Beantwoord

Idee: opnames opslaan in mappen

• 9 april 2014
  • 31 reacties
  • 2661 keer bekeken

Reputatie 1
Bij het opnemen pakket worden opnames op 1 centrale plek opgeslagen. Echter zijn er diverse familieleden die hier gebruik van maken.

Is het voor KPN niet mogelijk om hier mappen voor in te stellen, welke je een naam kunt geven. Zo kun je bijvoorbeeld een map ouders aanmaken en deze beveiligen met een pincode en je kunt voor de kinderen dan ook aparte mappen aanmaken.

Het voordeel hiervan is een groter overzicht. Je hoeft dan niet aan andere familieleden te vragen wie het opgenomen heeft en of het nog bewaard moet blijven.

Ik ben ook benieuwd wat andere gebruikers hiervan vinden.

icon

Beste antwoord door TEAMKPN 11 april 2014, 09:10

Goedendag,

Wat een mooi en goed idee! Overigens zijn dit soort implementaties natuurlijk afhankelijk van mogelijkheden binnen de menu software zelf in combinatie met het opname systeem dat KPN gebruikt.

Het (verbeter)voorstel zal ik doorspelen naar onze collega's, wellicht dat hier in de toekomst naar gekeken kan worden!

Met vriendelijke groet,

Daniel

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Goed idee!

Is inderdaad een goed idee. Zeker bij glasvezel waar meerdere ontvangers vaak voor komen.

En als alles dan in 1 box komt te staan is het al snel onoverzichtelijk.

Ik heb zelf geen cloud voor het opnemen maar de HDD. Maar is met de kinderbeveiliging kun je veel beveiligen

Reputatie 5
Badge +4
Misschien een domme vraag maar is op het afspelen van een opname het kinderslot ook niet van toepassing? Dus zorgt het kinderslot er niet altijd voor dat de leeftijdsgrens wordt gehandhaafd?

Maakt het dan uit waar de ontvanger, het kind en de ouder zich bevindt?

Op zich vind ik de mogelijkheid van mappen geen slecht idee maar dan zou er al een vorm van gebruikersbeheer moeten worden geïmplementeerd. Op de to-do list!

Reputatie 7
Badge +16
Ja dat klopt volgens mij, Marco.

Je kan ook met verschillende profielen werken. De kinderen hebben dan hun eigen profiel met zenders. Ook bij opnames kom je alleen die tegen van de zenders die je hebt ingesteld in het profiel.

Reputatie 2

Goedendag,

Wat een mooi en goed idee! Overigens zijn dit soort implementaties natuurlijk afhankelijk van mogelijkheden binnen de menu software zelf in combinatie met het opname systeem dat KPN gebruikt.

Het (verbeter)voorstel zal ik doorspelen naar onze collega's, wellicht dat hier in de toekomst naar gekeken kan worden!

Met vriendelijke groet,

Daniel

Reputatie 5
Badge +4
Hallo Daniël,

Bedankt voor je compliment! 

Kun je met je collega's bespreken en aan ons terugkoppelen waarom de KPN IPTV ontvangers als enige van alle bestaande ontvangers niet de mogelijkheid hebben om het audiovolume te regelen?

Ik denk dat dat de allergrootste wens is van alle iTV gebruikers!

Alvast bedankt!

Groeten,

Marco H.

Reputatie 7
Badge +16
Nee, de allergrootste wens is het vrij kunnen opnemen, dus buiten de EPG om ;)

Reputatie 5
Badge +4
@Giant2000:

Ik kan me, zolang opnemen uit de EPG perfect werkt, niet zo goed voorstellen wat nog het voordeel is om zelf opnametijden te kunnen instellen.

Bij een (Ziggo) Humax iHDR kan dat wel en daar heb je vaak dat, wanneer je bijvoorbeeld "Help, mijn man is een prutzer!" wil opnemen en je laat die opname 5 minuten te vroeg starten, de opname "GTST" genoemd wordt.

Een voordeel is wel dat je een serie zou kunnen opnemen, die niet als erie wordt gekenmerkt. Heb je dat (al) nodig (gehad)? Bij de Humax heb je helaas niet anders:-( 

Reputatie 7
Marco_H schreef:
Ik kan me, zolang opnemen uit de EPG perfect werkt, niet zo goed voorstellen wat nog het voordeel is om zelf opnametijden te kunnen instellen.

