Idee

• 24 december 2014
  • 3 reacties
  • 374 keer bekeken

Geachte,

Ik wil heel graag interactieve televisie, helaas weken de draadloze ontvangers bij mij niet. Dat is ook bevestigd door een monteur van KPN zelf.

Waarom wordt er niet in het ontvang kastje van de interactieve televisie een wifi ontvanger gebouwd.

Naar mijn mening is dit de oplossing voor die slechte draadloze ontvangers, en zullen vele dan overstappen.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag portofoon,

Bedankt voor het meedenken! Dit onderwerp is enige tijd geleden ter sprake gekomen in het ontwikkelteam. Hierin is geconcludeerd dat wifi niet stabiel genoeg is voor een veeleisende stream van Interactieve TV. Het probleem bij TV, ten opzichte van internet, is dat een minimale hapering in het signaal voor een storing kan zorgen. Een ontvanger met wifi zal waarschijnlijk vaak op grotere afstanden gebruikt worden (om een kabel te voorkomen), wat het nog storingsgevoeliger maakt.

De beste optie is altijd bekabeld. Een Draadloze Verbindingsset kan een goed alternatief zijn maar, zoals je aangeeft, werkt dit niet overal goed. De wifitechniek zal zich blijven ontwikkelen in de loop der jaren, de kans bestaat zeker dat dit ooit mogelijk gaat worden. Op korte termijn is dit echter nog geen optie.

Joran

Reputatie 7
Badge +16
Indien je de draadloze verbindingset binnen een groep houdt dan geeft dit meestal geen problemen. Het probleem is dat het modem vaak op een andere groep is aangesloten.
Reputatie 1
Een geweldige uitvinding als t goed werkt. In nieuwbouw is dit al lastig ivm betonnen muren en plafonds met veel ijzer in. Dit verzwakt t signaal enorm. Ook een babyfoon of video transmitter kan storen op WiFi . Ik hoop dat dit Id in de toekomst goed zal gaan werken

Reageer