Beantwoord

Hoe kan men interactieve TV alternatief aansluiten?

• 24 september 2017
  • 4 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1
Op dit moment heb ik nog geen iTV. Mijn hele netwerk is draadloos, en ik heb via powerline adapter 2 extra access points aangesloten. Ik kan geen kabels door de vloer trekken, daar ligt vloerverwarming. Er ligt wel in de buurt nog een 2draads telefoonkabel in de muur. Maar waar dat kabel ik de muur verdwijnt hebben ze het met specie vastgezet en met een schroevedraaier krijg ik het niet los.

Dus: ik kan natuurlijk een wifi to ethernet bridge plaatsen, maar helpt dat? Ik lees elders dat ik het TV netwerk van het data netwerk gescheiden moet houden, maar een redenering heb ik niet gevonden. Ziet de v10 box ieder LAN aansluiting gescheiden of heeft de v10 box een uitgang met een switch, waar men dan 4 LAN kabels kan insteken?
icon

Beste antwoord door HansAnders 28 september 2017, 12:25

Het hoeft niet gescheiden te worden. Een Wifi-Ethernet bridge / WiFi-client kan werken maar dit is afhankelijk van de accesspoints.
Andere optie is om de TV Ontvangers via powerline te voeden.

De V10 ziet alle 4 poorten hetzelfde, en eigenlijk zie 'ie ze als een switch

Robin
Ik heb nu 3 powerline adapters in gebruik en nog een vierde klaar liggen. Wat Robin schreef komt overeen wat ik had gedacht.
Vermoedelijk moet ik gewoon voldoende netwerk capaciteit over houden om IPTV te kunnen kijken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Het hoeft niet gescheiden te worden. Een Wifi-Ethernet bridge / WiFi-client kan werken maar dit is afhankelijk van de accesspoints.

Robin
Reputatie 7
Badge +22
Hoi HansAnders, goede vraag! Kun je met het antwoord van Robin uit de voeten?

Staat 1 van de Access Points in de buurt van je tv? Als je daar een vrije poort op hebt, kun je daar onze tv-ontvanger op aansluiten.
Reputatie 1

Robin
Ik heb nu 3 powerline adapters in gebruik en nog een vierde klaar liggen. Wat Robin schreef komt overeen wat ik had gedacht.
Vermoedelijk moet ik gewoon voldoende netwerk capaciteit over houden om IPTV te kunnen kijken.
Reputatie 7
Houd er wel rekening mee dat het aantal adapters invloed heeft op de maximaal haalbare snelheid.
Een nare eigenschap van die "draadloze" verbindingssets is dat er maar twee adapters tegelijkertijd met elkaar kunnen babbelen. Bij drie adapters is dus feitelijk maar 33% van de capaciteit beschikbaar per verbinding. Bij vier adapters is dat dus zelfs maar 25%.

Reageer