Beantwoord

Hoe kan ik radio luisteren nu analoog uitgezet is?

  • 14 October 2021
  • 6 reacties
  • 253 keer bekeken

Door stopzetten van analoge uitzending heb ik geen radio ontvangst meer.

Wat is jullie oplossing om toch weer radio te kunnen beluisteren.

gr.G.Voorting

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 15 October 2021, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Waarschijnlijk gebruikte je de kabelaansluiting van Ziggo voor de ontvangst op je radio. Ziggo is gestopt met de doorgifte van het FM signaal.

Je kan in plaats van de kabelaansluiting een FM draadantenne gebruiken. Kijk ook eens in dit topic.

 

Reputatie 7
Badge +22

@Gijs.p KPN heeft ook geen FM ontvangst op hun aansluiting zitten. Heb je tv van KPN? Op de tv ontvanger(s) kun je vanaf kanaal 801 radio luisteren. 

Hallo @Gijs.p dat Ziggo de radio doorgifte stopt heeft niets met KPN te maken. 

Via de tv decoder van KPN kun je vanaf kanaal 801 radio luisteren.

 

@Gijs.p Zoals genoemd via de decoder of……..je koopt een DAB radio Wat is DAB+ - Digital Radio NL

Of je koopt een internet radio, die kan je ook e.v.t. elders, op vakantie in buitenland, gebruiken om NL radio te luisteren. Meestal zijn het kastjes met eigen speaker. Kijk dan wel goed of je ze op je versterker kan aansluiten. Ik had eerder een Logitech internetradio, die heb ik inmiddels verkocht, want gebruik eigenlijk alleen maar computer en smartphone. Die computer zit dan wel aangesloten op een 100Watt stereo installatie uit de vorige eeuw, via een digitaal kabeltje, geluid is prima.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Gijs.p, zoals je ziet worden er verschillende opties gegeven om radio te kunnen luisteren. Je kunt vast met 1 van deze uit de voeten. 

 

Waarschijnlijk gebruikte je de kabelaansluiting van Ziggo voor de ontvangst op je radio. Ziggo is gestopt met de doorgifte van het FM signaal.

Je kan in plaats van de kabelaansluiting een FM draadantenne gebruiken. Kijk ook eens in dit topic.

 

Hallo @Gijs.p dat Ziggo de radio doorgifte stopt heeft niets met KPN te maken. 

Via de tv decoder van KPN kun je vanaf kanaal 801 radio luisteren.

 

@Gijs.p Zoals genoemd via de decoder of……..je koopt een DAB radio Wat is DAB+ - Digital Radio NL

Of je koopt een internet radio, die kan je ook e.v.t. elders, op vakantie in buitenland, gebruiken om NL radio te luisteren. Meestal zijn het kastjes met eigen speaker. Kijk dan wel goed of je ze op je versterker kan aansluiten. Ik had eerder een Logitech internetradio, die heb ik inmiddels verkocht, want gebruik eigenlijk alleen maar computer en smartphone. Die computer zit dan wel aangesloten op een 100Watt stereo installatie uit de vorige eeuw, via een digitaal kabeltje, geluid is prima.

Â