hmb2260 geeft geen beeld en geluid philips

• 29 maart 2014
  • 8 reacties
  • 4405 keer bekeken

Ik heb een nieuwe hmb2260 gekregen en die geeft op mijn philips ambilight geen beeld en geluid.

Sluit ik er een nieuwe tv op aan, geeft die wel beeld en geluid.

Op de philips is wel het menu e.d. beschikbaar.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Inmiddels de oplossing gevonden, de HDMI aansluitingen op de tv werken niet.

Inmiddels nieuwe scart kabel ertussen gezet en we hebben weer beeld en geluid.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Gefeliciteerd met de twijfelachtige eer dat je de eerste bent met dit probleem !
De 2260 is een zeer mooi kastje !
Hoe is de phillips aangesloten ?
Hdmi ?
Zoja dan even een andere hdmi poort/kabel gebruiken !
We hebben al 2 verschillende kabels gebruikt en ook verschillende hdmi aansluitingen.

Maar dat wil helaas niet helpen.

Reputatie 4
Badge +6
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Humax 5100c ontvanger van Ziggo. Rechtstreeks aansluiten op HDMI ingang geeft geen beeld. Via HDMI ingang op mijn receiver ( en dan weer via HDMI uitgang naar tv) werkt wel. Maar dan moet je er wel een receiver tussen hebben zitten..
Reputatie 4
Badge +4
Gelijk een goede reden om een yamaha receiver te halen !
Reputatie 7
Badge +8
heb je de ontvanger al geprobeerd te resetten (menu >> instellingen >> 2x geel en beide opties ja >> bewaren). als het goed is krijg je dan wel beeld, kijk ook even of de beeldscherm goed staan op 1080i of lager zou je altijd beeld moeten krijgen ook op een 720p scherm. 

Reputatie 7
Ik heb zelf de ervaring met een (al wat oudere) Phillips die het alleen doet met de HDMI-instelling 1080i. Geen van de "p"-instellingen werkt (ook 720p niet).

Reputatie 7
Badge +16
1080i is de beste instelling voor de kpn tuner.

Reputatie 7
Niet noodzakelijkerwijs. Vaak werkt de Automatische stand ook heel goed. Nu ik heb vernomen dat KPN tegenwoordig blijkbaar in 1080i doorgeeft (glas zowel als koper, blijkt uit metingen van een forumlid) heeft 720p eigenlijk geen praktisch waarde meer behalve voor (oudere) toestellen die destijds met de aanprijzing HD Ready aangeprezen werden: zij gaan niet verder dan 720p. Toch zie je dat de ontvangers vooraf vaak ingesteld staan op 720p. Daarom is Automatisch om mee te beginnen eigenlijk beter. Werkt dat niet dan kun je altijd nog handmatig voor 1080i kiezen.

Reageer