Vraag

Homey aansturing app

  • 5 January 2021
  • 16 reacties
  • 1268 keer bekeken

Hallo,

 

Ik zou graag mijn interactieve TV van KPN willen aansturen via Homey. Weet iemand of er al een app in ontwikkeling is bij KPN? Ik zit op diverse Homey-fora en er is zeker wel vraag naar!


16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Japzz Welkom op het forum. 

Vooralsnog ben ik bang dat ik je moet teleurstellen, er lijkt nog gen app voor Homey in de pijpleiding te zitten. 

Wel heb ik je suggestie doorgezet naar de ontwikkelaars, hoe meer mensen het gaan gebruiken hoe sneller het eventueel ontwikkeld wordt! 

Hier ook aan het wachten op de ondersteuning. Ziggo heeft het wel...

Jup. Jullie lopen flink achter op ziggo

Moeilijk kan 't niet zijn, vraag anders hoe zij 't gedaan hebben. 😐

Simpelweg een stream url sturen naar de gewenste tv vanuit homey en klaar is 'case' 😜

Wellicht voor Homey eigenaren toch overstappen naar Ziggo…..

Is het er nog steeds niet?

Dan toch maar Ziggo overwegen.

Hi, ook hier behoefte aan externe aansturing van de KPN tv-box. Het aan- en uitzetten van de tv, zender kiezen en geluid harder en zachter: het zou mooi zijn als dat met Homey kon.

Reputatie 7
Badge +24

Voor aan en uit zetten van de tv en het geluid moet je niet bij KPN zijn. Dat word niet via de box van KPN geregeld. De afstandsbediening bestuurt rechtstreeks de tv. Dus als je dat via Homey zou willen doen, dan zou je Homey op 1 of andere manier aan je tv moeten koppelen.

Dank je wel Nick83. Ik was te slordig in mijn bewoording. De tv (LG) kan ik aanzetten via Homey. Alleen laat ie dan geen tv-programma zien want de tv-box van KPN (hoe heet zo’n ding) staat dan niet aan. (En als je ‘m aan laat staan gaat ie (altijd?) vanzelf weer uit na een poos.) Die wil ik dus graag aanzetten. Waar ik “tv” zei bedoelde ik “tv-kastje-van-KPN”, stop. Het geluid kan/moet idd via de LG geregeld worden, dus eigenlijk gaat het alleen om t aanzetten van ‘t KPN-kastje en t wisselen van zender. Dank voor je verduidelijking.

Zijn jullie hier nu al mee bezig? Iniedergeval in het openstellen van een api, zodat evt vrijwillige ontwikkelaars een app kunnen maken voor homey.

Ook hier behoefte aan deze integratie, zou het bijzonder op prijs stellen als deze API beschikbaar komt - of natuurlijk een Homey compatible integratie kant en klaar…. ;-)

Yes please!

Zou wel tof wezen als dat een keer zou kunnen.

Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook wel handig. Voor nu bestuur ik de tv (LG) stereo enz. Met de logitech harmony hub..

Graag een homey app. 

Benieuwd of er inmiddels hopelijk wel plannen zijn? 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben dit eens nagevraagd, @Ollem. Er zijn op het moment geen plannen om specifiek iets te ontwikkelen hiervoor. Wel is het wel zo dat je de TV+ Box kunt koppelen aan Google Home. Je kunt dan met voice commando's de TV+ Box bedienen en dergelijke. Maar, je kunt dan ook die Google Home aan Homey koppelen. En dan heb je op die manier alles aan elkaar. 

https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360022832954-Connecting-Homey-with-Google-Assistant-Google-Home

Wellicht voor Homey eigenaren toch overstappen naar Ziggo…..

NO no no, never Ziggo, ook niet met homey!

Reageer