Het programmeren van (serie)opnames van programma's die nog niet in de (beperkte EPG) staan terwijl je "nu" op vakantie gaat.

Reputatie 5
Badge +4
Ah ja inderdaad: Als je weet dat een nieuwe serie pas volgende week (terwijl je op vakantie bent) begint en dus nog niet in de EPG staat! Die had ik me wel al bedacht *stom*;-) Sorry!

Ja daar moet een oplossing voor komen!

Een webinterface? HAHAHA! Dream on...

Reputatie 7
Badge +16
Tenzij je op vakantie een smartphone/tablet/computer met internet verbinding hebt natuurlijk.

Reputatie 7
Maar daarvoor kun je beter ff w8en totdat "us Neelie" haar voornemen mbt. dataroaming binnen de EU ook echt gerealiseerd heeft ... En dan nog: daar heb je niks aan bij Vladimir of Barac :manwink:

Reputatie 5
Badge +4
Ik bedoelde een Web Interface op de IPTV ontvanger zodat 'ie op afstand kan worden beheerd.

Een gewilde optie bij bijna alle internet connected devices zoals de Toon van Eneco. (off-topic?)

Je kan via een VPN naar je huis wereldwijd KPN/XS4ALL web-TV kijken. Voorwaarde is naast een VPN dat je thuis 1.2 Mbps upload haalt en dat je gastnetwerk (b.v. je hotel) 1.2 Mbps download haalt én toelaat.

Dwalen we af?

Reputatie 7
Badge +16
En ondertussen alle mooie programma's missen zeker? Er is altijd wel ergens een wifi verbinfing te vinden in het buitenland.

Reputatie 5
Badge +4
Wat denk je dan met die tablet op WiFi in het buitenland zonder meer te kunnen?

Reputatie 7
Heb je iig geen kosten voor dataroaming, wel veel minder privacy op al die publieke Wi-Fi-netwerken natuurljk.

Reputatie 7
Badge +16
Marco_H schreef:
Wat denk je dan met die tablet op WiFi in het buitenland zonder meer te kunnen?

Programma's programmeren, what else ;)

Reputatie 5
Badge +4
Dat zou inderdaad een superoptie zijn!

Ik vrees dat een web-interface als allerlaatste item op de to-do lijst staat.

Zelfs een Humax :D heeft dat niet.

Reputatie 7
Badge +16
Ehm.. dat kan al heel lang...

Ga naar itvonline.nl, log in met je abonneenummer en code en je kan opnames van de EPG inprogrammeren. Ook de Android en Apple apps werken hier al mee.

Reputatie 5
Badge +4
Ah! Als XS4ALL klant was ik daarvan nog niet doordrongen. Tof dat dat prima werkt. Is het dan alvast een prima work-around voor die enkele serie die start tijdens je vakantie?

Ik vind het trouwens kinderachtig stom dat XS4ALL iTV abonnees niet kunnen inloggen op die KPN iTV website!! Wij moeten ons behelpen met een knullige website. KPN Webcare, waarom is dat?!

Reputatie 7
Badge +16
Je kan inderdaad ook opnames weggooien en series inplannen.

Wat is het voordeel van een XS4ALL abonnement trouwens? Misschien kan je zo 1 op 1 overstappen naar KPN.

Reputatie 7
Fritz!Box!

Reputatie 7
Giant2000 schreef:
Ehm.. dat kan al heel lang...

Ook de Android en Apple apps werken hier al mee.

Zeg doe je dit om mij te stangen? :manwink: Windows 8/RT doet ook gezellig mee met een KPN iTV Online app.

Reputatie 5
Badge +4
2 concrete voordelen zijn:

- een Fritz!Box 7360 modem/router met o.a. 300mbit WiFi; DECT(GAP/CAT-iq)-centrale; antwoordapparaten; SIP-server; ehhh... die aardig uitgebreid functioneel én configureerbaar is

- een technische helpdesk die je eenvoudig telefonisch kan bereiken

Misschien kun je eenvoudig overstappen? :D

Reputatie 7
Klinkt wel heel verleidelijk ....

Ik was al op de hoogte van al dat lekkers, een collega heeft glasvezel van XS4ALL en wat die allemaal doet met de Fritz!Box!

Reageer