Beantwoord

Het leed wat het ontvangen van een 4K-Ontvanger bij een pakketwijziging heet

  • 16 June 2019
  • 21 reacties
  • 1356 keer bekeken

Reputatie 7
Ik heb lang getwijfeld of ik dit wilde delen. Ga het toch maar gewoon doen.

We zijn sinds sept ‘17 klant. Bij het ontvangen destijds van alle apparatuur zat alles keurig netjes in een doos. Alles nieuw en zag er goed en onbeschadigd uit. Dat is het allemaal nog steeds. En tot nu toe heel blij mee dus, na een poosje konden wij ook Pair-Bonding krijgen. Nog leuker! Snelheid van 100mbit leek mij wel fijn en alles werkend.

Maar dan, wij besloten om een nieuwe 4K TV te kopen. Modeljaar 2018, zijn tenminste niet zo duur. Ook een nieuw tv meubel gekocht, waarbij onze apparatuur nu wel weer ‘zichtbaar’ wordt. Iedereen weet wat voor model de Arris VIP2952 V2 is. Standaard, zwart en zo vierkant als maar kan. Maar goed, terug naar de 4K. Wij dachten, dan nemen we ook het 4K pakket van KPN. Mooiere ontvanger, past ook beter bij het tv meubel en de rest van het interieur. Voor de drie 4K-zenders maakten we deze keuze niet.

Ik doe een pakketwijziging naar 4K. En dit zou 12 juni gereed gemaakt worden. In de dagen ervoor de 4K-Ontvanger gekregen, toen heb ik met verbazing gezien wat voor 5e hands! Ja echt waar! Apparatuur KPN stuurt naar bestaande klanten,

“er gaat serieus iets enorm goed mis in het retourneren en selecteren van, dan wel de selectieprocedure van ontvangers naar klanten voor hergebruik van KPN apparatuur in bruikleen”

Werkelijk waar, dit is iets wat je bestaande klanten gewoon niet kunt aan doen! Zeker niet als ik dan weer terug kijk naar de staat van mijn Arris VIP2952 V2. Je betaald uiteindelijk voor de ontvanger, maar dit heeft heeft wel een deuk gelopen in mijn vertrouwen naar KPN. Ze kunnen wel zeggen dat je de apparatuur in bruikleen krijgt, maar dit is niet iets wat ik een normale gang van zaken vind, je verwacht gewoon apparatuur wat netjes is/ onbeschadigd is en/of in prima staat is.

Daarbij zou ik als KPN zijnde ook kijken naar de klant zelf (dat is natuurlijk lastig) Als iemand al een 4K pakket heeft, en die zijn ontvanger is defect, gebruik deze 5e-hands ontvangers dan voor dit soort zaken. Zodra een bestaande klant voor het eerst een wijziging doet naar een nieuw 4K-pakket, stuur dan ook gewoon nieuw apparatuur toe, net zoals dat gebeurde bij klant worden van KPN.

Daarbij snap ik ook heel erg goed dat klanten een veel hogere verwachting hadden over de 4K maar uiteindelijk toch niet tevreden zijn, en hun ontvangers weer hebben geretourneerd, en hun pakket ook naar de ‘basis’ hebben gezet met weer een normale tv-ontvanger. En dat KPN nu een overschot aan 4K-Ontvangers zou kunnen hebben, die ze ook weer in gebruik willen nemen natuurlijk,

Zal jullie de foto’s ook zeker niet onthouden, alles valt of staat met de beleving van de klant bij het ontvangen van een pakket van PostNL.

Bij ontvangst aan de deur onderstaande doos ontvangen, bij openen van de deur zag ik al dat het deksel los zat, tape zat niet eens vast en het deksel kon er zo vanaf getrokken worden (wie weet zat er al niks meer in de doos) Loop verder naar binnen, en viel toen van verbazing bijna omver.

Je verwacht een 4K-ontvanger, je krijgt een doos met een los/open deksel van een ‘Experia Wifi’





Bij openen van de doos viel alles letterlijk uitelkaar en was dit het eerste aanblik,...



Het deksel van de doos, lees maar eens goed onder de adressticker, zie je gewoon ‘Experia Wifi’ staan




Staat ontvanger, vol met krassen, beschadigingen, butsen en schaven, erg lastig te zien, maar heel de bovenkant zat er onder.



