Beantwoord

Hoe kan dit? Alleen NPO 1,2 en 3 beeld op ontvanger maar apps werken wel

  • 18 December 2019
  • 16 reacties
  • 4903 keer bekeken

Sinds twee weken is dit het geval:

  • tv kijken via PC en mobiel is ok
  • tv kijken via app in LG TV is ok
  • TV kijken via de digitale ontvanger werkt helemaal (alle menu's)  maar alleen NPO 1,2 en 3 zijn te bekijken. Alle andere zenders geven zwart beeld.

De digitale ontvanger heeft meest recente firmware maar zou - volgens d ehelpdesk - een update moeten krijgen die remote zou zijn utigevoerd. Ik neem dan ook aan dat KPN dat gedaan heeft maar het probleem blijft.

icon

Beste antwoord door HLeemans 8 January 2020, 08:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi H, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad erg vreemd. Welke ontvanger heb je precies? Dit kun je aan de onderkant vinden. Heb je de ontvanger ook gereset? (Scrol naar beneden, stap 2)

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Profiel is gemaakt, ik heb een week terug ook al gebeld en de conclusie was dat er een update geplaatst zou moeten worden. maar ik denk dat die er nooit in is geïnstalleerd. Of dat die wel is uitgevoerd maar het niet heeft geholpen.

 

Ik heb alle tips gedaan, 4 acties, alles met jullie helpdesk gedaan maar er is niets veranderd.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Wat mij nog niet duidelijk is, is of je ook deze stappen (Scrol naar beneden, stap 2) zelf hebt uitgevoerd. 

Ja, alles aanbevolen stappen zijn doorgenomen. Heb zelfs de ontvanger een uur losgekoppeld, ook modem en de TV. Toen alles weer geboot. Geen verschil, alles werkt maar geen beeld op andere zenders dan NPO 1,2 en 3 als Interactieve TV loopt via de ontvanger. TV via de TV app, mobiel, laptop of PC werken allemaal prima.

 

Reputatie 7
Badge +24

Een raadsel dan, vind je het goed als ik je even bel?

Net even gebeld, dank je, morgen verder onderzoeken. Kan vanaf 16:30 als ik thuis ben.

Reputatie 7
Badge +24

Net even gebeld, dank je, morgen verder onderzoeken. Kan vanaf 16:30 als ik thuis ben.

Top! Bel je vanavond. 

Ik ben bereikbaar

 

Reputatie 7
Badge +24

Gebeld en ontvanger is onderweg. Laat ons morgen even weten of het met de nieuwe wél goed werkt. 

Ik sta echt verbaasd van de kwaliteit van de service en de snelheid waarmee is gewerkt aan een oplossing. Niet omdat ik dat van KPN niet had verwacht maar omdat ik recent van andere leveranciers alleen maar slechte service heb gezien.

:grinning:

Reputatie 7
Badge +24

Niets KPN, heeft allemaal met mij te maken. Grapje natuurlijk. :wink: We doen ons best voor je. Laat het me weten!

Hallo Alex,

Netjes nieuwe digitale ontvanger ontvangen, aangesloten, maar het effect is hetzelfde. Installatie gaat prima, geen foutmeldingen maar alleen NPO 1,2 en 3 en (even gecontroleerd) ook de lokale zenders geven beeld. Alle menu opties en het programma overzicht zijn natuurlijk ook gewoon zichtbaar maar op geen enkele zender dan de genoemde is er beeld.

Op de één of andere manier komt niet door dat dit een abonnement is, lijkt het wel. Natuurlijk ruim de tijd gegeven om de verbinding te activeren maar het is nu ruim 14 uur verder dan eerste keer aansluiten.

Reputatie 7
Badge +24

Dat wachten is niet nodig, dit zou gelijk moeten werken. Ik heb de technische mensen aangesproken met het verzoek om aan de achterkant mee te kijken naar wat hier aan de hand is. Zodra ik een reactie heb hoor jij het ook. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook een reactie gehad. Als ik het goed heb je een LG Oled55E9PLA televisie met een HMB2260 ontvanger. Weet je ook wat voor HDMI kabel je gebruikt? 1.x of 2.x waarbij x voor een getal staat. Zou je nog als laatste ook een andere HDMI kabel willen proberen?

Ik heb de hdmi kabel vervangen maar dat helpt ook niet.

Ik heb een nieuwe hdmi kabel gepakt en aangesloten op een andere hdmi aansluiting op de TV. De TV wil meteen een hdmi/OTT device installeren, zoals ik ook op de andere hdmi heb gedaan. Maar nu heb ik dat niet gedaan en een andere box geïnstalleerd. De intelligent remote is wel als OTT device geïnstalleerd. Op deze hdmi poort werkt het nu wel.

Als de LG TV box/OTT gebruikt (default) bij de installatie dan krijg je het probleem zoals ik dat heb gemeld.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is fijn om te lezen. Dankjewel ook voor de uitgebreide terugkoppeling hier. Ik markeer jouw reactie als beste antwoord, handig voor andere meelezers.