Beantwoord

Hekel aan "pop-ups" tijdens interactieve TV

  • 4 April 2019
  • 6 reacties
  • 243 keer bekeken

Berichten zijn ingesteld op NEE en toch hebben we allerlei pop-ups tijdens het kijkeb - meestal volgende programma reclame. Dit is echt storend. Hoe kan is ze uitschakel zonder interactieve TV op te heven?
icon

Beste antwoord door PeterG 6 April 2019, 03:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Voor de duidelijkheid gaat het om popups als je via de website kijkt?

Bij diverse zenders is het standaard dat je een berichtje in beeld krijgt met de titel van het volgende programma. Dat zijn echter geen popups in de meest letterlijke betekenis maar standaard onderdeel vanuit de omroep zelf.
Dat bedoel - de irritant onderdeel van de omroep zelf dat plots tevoorschijn komt terwijl je gewoon lekker aan het kijken bent. Als ik de volgende programma wil weten gaan ik toch naar de gids. Misschien tijd om te polsen of anderen dit ook zo irritant vind.
Reputatie 7
Badge +10
Dat heeft niks met KPN van doen. Elke televisiekijker ziet dit. Het wordt door de zender zelf gedaan. Dus hier kom je niet vanaf helaas...
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Friesche, welkom hier. Ward_ heeft hierin helaas gelijk, dit is niet iets dat wij kunnen verwijderen of aanpassen. Dit zit in de uitzending zelf geïntegreerd door de zenders zelf, daar kom je inderdaad niet van af.
Dat heeft niks met KPN van doen. Elke televisiekijker ziet dit. Het wordt door de zender zelf gedaan. Dus hier kom je niet vanaf helaas...
Precies. Hier daarover klagen heeft dus geen enkele zin. Richt je dus tot de omroepen die dat doen. Volgens mij is m.n. RTL 4 hier 'sterk' in. Die doen dat voordurend. Storend inderdaad.
Dit is dus via ÁLLE providers te zien. KPN opheffen t.b.v. een andere provider zal dit niet verhelpen.

Niet meer naar de RTL zenders kijken en je zult er geen last van hebben. De NPO, BBC, VRT en volgens mij ook Talpa zenders doen het niet zo storend.
De Discovery groep kent dit fenomeen ook maar minder erg dan de RTL groep hoewel ik daar nauwelijks naar kijk. Het kan wel storend zijn net als het logo in beeld zien op den duur wen je er wel aan. Aan de andere is het wel informatief en kan het je doen besluiten niet te zappen naar een ander kanaal.