Productiedatum ontvanger



Productiedatum doos



Hier zakt toch je broek vanaf of niet? Heb geschakeld met Bart, ditzelfde ook naar Bart gemaild. Hij heeft een omruiling voor mij laten plaatsvinden. Echter was de tweede ontvanger geen haar beter. Wel was de doos netjes, en zat de apparatuur netjes in de doos, maar wederom een Experia WiFi deksel, waarom in godsnaam? Dat heb ik niet besteld, wederom 2 verschillende productiedata’s zichtbaar. En de staat was iets netter, maar nog steeds een ontvanger met butsen en krassen e.d. Oh ja, de 2e ontvanger was van 03-2018 en de doos van 01-2019.

Ben vooral benieuwd wat nieuwe klanten die direct kiezen voor een 4K pakket hebben gekregen qua ontvanger? Er zijn hier wel een paar mensen volgens mij,.. Bart wil ik hartelijk bedanken in deze, hij heeft zijn best voor mij gedaan. Daar ligt het niet aan. Zijn puur de achterliggende afdelingen/systemen. Pin me er niet op vast, maar als ik hier een klacht over deed insturen, dan happen ze wel toe. Alleen heb ik daar geen zin meer in natuurlijk.

Uiteraard heb ik alles gecanceld, misschien ben ik te Pietluttig maar blijf mijn Arris ontvanger houden, en heb natuurlijk tegenstrijdig de optie met extra snelheid er weer vanaf gehaald. Draaien we weer lekker met 50mbit de dagen door, voldoet ook 🙂
icon

Beste antwoord door JB22_ 27 June 2019, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @JeroenB22 en andere,

Wat een vervelende ervaring moet dat zijn geweest voor u en de uwen.
Niet leuk en niet goed.

Ik ben ook al even klant bij KPN, en deze maand ook overgestapt op K4 ontvangers gewoon omdat ik deze onzichtbaar kan ophangen, in mijn opstelling komt dat beter uit.
Bij mij is in tegenstelling tot bij u alles vlekkeloos verlopen.
Het spijt mij zeer voor u,

Ik zit op dit topic Over naar 4K pakket mee te lezen en te reageren hoe fijn het is als het allemaal vlot en goed verloopt.

Wat mijn ervaringen zijn met de moderators van deze site kan ik alleen maar benoemen als zeer goed.
Tot nu toe zijn voor mij alle zaken die ik aangedragen heb voor de volle 100% opgelost.
Jammer en zonde dat het voor u niet zo is geweest.
Reputatie 7
Ja, die ken ik! En zeg alsjeblieft ‘je’ 😅

Het blijft gewoon dom, net alsof er ezels werken. Iets anders kan ik er niet van maken 😂
Maak me er verder ook totaal niet druk om. Qua service en alles is KPN ook hartstikke goed. Maar dit hoort gewoon niet.
Het KCC moet je ook niet proberen te bellen, dat schiet niet op, zeggen zelfs monteurs. En ikzelf regel alles ook via het forum hoor.

Ik heb niet eens geprobeerd om de ontvangers aan te sluiten, dit wil je gewoon niet hebben staan. Zodra ik in MijnKPN weer kon wijzigen heb ik dit ook direct gedaan.
Reputatie 7
Ik ben blij dat je jouw ervaring met ons deelt en ik hoop dat KPN zich eens flink achter de oren zal krabben t.a.v. de uitgifte van gebruikte apparatuur.
Ik ben het volledig met je eens dat je als klant recht hebt op apparatuur die "netjes" is. Dat er een klein krasje in een hoekje van een apparaat zit is natuurlijk tot daaraantoe, maar een bovenzijde die van links tot rechts onder de krassen zit... 😖
Je zou zelfs over fraude kunnen spreken. Kijk eens goed naar de stikker op de doos en de stikker op het apparaat. Hetzelfde MAC adres en serienummer maar verschillende productiedatums. 🤔

Overigens heb ik zelf één van de eerste 4K Ultra-HD ontvangers uit de 4K Ultra-HD pilot met een productiedatum van mei 2016.


Er zit nog geen enkel krasje op dit apparaat. Het lijkt me ook sterk dat dit niet bij velen zo zal zijn en dat een scherpere selectie voor hergebruik niet zal leiden tot een grote uitval van apparatuur.
Reputatie 7
Ik heb geen foto’s gemaakt van de tweede ontvanger, maar ook op die leek het alsof ze er met een paar glij-ijzers overheen zijn gegaan,... Die had ik binnen een half uur weer bij PostNL gebracht. Heb er een enthousiast briefje bij gestopt om te bedanken voor de tweede 5e hands ontvanger die ze me hadden toegestuurd.

