Vraag

herstart tv

  • 1 December 2020
  • 7 reacties
  • 48 keer bekeken

Reputatie 1

Al de derde avond op krijgen wij het volgende scherm. Wij moeten dan de tv ontvanger uitzetten en weer aan

 Oorzaak? Oplossing?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@heinootje speelt het probleem nog altijd? Het zou verwant kunnen zijn aan de algemene storing met herstartende ontvangers. Deze storing is door een software update opgelost per 3 december. Mocht je het probleem nog steeds hebben dan zou een reset zoals bij stap 2 kunnen doen? Als het probleem daarna nog steeds speelt laat het dan hier even weten dan kunnen we verdere stappen ondernemen. :relaxed:

Hierbij komt de communicatie tussen tv en ontvanger niet op gang. Via hdmi moeten de apparaten namelijk een handshake uitvoeren.

Ik vraag me een beetje af welk merk tv je hebt, welk type en hoe oud. Dat haal ik niet helemaal uit het screenshot.

Dit lijkt me geen relatie te hebben met de “spontane herstarts”, want daarbij viel het hdmi signaal niet helemaal weg. Bovendien is dat probleem sinds enkele dagen opgelost.

Reputatie 1

Opnieuw 2 x kort na elkaar een herstart noodzakelijk. Een week tussen poos. Wij hebben een Samsung Smarttv uit 2016.

Kennelijk gaat het mis met de HDCP herkenning.

Heb je de ontvanger op deep-sleep (indien 2260 of 5202 ontvanger)?

Zet dan éérst de tv aan en pas als die (geheel) aan is de ontvanger.

EN! Niet de beeldinstelling op ‘automatisch’ maar op 1080i vastzetten in de ontvanger. Dat wil ook wel helpen.

Reputatie 1

Ik heb de 2260 ontvanger. Het lampje op de ontvanger staat standaard op groen. Eerst stond die altijd s ochtends op rood, maar dat is niet meer. Ik hoef dus alleen de tv aan te zetten.

Dan gaat de ontvanger nooit op standby. Zet 'm 's avonds gewoon op standby net als de tv. Scheelt ook stroomverbruik.

N.B. Ook even wisselen van HDMI ingang (met de source knop op KPN of Samsung afst.bed.) zal de verbinding weer synchroniseren.

Reputatie 1

Zal het uitproberen. Dank voor het meedenken