Beantwoord

Hoeveel DVS adapters in 1 netwerk?

• 15 maart 2015
  • 4 reacties
  • 5001 keer bekeken

Sinds een jaar maak ik gebruik van een alles-in-1 pakket van KPN. Inclusief een experia box en een DVS200 set met 3 TVs. Omdat mijn WiFi niet meer toereikend is wil ik een aantal apparaten in huis aansluiten op het DVS netwerk. Een aantal vragen hierover:
Kan ik het netwerk uitbreiden zonder dat ik storing op mijn tv signaal krijg?
Kan ik DVS200 met DVS650 combineren?
icon

Beste antwoord door Henk2304 15 maart 2015, 15:43

Dag tvkijker, welkom op het forum!

Op de tweede vraag kan ik geen ervaringsantwoord geven. Volgens mij moet het wel kunnen (met wat ik op het forum zo lees).

Op de eerste vraag is het antwoord wat gecompliceerder. Formeel ondersteunt KPN maar drie DVS-adapters (één bij de EB en twee bij TV's). Tot voor een tijdje kon je er ook alleen maar óf TV óf internet over laten lopen. Maar sinds TV niet meer persé van EB-poort 3 hoeft te komen is het ook mogelijk om zowel TV als internet over één DVS te laten lopen. Ik heb op dit forum voorbeelden gezien van mensen die meer dan 3 adapters gebruiken tot volle tevredenheid; maar ook van mensen bij wie een DVS van slecht twee adapters al nauwelijks aan de praat te krijgen is. Kijk ff of je de Cockpit software van Devolo kunt installeren op een PC en dan krijg je een indruk van de snelheid tussen de diverse adapters. Verder kun je uit de downloads van KPN de nieuwste firmware voor de DVS ophalen zodat je de meeste kans hebt op stabiele snelle verbindingen. Dus meer adapters: technisch waarschijnlijk geen probleem, qua ondersteuning wel.

Bekijk origineel

4 reacties

Dag tvkijker, welkom op het forum!

Op de tweede vraag kan ik geen ervaringsantwoord geven. Volgens mij moet het wel kunnen (met wat ik op het forum zo lees).

Op de eerste vraag is het antwoord wat gecompliceerder. Formeel ondersteunt KPN maar drie DVS-adapters (één bij de EB en twee bij TV's). Tot voor een tijdje kon je er ook alleen maar óf TV óf internet over laten lopen. Maar sinds TV niet meer persé van EB-poort 3 hoeft te komen is het ook mogelijk om zowel TV als internet over één DVS te laten lopen. Ik heb op dit forum voorbeelden gezien van mensen die meer dan 3 adapters gebruiken tot volle tevredenheid; maar ook van mensen bij wie een DVS van slecht twee adapters al nauwelijks aan de praat te krijgen is. Kijk ff of je de Cockpit software van Devolo kunt installeren op een PC en dan krijg je een indruk van de snelheid tussen de diverse adapters. Verder kun je uit de downloads van KPN de nieuwste firmware voor de DVS ophalen zodat je de meeste kans hebt op stabiele snelle verbindingen. Dus meer adapters: technisch waarschijnlijk geen probleem, qua ondersteuning wel.

Reputatie 5
Badge +8
jaar en dag begon ik met 5 powerline-adapters, dat waren de Devolo's 200, hiervan heb ik naar volle tevredenheid 5 jaar gebruik van gemaakt (Modem-EB/2x iTV/babyfoon en iMac, in de woonkamer zit me powerlineplug aan een switch aan vast).

Omdat ik verleden jaar me thuisnetwerk minimaal 1Gb wou realiseren, was de keus gevallen op TP-link, 3 kitjes gekocht á 6 powerlineplugs, waarvan nog steeds 5 aangesloten staan.

Over 2 jaar ongeveer ga ik weer van powerline plugs veranderen met Mimo techniek, is nu nog vrij kostbaar en prijzig.

Ben je uiteindelijk nog over gestapt naar de nieuwere en zo ja, hoe werkt dat?
Reputatie 7
Badge +21
@MarkusPosthuma, je hebt gereageerd op een topic uit 2015 😉 De DVS 200 wordt inmiddels niet meer verkocht, de nieuwste is de DVS 1200. Mocht je daar informatie over zoeken, kan je terecht op onze website 😉

Reageer