Feit blijft dat als je naar een volledig Nieuw pakket gaat als bestaande klant je toch wel iets normaals mag verwachten. Het is niet zo dat ik een defecte Arris om moet ruilen, krijg ik daar dan een gebruikte Arris voor terug prima! Dit is compleet anders. Het ziet er gewoon niet uit, dit begint al bij de doos,... Bestel de juiste deksels als er geen voorraad is. Gebruik niet een deksel van een ander product. Vul de juiste data in na herselectie van apparatuur. Zorg dat er netjes een verpakking om de ontvanger in de doos zit. Na ontvangst van de eerste ontvanger was het ‘normale’ in ieder geval compleet weggeëbd. Bij de tweede ontvanger is dat wederom volledig teniet gedaan. Toen was ik er mee klaar. Als ze na een ‘klacht van ontvangst’ nu eens anders gaan denken, nee we sturen gewoon een andere toe in een net zo slechte conditie, maar toch ‘iets’ beter. Dan zijn ze bij mij compleet verkeerd bezig.

Blijkbaar schijnt het lastiger te zijn, dan hoe wij als klant denken.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de foto’s gezien, vind het echt absurd! Hoop dat een medewerker van KPN hier eens tekst en uitleg kan geven hoe het nou gaat. Klanten verwachten nieuwe apparatuur, maar blijkt schijnbaar dat de defecte ontvangers worden gerestaureerd, en als ze het weer doen dan kunnen ze ingezet worden om naar de klant te gaan? 🤔
De hamvraag is wie verzorgt het inpakken en verzenden. Is dit een eigen KPN afdeling of een extern bedrijf. Het antwoordt is al te lezen uitbesteed aan Ceva logistics voorheen TNT Logistics nog verder terug de P van P.T.T.

Bij Telfort al een paar gevallen gelezen van onafgesloten enveloppen met een simkaart erin. En korter geleden op een van beide fora een Experiabox te vies om uit de doos te halen.
Dat apparatuur wordt gerecycled prima maar dit had nooit verzonden mogen worden. Wie echt ongebruikte apparatuur verwacht helaas.
Reputatie 7
Badge +22
Bij Telfort al een paar gevallen gelezen van onafgesloten enveloppen met een simkaart erin. En korter geleden op een van beide fora een Experiabox te vies om uit de doos te halen.
Dat apparatuur wordt gerecycled prima maar dit had nooit verzonden mogen worden. Wie echt ongebruikte apparatuur verwacht helaas.

Dat van die simkaart vind ik echt een kwalijke zaak! Dus die Experiabox was blijkbaar een tweedehandse exemplaar. Of toch niet? 🤔
Reputatie 7
Tja, geretourneerde apparatuur gaat door een selectieprocedure. Als het apparatuur hier positief doorheen komt. Kan het zowel bij jou als bij mij. Bij een wijziging van je pakket, of een vervanging terechtkomen.

Echter laten ze daarin heel veel steken vallen. Je verwacht apparatuur wat ‘netjes’ is. Een licht krasje is aannemelijk. Maar niet iets wat er gewoonweg niet uitziet, dat in de breedste zin van het woord. Zelfs de displays van beide ontvangers waren ‘beschadigd’ in ieder geval niet ‘helder’.

Wel zat er een nieuwe afstands, 10m kabel (niet dat ik dat nodig ben) een gebruikte/nieuwe adapter en een nieuwe HDMI kabel bij. Maar dat zijn randzaken. Het apparatuur zelf moet gewoon netjes zijn.

En anders gaan we een jaar maar goedkoop naar T-Mobile, komen we daarna terug als nieuwe klant 😂
Hoi @JeroenB22 . Wat een bijzonder vervelende en nare gang van zaken! Ik wil je namens KPN mijn oprechte excuses aanbieden.
Dit is absoluut geen reclame voor KPN en ik lees met stijgende verbazing hoe het allemaal is gegaan. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren en het is ook zeker niet waar KPN voor staat. Uiteraard kan er bij zo'n proces eens iets misgaan maar in jouw geval is het wel behoorlijk ontspoord.
Ik heb contact gezocht met de mensen die het proces bewaken en we gaan dit serieus uitzoeken. Die belofte heb je.
Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het weten!
Reputatie 7
@Erwin_ Dank voor je terugkoppeling, excuses aanvaart hoor 🙂voorlopig hoef je eigenlijk niets te doen, Wel ben ik uiteraard benieuwd wat de uitkomst zal zijn, dit is naar particulieren natuurlijk wat lastiger, maar dit had gewoon niet gemoeten. Liefst heb ik natuurlijk wel een normale en nette 4K ontvanger, maar het zat me gewoon zo hoog dat ik dinsdag mijn pakket weer heb gewijzigd naar de basis.

