weken verder is het beeld niet meer weg gevallen. Probleem waren duidelijk de draad loze adapters inderdaad. Nu netjes de kabel wegwerken.

Probleem hierbij dus opgelost

Nogmaals dank voor je reactie.

Groet Peter.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
de gouden tip is om ITV  gewoon met een kabel aan te sluiten , ik weet wel dat je niet voor niets een DVS hebt , maar soms werken die dingen gewoon niet goed, dit heeft te maken met je stroomnet doordat deze in de avond zwaarder wordt belast kan er lichtnet vervuiling optreden en dit kan het signaal van de DVS verstoren.

oorzaken van storing op DVS kunnen zijn

spaarlampen

led verlichting

geschakelde voedingen

kerst verlichting

en dan ben ik er vermoedelijk nog wel een paar vergeten

{ heel soms kan het ook aan het modem liggen maar die kans is wel HEEL ! klein }

Beste demie1000.

Bedankt voor de tip. Ga het eens met een kabel proberen.

Wel weer een heel gedoe om dit weer netjes weg te werken. Aan de andere kant een TV die geen beeld heeft is het ook niet.

Gr Peter.

Hallo demie1000.

Nu 2 weken verder is het beeld niet meer weg gevallen. Probleem waren duidelijk de draad loze adapters inderdaad. Nu netjes de kabel wegwerken.

Probleem hierbij dus opgelost

Nogmaals dank voor je reactie.

Groet Peter.

Reageer