Vraag

Herinnering interactieve tv aanzetten

  • 23 February 2019
  • 6 reacties
  • 626 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hallo allemaal

Ik heb een vraag over het instellen van een herinnering op de t.v.
Ik heb gemerkt dat deze (zomaar ? ) verdwijnen.
Na navraag zei iemand dat de herinneringen gewist worden als de ontvanger ( het kastje ) wordt uitgezet.
Dat heb ik geprobeerd en dat lijkt niet te kloppen. De herinneringen waren nog aanwezig.

Herinneringen van dezelfde dag en de volgende dag bleken na uitschakeling nog aanwezig.

Kan het zijn dat ze om middernacht misschien worden gewist ?
Ik heb aardig wat programma's gemist op deze manier.

Wie weet hoe dit werkt ?

Peter.

P.S en vertel me a.u.b niet dat ik programma's kan opnemen ( dat suggereerde iemand ) dat pakket heb ik niet en ik wil graag weten hou dat met die herinneringen werkt.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Mijn ervaring is dat je herinneringen alleen voor dezelfde dag kan instellen inderdaad. En op het moment dat er een herinnering actief moet worden móet de ontvanger ook aan staan en niet op standby. Hij komt er niet voor uit standby namelijk. Staat ie op standby terwijl er een programma met herinnering begint dan vervalt ie.
Ook is het het handigst om de herinnering zo in te stellen dat ie meteen naar de zender omschakelt.
Als ie dat niet doet en je bent net even de kamer uit (bv WC) dan mis je de melding die maar 1 minuut op het scherm staat! Dat zal ongewtijfeld wel gebeurd zijn.

Gemiste programma's kun je natuurlijk wel terugkijken via de gids (epg) binnen één week. Selecteer een programma "in het verleden" en druk op de groene knop. Alles waar een rond groen pijltje bij staat kun je terugkijken.

Ik gebruik herinneringen alleen voor dezelfde avond. Herinneringen op overlappende programma's is ook een beetje lastig (je wilt het toch uitkijken). Er is een betere manier om niks te missen. Maar daar hebben we het dan maar niet over.

Reputatie 7
Badge +30
Ha Peter(s) 😉,

Goede vragen en antwoorden! Ik denk dat 't aardig klopt wat er gezegd wordt, maar wil dat graag zeker weten. Daarom heb ik de vragen uitgezet bij de betreffende afdeling en zodra ik bevestiging heb, kom ik er op terug!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb geen bevestiging gekregen, alleen maar een melding dat we aan verbeteringen werken voor wat betreft de herinneringen! Maar je bevindingen kloppen dus naar verwachting. Neem vooral de tips van PeterG ter harte, dan maak je op de meest optimale manier gebruik van de herinneringen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb geen bevestiging gekregen, alleen maar een melding dat we aan verbeteringen werken voor wat betreft de herinneringen! Maar je bevindingen kloppen dus naar verwachting. Neem vooral de tips van PeterG ter harte, dan maak je op de meest optimale manier gebruik van de herinneringen.
Hallo Marcia

Over welke bevindingen heb je het.?
Dat ze zomaar verdwijnen zonder duidelijke reden ?
Reputatie 7
Badge +30
Dat je ze alleen voor de lopende dag in kunt stellen, bedoel ik!
Reputatie 3
Badge +1
Dat heb ik getest. Ik heb op zaterdag een herinnering voor maandag ingesteld.
Dat werkte wel.
Ach, ik wacht de updates wel af.

Bedankt Marcia

Peter.