hoe internet in schuur?

• 28 december 2013
  • 2 reacties
  • 6370 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij zitten vaak met onze vriendengroep in de schuur bij het huis van een vriend van me. Daar staat ook een televisie met een digitenne abonnement van kpn. Door 1 of andere manier heeft iedereen slecht mobiel internet als we in die schuur zitten. Daarom wouden we graag er voor zorgen dat er internet in de schuur kwam waar je ook met je telefoon gebruik van kan maken doormiddel van wifi. Wij dachten dat er ook een digitenne abonnement was met Televisie + internet in 1. Klopt dat? En is is dit de beste oplossing? Er is al digitenne televisie van kpn aanwezig in de schuur, moet je dan een nieuw kastje en ontvanger installeren en ophangen voor als je internet er bij wil nemen? Is de internetverbinding van digitenne wel sterk genoeg voor een laptop + een paar telefoons? Zijn er verder geen kabels nodig voor als internet erbij komt of is het het zelfde principe als de gewone digitenne met alleen televisie? En kunnen we makkelijk overstappen?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand ze voor mij kan beantwoorden. Andere idee's zijn ook welkom over hoe internet te krijgen in de schuur.

Alvast bedankt

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8
nee digitenne is puur een netwerk voor beeld, dan komt het internet-INSTAP via dsl of glas via de hoofd aansluiting in huis, je kan misschien het beste een Dlan setje kopen met wifi punt (dus vanaf de woonhuis een bestaande internet verbinden naar de schuur) als dat geen problemen geeft met stroomgroepen (kun je het beste eerst even testen met DVS modules, als je die hebt) en anders met losse wifi repeater werken.

Reputatie 7
Badge +13
Met digitenne, helaas dat kan niet.

------------------------------------------------------------------------------  

Het onderste kan alleen als je IPTV heb van KPN via VDL of Glasvezel.

Het kan natuurlijk, geen probleem.

Ik weet niet hoever de schuur van je huis af staat.

Het volgende kan tot 100 meter (in theorie 305 meter, maar dan moet alles perfect aangesloten zijn).

Trek 2 UTP kabels naar je schuur.

Doe dat in een pijp, waar geen water doorheen kan komen.

Dus PVC pijp, maar dan wel met goed gelijmde sokken tussen de overgangen.

Er bestaat ook speciale flexibele buizen, die je om de 2 kabels kan doen.

Sluit deze 2 UTP kabels aan met UTP (RJ45) connectoren of op een UTP doos.

Zorg dat de aderparen op de juiste plaats zitten (dat is heel erg belangrijk, anders werkt het niet of slecht).

1 kabel sluit je aan op de KPN router en deze gebruik je dan voor internet in de schuur.

De 2de sluit je aan op de IPTV switch en die is dan voor de digitale tv decoder van KPN in de schuur.

Daarna moet het allemaal goed werken.

Het is wel even werken, éénmalig.

Reageer