We zijn sinds sept ‘17 klant. Bij het ontvangen destijds van alle apparatuur zat alles keurig netjes in een doos. Alles nieuw en zag er goed en onbeschadigd uit. Dat is het allemaal nog steeds. En tot nu toe heel blij mee dus, na een poosje konden wij ook Pair-Bonding krijgen. Nog leuker! Snelheid van 100mbit leek mij wel fijn en alles werkend.
Maar dan, wij besloten om een nieuwe 4K TV te kopen. Modeljaar 2018, zijn tenminste niet zo duur. Ook een nieuw tv meubel gekocht, waarbij onze apparatuur nu wel weer ‘zichtbaar’ wordt. Iedereen weet wat voor model de Arris VIP2952 V2 is. Standaard, zwart en zo vierkant als maar kan. Maar goed, terug naar de 4K. Wij dachten, dan nemen we ook het 4K pakket van KPN. Mooiere ontvanger, past ook beter bij het tv meubel en de rest van het interieur. Voor de drie 4K-zenders maakten we deze keuze niet.
Ik doe een pakketwijziging naar 4K. En dit zou 12 juni gereed gemaakt worden. In de dagen ervoor de 4K-Ontvanger gekregen, toen heb ik met verbazing gezien wat voor 5e hands! Ja echt waar! Apparatuur KPN stuurt naar bestaande klanten,
“er gaat serieus iets enorm goed mis in het retourneren en selecteren van, dan wel de selectieprocedure van ontvangers naar klanten voor hergebruik van KPN apparatuur in bruikleen”
Werkelijk waar, dit is iets wat je bestaande klanten gewoon niet kunt aan doen! Zeker niet als ik dan weer terug kijk naar de staat van mijn Arris VIP2952 V2. Je betaald uiteindelijk voor de ontvanger, maar dit heeft heeft wel een deuk gelopen in mijn vertrouwen naar KPN. Ze kunnen wel zeggen dat je de apparatuur in bruikleen krijgt, maar dit is niet iets wat ik een normale gang van zaken vind, je verwacht gewoon apparatuur wat netjes is/ onbeschadigd is en/of in prima staat is.
Daarbij zou ik als KPN zijnde ook kijken naar de klant zelf (dat is natuurlijk lastig) Als iemand al een 4K pakket heeft, en die zijn ontvanger is defect, gebruik deze 5e-hands ontvangers dan voor dit soort zaken. Zodra een bestaande klant voor het eerst een wijziging doet naar een nieuw 4K-pakket, stuur dan ook gewoon nieuw apparatuur toe, net zoals dat gebeurde bij klant worden van KPN.
Daarbij snap ik ook heel erg goed dat klanten een veel hogere verwachting hadden over de 4K maar uiteindelijk toch niet tevreden zijn, en hun ontvangers weer hebben geretourneerd, en hun pakket ook naar de ‘basis’ hebben gezet met weer een normale tv-ontvanger. En dat KPN nu een overschot aan 4K-Ontvangers zou kunnen hebben, die ze ook weer in gebruik willen nemen natuurlijk,
Zal jullie de foto’s ook zeker niet onthouden, alles valt of staat met de beleving van de klant bij het ontvangen van een pakket van PostNL.
Bij ontvangst aan de deur onderstaande doos ontvangen, bij openen van de deur zag ik al dat het deksel los zat, tape zat niet eens vast en het deksel kon er zo vanaf getrokken worden (wie weet zat er al niks meer in de doos) Loop verder naar binnen, en viel toen van verbazing bijna omver.
Je verwacht een 4K-ontvanger, je krijgt een doos met een los/open deksel van een ‘Experia Wifi’
Bij openen van de doos viel alles letterlijk uitelkaar en was dit het eerste aanblik,...
Het deksel van de doos, lees maar eens goed onder de adressticker, zie je gewoon ‘Experia Wifi’ staan
Staat ontvanger, vol met krassen, beschadigingen, butsen en schaven, erg lastig te zien, maar heel de bovenkant zat er onder.
Productiedatum ontvanger
Productiedatum doos
Hier zakt toch je broek vanaf of niet? Heb geschakeld met Bart, ditzelfde ook naar Bart gemaild. Hij heeft een omruiling voor mij laten plaatsvinden. Echter was de tweede ontvanger geen haar beter. Wel was de doos netjes, en zat de apparatuur netjes in de doos, maar wederom een Experia WiFi deksel, waarom in godsnaam? Dat heb ik niet besteld, wederom 2 verschillende productiedata’s zichtbaar. En de staat was iets netter, maar nog steeds een ontvanger met butsen en krassen e.d. Oh ja, de 2e ontvanger was van 03-2018 en de doos van 01-2019.
Ben vooral benieuwd wat nieuwe klanten die direct kiezen voor een 4K pakket hebben gekregen qua ontvanger? Er zijn hier wel een paar mensen volgens mij,.. Bart wil ik hartelijk bedanken in deze, hij heeft zijn best voor mij gedaan. Daar ligt het niet aan. Zijn puur de achterliggende afdelingen/systemen. Pin me er niet op vast, maar als ik hier een klacht over deed insturen, dan happen ze wel toe. Alleen heb ik daar geen zin meer in natuurlijk.
Uiteraard heb ik alles gecanceld, misschien ben ik te Pietluttig maar blijf mijn Arris ontvanger houden, en heb natuurlijk tegenstrijdig de optie met extra snelheid er weer vanaf gehaald. Draaien we weer lekker met 50mbit de dagen door, voldoet ook 🙂
Beste antwoord door JB22_
Bekijk origineel