Beantwoord

Hockey bij KPN

  • 27 January 2020
  • 12 reacties
  • 1012 keer bekeken

Ik ben een hockeyliefhebber en erger mij aan het feit dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan hockey op TV. Via de App Hockey.nl zie ik steeds meer ergernis voorbij komen bij de hockeyliefhebbers. Nu heb ik eerdere berichten in de forums gelezen dat KPN slechts een aanbieder is en dus afhankelijk is van de programma's die zij weer krijgen aangeboden. Maar is het voor KPN niet mogelijk om bij onderhandelingen of aanbiedingen ook eisen te stellen? Of vragen te stellen wat mogelijk is? Kan Fox Sports daar geen mogelijkheid in zijn? Waar betalen we anders het abonnement voor? En wellicht is het ook een markt voor andere aanbieders dan Ziggo.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2020, 12:23

Bekijk origineel

12 reacties

Je geeft zelf het antwoord al het tv kanaal bepaald dat. Neem de NPO in de periode dat zij de voetbal rechten hadden hoeveel aandacht kregen andere sporten? Nihil enkel als een Nederlander kampioen werdt of anderszins wat dat betreft is het voor sport in het algemeen niet verkeerd dat NPO dit niet meer heeft. Je zal dus de betreffende kanalen moeten benaderen.

KPN heeft vermoed ik niet zoveel invloed dat ze kunnen zeggen meer hockey anders geven we jullie niet meer door. Als ze dit wel zouden doen was Fox Sports binnen de korst mogelijk tijd faiiliet hoe krijgen ze anders de gemaakte voetbal licentie kosten binnen.

Ik zie zojuist in reactie hierna wie de rechten heeft 😉

Hockey rechten zijn bij Ziggo Sport. https://www.ziggosport.nl/hockey/

Heb je al een abonnement op dat pakket? https://kpn.com/ziggosport/

Jammer. Maar ik ben niet van plan om, na al mijn negatieve bevindingen bij Ziggo, Ziggo nog iets aan mij te laten verdienen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jojotje welkom op het Forum! Ik zie dat je hierboven al voorzien bent van antwoord. Helaas hebben wij hier vrij weinig invloed op. Dus mocht je het echt willen volgen, dan is Ziggo Sport misschien wel een optie. 

Beste Susan.

Zoals ik al zei: Jammer. Dan pak ik nog liever af en toe de auto en ga live naar een wedstrijd kijken dan een abonnement op Ziggo Sport.

Reputatie 7
Badge +21

@Jojotje, dat is nóg leuker lijkt me! Zo af en toe als het kan, is veel meer waard lijkt me :) 

Waarom moeten de Kosten en dan zo hoog zijn, €15 euro per maand naast je KPN abonnement vind ik erg hoog. € 5 was ook goed geweest. Wij kunnen geen tv bij Ziggo ontvangen omdat wij in het buitengebied wonen🤔

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa, Dat zal vast te maken hebben met de hoogte van de vergoeding die Ziggo aan KPN vraagt. Ziggo heeft natuurlijk liever dat de klanten naar hun gaan en zal dan ook de hoofdprijs vragen aan andere providers. 

Ik zou ook wel 5 euro per maand over hebben voor het altijd kunnen bekijken van mijn favoriete sport. Die sport wordt op een andere zender uitgezonden, maar ook dat is niet mogelijk. 

 

Wij kunnen geen tv bij Ziggo ontvangen omdat wij in het buitengebied wonen

@Hockeyliefhebber  Dan schiet je er nog geen donder mee op. Het competitiehockey doen ze vrijwel nooit op kan. 14 van hun eigen net. Dus ook bij Ziggo heb je het Ziggo Sport pakket à € 14,95 per maand nodig om hockey te kijken.

Je krijgt wél 6 kanalen sport erbij voor € 14,99 (kpn-prijs).

Verder kun je het pakket per maand afnemen (wel minimaal één maand). En na een maand dagelijks per direct stoppen. Dus dan neem je het bv tijdens een toernooi ofzo.

Je kunt bij KPN ook op verschillende manieren kijken naar Hockey. Ik kwam toevallig dit lijstje tegen en daar zie je een handig overzicht van de verschillende zenders waar je Hockey op kunt bekijken.

De nationale mannen- en vrouwen competitie is anno 2023 LIVE bij Viaplay.

Tulp Hoofdklasse.

Je kunt het daar via die streamingdienst dus zien. https://viaplay.com . Dat kan buiten kpn om. Alleen internet is wel nodig natuurlijk.

Via Viaplay worden de wedstrijden uitgezonden. Samenvattingen (vaak uitgebreide) bij o.a. de NOS Studio Sport. Ook nog wel eens live EK, en internationale wedstrijden. Die heeft de NOS wel.

Reputatie 6
Badge +9

Afgelopen weekend waren inderdaad alle gespeelde wedstrijden uit de Nederlandse competitie, zowel dames als heren, live op Viaplay te zien.

Reageer