Beantwoord

Helaas ook wij Foutcode 12 om de dag

• 17 augustus 2016
  • 12 reacties
  • 2518 keer bekeken

Sinds een week hebben wij in plaats van het op deze locatie niet werkende Digitenne een KPN interactieve TV en internetaansluiting. Lijkt prima, Experia V8 modem, WiFi staat uit om niet te storen met onze 150mbs Delta aansluiting. Een settopbox rechtstreeks aangesloten met de bijgeleverde 10meter Cat6 kabel en de andere settopbox is aangesloten via een Powerline.
De rechtstreeks bekabelde settopbox geeft om de dag de Foutcode12. Lijkt vooral als we meer dan 24uur geen TV gekeken hebben, maar heeft het in het begin ook al paar keer per dag.
Ik Weet hoe ik die storing op kan lossen, maar elke keer naar het modem, uit- en aanzetten, wachten etc voordat je TV kan kijken,... dat worden we vrij snel zat.
De andere via Powerline lijkt het wel steeds te doen, maar staat op logeerkamer dus ik kontroleer die niet elke keer, ik blijf geen rondjes door het huis lopen.....
Oplossing???? Tips?
icon

Beste antwoord door Koen_1 8 oktober 2016, 14:59

Bedankt voor je privébericht @BoskabouterPaulus! Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd. Laat je ons je bevindingen met de Experiabox V10 weten?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi BoskabouaterPaulus, bedankt voor de toelichting! Goed dat je het de komende dagen nog even aankijkt 🙂 Als de F-12 terugkomt, laat het me dan weten.

@Robin, de problemen die er waren met de V8 i.c.m. Meer TV zijn, voor zover ik kan nagaan, inmiddels opgelost. Bij mij thuis loopt Meer TV in ieder geval als een zonnetje 😉
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @BoskabouterPaulus, balen dat het probleem er nog steeds is! Goed dat je de tv ontvangers ook al even omgewisseld had om te testen! Dan kunnen we deze in ieder geval alvast uitsluiten als oorzaak. Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Dan help ik je verder!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je privébericht @BoskabouterPaulus! Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd. Laat je ons je bevindingen met de Experiabox V10 weten?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @BoskabouterPaulus, heeft de nieuwe Experiabox het probleem verholpen? Als er nog iets is weet je me te vinden!
Reputatie 7
Badge +30
Ah, ik vermoed dat beide TV ontvangers een ander type zijn. Klopt dat? Zoja, is degene die stoort een 1853 en de andere een 2260 of 2950?
Reputatie 7
Badge +30
Justin, is dit het V8 + MeerTV probleem?
Reputatie 7
Badge +30
Andere poort had ik in begin al gedaan. Na drie dagen geen gebruik (di avond) was F12 er weer. Sinds laatste herstart elke avond/ochtend gekeken en geen storing. Ik denk dat het te maken heeft met periode dat box niet gebruikt wordt want de powerline maakt die poort continu actief ongeacht of de settopbox actief is of niet.
Als dit zo is zou je kunnen kijken of je een switch hebt liggen en deze er tijdelijk tussen zetten. Dan kan je testen of dit zo is.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi BoskabouaterPaulus, welkom op het forum! Wat vervelend dat 1 van je ontvangers telkens Foutcode 12 laat zien. Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer de Experia Box wilt herstarten.

Heb je de ontvanger al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? In dit topic wordt uitgelegd hoe je dit doet. Wil je de UTP-kabel eens in een andere poort op de Experia Box aansluiten? Ik ben benieuwd of je dan nog steeds F-12 ziet verschijnen.
Nou, dat denk ik niet, zaten samen in het installatiepakket en zien er exact hetzelfde uit.
toch even gekeken, allebei VIP2952-2,,,
Andere poort had ik in begin al gedaan. Na drie dagen geen gebruik (di avond) was F12 er weer. Sinds laatste herstart elke avond/ochtend gekeken en geen storing. Ik denk dat het te maken heeft met periode dat box niet gebruikt wordt want de powerline maakt die poort continu actief ongeacht of de settopbox actief is of niet. Voor de duidelijkheid, ik zette de settopbox niet uit met de on/off switch op achterzijde, slechts via AB en van andere apparatuur heb ik geen indicatie dat er tijdens onze afwezigheid stroomuitval geweest is (wat hier 4316 AZ relatief vaak voorkomt) Ik laat instellingen even ongemoeid (1 verandering per keer !) en laat het nog weten maar kan dus paar dagen duren, dus laat subject open staan aub.
Beste allen,
Lang geprobeerd, maar helaas moet ik toch melden dat het probleem blijft en ik kan er zelf geen systeem of oorzaak in ontdekken.
De TV/Settop die via de PowerLink in de logeerkamer staat geeft altijd direct beeld.
De TV/Settop die met de bijgeleverde kabel aangesloten zit op #3 van de Experia V8 modem blijft regelmatig fout12 geven of de melding dat de zenderlijst niet beschikbaar is.
Het probleem doet zich ZEKER voor als er meer dan een week geen gebruik van gemaakt is, maar soms ook eerder en laatst zelfs tijdens het kijken; ineens geen beeld meer en Foutcode12,....
Het enige wat helpt is Settop met schakelaar achterop uitzetten, modem uitzetten, 2 minuten wachten, modem aanzetten, wachten tot alle leds weer branden en dan de Settop weer aanzetten, die dan een nieuwe lijst opzoekt (weer wachten,,....)
Heb de Settop box van logeerkamer en slaapkamer al omgewisseld, geen verschil.
Hier hulp of moet ik toch maar een fout/stroingsmelding doen 😞 ???
Bedankt voor input.
sorry, nog geen kans gehad Experiaboxen om te ruilen. En dan kan het ook zomaar een week duren voor het zich voordoet. Maar ik meld me zeker weer ! juist ook als het probleem verholpen is.

Reageer