Beantwoord

Heeft de 4K ontvanger nog wel toekomst en de klantenservice is ver onder maat.

  • 9 December 2019
  • 4 reacties
  • 246 keer bekeken

Reputatie 1

Ruim een jaar geleden heb ik een  4K ontvanger  genomen via de KPN naar 4K te kunnen kijken waar ik spijt van heb.

Waarom heb ik spijt van dit product.

Alles op een rij van de KPN 4K ontvanger.

  1. Er zijn nog steeds maar drie 4K zenders te zien( al 1 jaar) ,waar ik zelden zoals  naar Love Nature zonder ondertitels naar kijk .vind ik ook raar wel love Nature in HD ,maar niet 4K.
  2. Er is nog steeds geen YouTube hierop te krijgen.
  3. Nu komt Amazon Prime in jullie pakket ,maar die zal ik zeker niet krijgen op deze ontvanger,zoals ik gelezen heb op dit forum,wat ik persoonlijk een afgang vindt voor de KPN,,vooral als je nieuwe producten aanbied aan vaste trouwe klanten.
  4. Er zijn duitse/franse zenders die in jullie pakketten zijn,die ook in 4K te ontvangen zijn via de Sat en niet bij de  KPN ,dit vindt ik ook niet goed.
  5. Er zijn komen  steeds zenders met steeds meer reclame,wat mij  steeds meer ergert.
  6. Nu heb ik de gedachte helemaal te stoppen met KPN .omdat het zender aanbod steeds slechter wordt in de kwaliteit,de landen(duitsland/frankrijk) om ons heen hebben juist een betere kwaliteit zenders opgebouwd, vooral in cultuur is er een beter aanbod ,die hier niet te krijgen door zijn door EU regelgeving,wat ook niet goed is in ons  (onvrije) Europa wat betreft het kijken naar andere Europeesche iptv/sat pakketten.
  7. De klanten service is ook ver te zoeken ,is gewoon slecht ,je wordt van het kast je naar de muur gestuurd.
  8. Oplossing is er ook natuurlijk ,ik wacht af met wat voorstel de KPN komt met 4K ontvanger en Amazon Prime
  9. p.s ik weet dat amazon Prime krijgen is via de app op de 4k tv ,maar is beter alles via KPN toch!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 December 2019, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Toevallig stond er afgelopen zaterdag een stuk in een landelijk dagblad over 4K. In het kort kwam het neer op het gaat nog jaren duren voor er uitzendingen komen in 4k bij de bekende Nederlandse zenders. Daarbij opgeteld dat je het verschil tussen full hd en 4k op de afstand van de tv naar de bank niet eens kunt waarnemen. 4k is de meerprijs (nog) niet waard.

Hoi @vikinger53 . Welkom op het forum. 

Dat is een behoorlijke lijst en ik merk dat met name het 4K aanbod (of het gebrek daaraan) je stoort. Helaas kan ik dat niet veranderen. 

Er is, zoals @Joep1965  aangeeft, nog niet zoveel 4K aanbod en mochten er wel zenders zijn die het aanbieden moeten we natuurlijk ook nog met die partijen onderhandelen en een goede prijs overeenkomen. Wat de reclame betreft kan ik helaas ook niet zoveel betekenen. Je kunt uiteraard overwegen om het op te nemen of terug te kijken. Op die manier kun je vaak de reclames doorspoelen. 

KPN is niet meer dan het doorgeefluik. Wij maken de uitzendingen niet zelf. De reclames horen bij de zenders.

Mocht je het gevoel hebben dat 4K niks meer voor jou is, kun je overwegen om te downgraden naar ‘gewoon’ itv. Laat maar weten of je hier iets voor voelt. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

KPN heeft DRIE 4k zenders.
Ziggo heeft er EEN, en alleen in het duurste abonnement met de Mediabox Next.
Overige providers NUL 4k zenders.

KPN heeft met het basispakket al meer mogelijkheden dan Ziggo. Wil je met Ziggo ook kunnen opnemen dan móet je het dúúrste abonnement nemen. Alleen dan heb je de Mediabox (Next) die opnemen ondersteund. Bij de ‘lagere’ abo’s krijg je een Humax 5300 tegenwoordig.
Bij KPN heb je v.a. 2 ontvangers het opnemen erbij. Met 1 ontvanger opnemen voor € 4,99 p/mnd.
Nee. Ziggo kan niet tippen aan de mogelijkheden t.o.v. de prijs van KPN.

Ziggo heeft exact dezelfde zenders waar jij de reclame zo bezwaarlijk van vind. Dat is dus ook niet anders. Een deel ook nog niet HD. Z. heeft méér zenders, maar dat is subjectief: een heleboel niche troep. KPN laat dát gelukkig weg.

KPN is (dus) zo gek nog niet.

Het gratis aanbod via satelliet (daar zit geen 4k bij voor zover ik weet) is gewoon uit de lucht te plukken door particulieren. Een provider mag dat niet zomaar doorgeven i.v.m. rechten.

4k staat in Europa nog in babyschoentjes. Veel zenders hebben net een paar jaar de investering in HD achter de rug.