Beide 4K ontvangers zijn op hun retour, weet niet of je de track en trace codes wilt hebben, maar in beide dozen heb ik mijn klantnummer bijgevoegd, mocht je de apparatuur willen achterhalen.

Zoals vermeld was de 2e ontvanger wel netjes in een doos, maar wederom een deksel van een experia WiFi, en de 2e ontvanger was natuurlijk netter. Maar de bovenzijde ook vol met krassen/schaven en strepen. Ook de displays waren gewoon niet ‘helder’ Dus na die eerste ervaring ging natuurlijk ook deze retour, begrijp je vast wel 😉
Hoi @JeroenB22 . Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Reputatie 7
Al gedaan!
Reputatie 7
Nou, poging 3 gaan we nog proberen, @Erwin_ heeft zijn charmes even losgegooid bij zijn collega’s. Dus er is binnenkort weer een ontvanger onderweg!
Reputatie 7
Zojuist gebeld door Ceva. a.s. donderdag komt er per koerier een nieuwe ontvanger voor 12 uur ‘s middags bij mij thuis! 👍

”we gaan het nu wel écht netjes afhandelen” zei ze 🙂
Hoi @JeroenB22 en anderen,

”we gaan het nu wel echt netjes afhandelen” zei ze 🙂
Wie weet met een bosje bloemen erbij. 😉
Hopelijk verloopt nu alles naar wens.
Mocht dat het geval zij dan wens ik jou er veel plezier mee..
Reputatie 7
Ja komt vast goed! Ze gaan het nu netjes verzorgen. Want ze vonden zelf ook dat het artikel die ik had gekregen echt niet verzonden had mogen worden. Daarom nu vooral ook de verzending per koerier.
Reputatie 7
Zojuist kwam er een hele vriendelijke meneer aan de deur!

En zeg nu zelf, presentatie is als eerste toch alles? De ontvanger is op het oog netjes een nette en normale verpakking. Zo moeilijk is dat niet, hopelijk leert KPN maar vooral óók Ceva hier iets van, dat de selectie voor gebruik apparatuur toch echt wel iets strakker beoordeeld kan worden.



De ontvanger is van 07-2017, licht gebruikt, doos ook weer 06-2019 er mist een heel klein hoekje uit het zwarte plastic bij de witte bovenkant aan de voorzijde (waarschijnlijk door het plaatsen van een nieuw witte bovenkant. Display met een tweetal hele lichte krassen.

Maar dit kun je tenminste wel normaal neerzetten, gebruiken en plezier van beleven. Hoewel ik zelf totaal niet van de bloemen ben, vindt de andere helft dat wel leuk! @Erwin_ hartelijk dank voor je langdurige inzet in deze, zoals jezelf zei “het had nogal wat voeten in de aarde”. Dan waren het wel hele lastige bloemen,... Hopelijk kan mijn naam nu met dat rood omcirkelde kader van het witte Whiteboard bij jullie op de afdeling afgeveegd worden😉
Graag gedaan Ik ben blij dat ik het op deze manier toch een beetje heb kunnen rechtzetten. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂
Reputatie 7
@Erwin_ Eigenlijk wel! Kreeg een verzoekje om hier ook achter aan te gaan; Zou je voor ons ook weer een omruilprocedure in kunnen zetten voor de inmiddels helaas maar waar, verwelkte bloemen?

De bloemen die namelijk meegeleverd werden bij de laatste pakketwijziging zijn niet meer om aan te zien, de motivatie, vrolijkheid en gezelligheid is er niet meer vanaf te zien. Slecht voor onze gemoedsrust 😉

Al met al echt tevreden hoor met de ontvanger! Zijn er blij mee, t.o.v. De Arris werkt het fijner, reageert het vlotter. Het witte led display kleurt ook mooi mee met het witte van de tv en Sonos. De ontvanger is gelukkig niet meer zo “aanwezig” staat heel netjes zo! ☺️ (die 4K zenders zijn niet zo belangrijk voor ons) 😜
Hebben je bloemetjes wel elke dag een scheutje vers water gekregen en de stelen schuin af gesneden. Met de huidige temperaturen is 7 dagen best redelijk. Een goede bloemist heeft zijn snijbloemen niet voor niks in een gekoelde ruimte.

Netjes opgelost verder 👍🏻
Reputatie 7
Badge +22
Beste @JeroenB22

Wat fijn dat het is opgelost, en hoop dat je veel plezier aan de 4K ontvanger beleefd. 😉