Beantwoord

Hoe worden zenders gekozen?

• 14 februari 2018
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Kan iemand me vertellen hoe een provider aan zijn (interactieve) tv programmas komt ?
Bestaat er een soort 'pool' waaruit gekozen kan worden of kan de provider zelf gaan winkelen ? Dus zelf met zenders onderhandelen.
Kortom hoe werkt dit en kun je de provider de schuld geven van een tegenvallend aanbod ?
Groeten
Peter.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erwin_ 15 februari 2018, 13:42

Hoi Peter,

Zenders worden gekozen aan de hand van verschillende factoren. Een niet onbelangrijke is de prijs. Wat vraagt een zender voor uitzendrechten? We zijn een commercieel bedrijf dus die prijs van de content zie je terug in wat je maandelijks kwijt bent. We doen marktonderzoek en proberen onze klanten zo goed mogelijk te voorzien. Het doel is dat er voor ieder wat bij zit. Een tijd terug zijn er een aantal zenders verwijderd. Voor sommigen een reden om KPN vaarwel te zeggen. Begrijpelijk als het je favoriete zender betreft. Deze keuze is echter gemaakt op kosten en het aantal kijkers. Dat zijn geen leuke beslissingen maar ze worden periodiek wel gemaakt. Je mag ons de schuld geven. Dat staat je vrij. Ik hoop dat deze uitleg wat opheldering brengt.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk, Peter. 🙂 Ik hoop dat het huidige aanbod voldoende interessante zenders voor jou bevat. Dank voor je snelle reactie.
Reputatie 3
Badge
Dat 'schuld geven' moet je niet letterlijk opvatten.
Ik was alleen benieuwd hoe zo'n pakket tot stand komt.

Groet
Peter.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Peter,

Zenders worden gekozen aan de hand van verschillende factoren. Een niet onbelangrijke is de prijs. Wat vraagt een zender voor uitzendrechten? We zijn een commercieel bedrijf dus die prijs van de content zie je terug in wat je maandelijks kwijt bent. We doen marktonderzoek en proberen onze klanten zo goed mogelijk te voorzien. Het doel is dat er voor ieder wat bij zit. Een tijd terug zijn er een aantal zenders verwijderd. Voor sommigen een reden om KPN vaarwel te zeggen. Begrijpelijk als het je favoriete zender betreft. Deze keuze is echter gemaakt op kosten en het aantal kijkers. Dat zijn geen leuke beslissingen maar ze worden periodiek wel gemaakt. Je mag ons de schuld geven. Dat staat je vrij. Ik hoop dat deze uitleg wat opheldering brengt.

Reageer