Home cinema set op Samsung tv

• 14 november 2014
  • 14 reacties
  • 1744 keer bekeken

Ik wil mijn Sony bdv edv e300 home cinema set aansluiten op mijn samsung ue39eh5003wxxn tv. Echter zit er geen koptelefoon aansluiting en ook geen audio aansluiting. Alleen een HDMI aansluiting zonder arc. Wat moet ik kopen om het geluid via de homecinema set te laten lopen?

14 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik weet niet wat voor decoder je hebt, maar zowel mijn vroegere VIP 1963 als mijn huidige Arcadyan HBM hebben aan de achterkant een geluidsuitgang die rechtstreeks in de home cinema system zou moeten passen.

Daarbij zet ik handmatig het geluid van de Samsung TV op 0 (nul), want 'mute' doet bij mij een icoontje verschijnen op het scherm (helaas).

Ik maak gebruik van een ci+ module dus heb geen decoder. Bij mijn tv beneden doet de set het wel dmv het inpluggen van een geluidskabel ( Jack 3.5mm) in de koptelefooningang. Echter deze functie heb ik boven op mijn tv niet. Er zit alleen 2 HDMI ingangen en 1 scart aansluiting.
Hallo, heb je niet een optische uitgang op je tv? Da's een klein rechthoekig gaatje, waarschijnlijk met een klepje ervoor.

Die gebruik ik om het geluid door te sturen.

Nee helaas ook niet...
Reputatie 7
Badge +31
Martijjjjn schreef:

Ik maak gebruik van een ci+ module dus heb geen decoder.

KPN maakt géén gebruik van die mogelijkheid, dus heb je het vast niet over tv ontvangst via kpn ! Daar is dit forum wel voor bedoeld.

Maar goed....

De scart op de tv is bedoeld voor een vcr. Bij die scart werkt het uitgangssignaal hopelijk wel. Koop dan een kabel met aan de ene zijde scart en aan de andere zijde een rood, wit en geel tulpstekertje. De scart gaat achter in de tv (scart vcr) en de rode en witte tulp gaan in de aux (of andere input) van de audioset.

Heeft die scart géén output signaal dan kan je het geluid dus niet via je surroundset laten gaan met die combinatie (deze tv en geen settopbox).

Ik heb het via internet opgezocht en die tv heeft idd géén audio-uitgang... (spdif optisch of aansl. koptelefoon). Een dergelijke tv zou dus sowieso niks voor mij zijn....

Reputatie 7
KPN maakt wel degelijk gebruik van een ci+ module voor digitenne.

En ook daarvoor kan je dus gewoon op dit forum terecht.

Reputatie 7
Badge +31
Ah, thanks wjb !! Ik was/ben al helemaal 'geprogrammeerd' op interactieve tv hoewel ik zelf óók digitenne heb. Losse stb aan een dvd/hdd-recorder.

Géén moment gedacht aan ci+ hiervoor. Excuses aan de topicstarter en anderen die zich daaraan gestoord hebben :$

Oke, zoiets dacht ik al. Welk kabeltje moet daarbij? http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1557/tulp-kabel.html

Deze?
Reputatie 7
Badge +31
Martijjjjn schreef:

Oke, zoiets dacht ik al. Welk kabeltje moet daarbij? http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1557/tulp-kabel.html

Ja, de tv heeft geen tulp dus heb je deze adapter ook nodig: http://www.allekabels.nl/tulp-verloop/70/325/scart-adapter.html

En dan maar hopen dat die scart ook output heeft...

Hmm oke.
http://www.bol.com/nl/p/hama-scart-3-5-mm-stereo-jack/9000000004989500/

Deze had ik gekocht om te proberen maar hier doet hij het niet mee. Ook een koptelefoon aansluiten hierop heeft geen werking. Heeft het nu nog wel nut om die andere combinatie te proberen?
Reputatie 7
Badge +31
Die van Bol gebruik je naar je versterker i.c.m. een minijack-2xtulp snoertje he.

Een gewone koptelefoon zou met dat snoertje zacht geluid moeten geven; een draadloze meer. 

Maar als dat ook niet werkt heeft 'mijn' combinatie idd ook geen zin. Dan zul je het dus met de speakers van de tv zelf moeten doen.

Of... andere tv, of... toch een settopbox...

(beetje raar vindt ik dat een tv niet eens een aansluiting voor een koptelefoon heeft, magertjes)

Hij geeft wel geluid alleen blijft hij ook geluid via de tv doorgeven.. Maar hij geeft goed geluid in een koptelefoon. Als ik hem aansluit op m'n set dan geeft hij het geluid niet door en blijft hij enkel door de tv speakertjes geluid geven.
Reputatie 3
Badge
Ik heb ooit een tv gehad waarbij de tweede scartaansluiting zowel input als output (geluid of opnemen) was. Wellicht heb jij dat ook?

Reputatie 7
Badge +31
Martijjjjn schreef:

Hij geeft wel geluid alleen blijft hij ook geluid via de tv doorgeven..

Dat klopt want het is gewoon een extra uitgang. Het geluid van je tv zet je uit met mute of op 0 zetten met de V- knop.

Als ik hem aansluit op m'n set dan geeft hij het geluid niet door en blijft hij enkel door de tv speakertjes geluid geven.

Da's wel héél gek :S Zou je bijna (ook) aan een probleem met de input van de versterker denken.

Reageer