Home cinema bedienen met KPN afstandsbediening

• 11 april 2016
  • 2 reacties
  • 1533 keer bekeken

hallo, iemand een idee hoe ik met de kpn ab mijn home cinema kan bedienen? mijn tv werkt namelijk wel prima. uitschakelen gaat wel, inschakelen gaat niet.

dus als mijn tv, kpn ontvanger en home cinema geactiveerd zijn. kan ik met de tv knop mijn tv + home cinema tegelijkertijd uitschakelen.

zet ik mijn tv aan, gaat niet automatisch mijn home cinema aan. dus zit ik nog steeds met 2 ab's. iemand die mijn vraag begrijpt en of een oplossing hiervoor heeft?

alvast bedankt

Frank

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt 

2 reacties

Reputatie 7
Het antwoord kan kort zijn: direct de HTS bedienen met de kpn ab kan niet.

De afst.bed. van KPN ondersteunt alleen televisietoestellen, geen homecinema.

Als je HTS en je TV HDMI-CEC hebben dan kan het evt. wel. De TV geeft dan via een HDMI verbinding codes door aan de HTS. Maar je blijft feitelijk de TV bedienen.

Als je de HDMI-CEC functie op je tv op "... automatisch starten" zet gaat ook je HTS aan even na het inschakelen van de televisie.

Voor HDMI-CEC gebruiken verschillende fabrikanten verschillende namen. O.a. Kurolink, Easylink, Vieralink...

ohja, als je je tv wel kunt uitschakelen maar niet aan met de kpn ab, dan heb je nog niet de goede code voor je toestel. Probeer een van de andere cijfercodes. Die vind je hier.

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb een Philips tv, en een HS van Sony. En werkt goed met EasyLink! De tv zet de HS automatisch aan, en zet ik de TV uit, dan gaat de HS ook uit! 🙂

Reageer