IFFR Films op KPN Presenteert 29, 30 en 31 januari

• 28 januari 2016
  • 26 reacties
  • 916 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Gisteren is het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) begonnnen. Tijdens het festival zal ook IFFR Live plaatsvinden. Dit is een serie evenementen waarbij vijf films op het festival in première gaan en tegelijkertijd live worden uitgezonden in 40 filmtheaters over de hele wereld. Én op het KPN Presenteert kanaal :)

Hieronder een overzicht van de films en de tijden. Klik op de filmtitels voor meer informatie over de films.

As I Open My Eyes

• De film speelt zich af in de zomer van 2010, aan de vooravond van de Tunesische Jasmijnrevolutie. Farah is een achttienjarige, opstandige tiener. Haar overbezorgde moeder wil graag dat ze medicijnen gaat studeren, maar de onverschrokken Farah zingt liever in een undergroundband. Ze is verliefd op de oed-speler en houdt ervan om de politiek provocatieve teksten te zingen. Als Farah op een dag verdwijnt, lijkt het erop dat ze weer eens is weggelopen. Maar is dat wel zo?

Te zien: vrijdag 29 januari om 20:00 op kanaal 999 (SD) kanaal 732 (HD) en via Play. van KPN 

The Model

• De zestienjarige Emma, net begonnen aan haar modellencarrière in Parijs, kent duidelijk de ongeschreven regels over liefde en seks in de modewereld nog niet. De illusie dat de camera alleen haar slanke gestalte wil vangen, botst al tijdens haar eerste fotoshoot genadeloos met de verwachtingen van topfotograaf Shane White. Gaandeweg leert Emma dat lust als valuta fungeert. Haar onschuld valt uiteindelijk ten prooi aan het spanningsveld tussen de ultieme droomklus en haar gezond verstand.

Te zien: zaterdag 30 januari om 16:00 op kanaal 999 (SD) kanaal 732 (HD) en via Play. van KPN 

Préjudice

• De 32-jarige Cédric kampt met psychische problemen en woont nog altijd bij zijn ouders. Als zijn zus laat weten zwanger te zijn, is hij de enige die het nieuws niet met vreugde begroet. Integendeel, hij provoceert, rakelt oud zeer op en veroorzaakt zo de eerste barsten in de altijd zorgvuldig gekoesterde harmonische façade. Het begin van een gevecht vol frustratie, argwaan en verstoorde illusies. 

Te zien: zaterdag 30 januari om 20:00 op kanaal 999 (SD) kanaal 732 (HD) en via Play. van KPN 

La Novia

• Het platteland van Zuid-Spanje, ergens in de jaren dertig. De aarde is verschroeid, de huizen zijn vervallen. De Bruid bereidt zich voor op haar aanstaande huwelijk met de Bruidegom. Ze vormden in hun kinderjaren een onafscheidelijke drie-eenheid met Leonardo, tot een bloedige familievete hier een eind aan maakte. Jaren later is een huwelijk dé manier om de voortwoekerende vete te beëindigen. Maar de band tussen de Bruid en Leonardo is sterker dan wat dan ook. De Bruid wordt verscheurd tussen passie en plicht.

Te zien: zondag 31 januari om 16:00 op kanaal 999 (SD) kanaal 732 (HD) en via Play. van KPN 

The Garbage Helicopter

• Op een dag wordt Oma Sirpa wakker en denkt: ik wil mijn klok terug. Al een jaar geleden gaf ze hem mee om te laten repareren; nu is het genoeg. Twee dagen later stappen haar drie verveelde kleinkinderen - met de klok - in een oude Saab 900 Turbo, op weg naar oma. De duizend kilometer lange, licht absurde reis voert langs verlaten snelwegen, bezienswaardigheden als de grootste kaasschaaf ter wereld en veel snelheidscamera’s. De melige running gags winnen aan betekenis naarmate de film vordert, vooral wanneer je weet dat de hoofdpersonen Roma zijn. En zo kan het dat een droogkomische roadmovie over kruiswoordraadsels, bubbelfolie en een vuilnishelikopter ook iets te zeggen heeft over cultureel erfgoed en racisme.

Te zien: zondag 31 januari om 20:00 op kanaal 999 (SD) kanaal 732 (HD) en via Play. van KPN 

Hier vind je meer informatie over IFFR Live 2016. Het festival in Rotterdam loopt verder nog tot 7 februari.

26 reacties

Badge +5
En welke film ga jij zien ?
Reputatie 7
Badge +28
The Garbage Helicopter lijkt me wel wat. Ik houd van roadmovies, vooral als er een diepere laag achterzit. En As I Open My Eyes klinkt ook interessant. 

Reputatie 2
Badge
Leuke actie van KPN...klasse!

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Erik_

Deze films zijn toch ook te zien via kanaal 732? Omdat er alleen maar staat: "kanaal 999."

732 = HD kanaal

999 = SD kanaal

Moet dit nog niet in jou topic even aangepast worden. Want er zijn zelfs nog steeds klanten die niet weten dat ze HD hebben.

Ik kom wel eens bij klanten thuis, en dan zeg ik van: "Mooi hè, HD kijken." Zeggen ze: "huh?" Heb ik HD dan? 🙂 ;)

Reputatie 7
Badge +31

Erik_ schreef op 28 jan '16 om 21:01u

The Garbage Helicopter lijkt me wel wat. Ik houd van roadmovies, vooral als er een diepere laag achterzit. En As I Open My Eyes klinkt ook interessant. 

Ha ha 🙂 die 2 heb ik ook geselecteerd voor opnemen!

Reputatie 7
Badge +28
Er is niet expliciet gecommuniceerd naar ons dat de films ook op het HD kanaal te zien zijn. Daarom had ik dit ook niet in het topic genoemd. Ik heb het net even gecontroleerd op onze testopstelling hier en ik zie ze wel in de gids op de HD zender. Goede catch, Dennis! Ik pas het aan.

Goeie smaak, Peter :D

Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan hopelijk pakt het goed uit. Om lineaire uit te gaan zenden. En dan dit vast houden! En ik zag ook in de gids dat jullie maandag ook die films uitzenden. Ik hoop dat dit een succes wordt, onder de KPN klanten.
Reputatie 7
Badge +31

DennisDatema68 schreef op 29 jan '16 om 14:23u
Graag gedaan @Erik_ hopelijk pakt het goed uit. Om lineaire uit te gaan zenden. En dan dit vast houden! En ik zag ook in de gids dat jullie maandag ook die films uitzenden. Ik hoop dat dit een succes wordt, onder de KPN klanten.

Nou ja, voor hen die het weten dan. Mijn moeder kijkt tv en leest de bekende ochtendkrant. Van internet gebruikt ze alleen email en internetbankieren. Ze hoorde het van mij. Kende KPNP niet eens.

Reputatie 7
Badge +18
Ik wil alleen even nog zeggen dat het kanaal KPN Presenteert eens geüpdatet moet worden. Want op dit moment wordt "ijstijd" en "Clubhuis 16" niet genoemd. Dus als de films geweest zijn, gelijk even die kanaal weer updaten. Misschien een idee om hem iedere week te updaten? Want iedere week is er een nieuwe aflevering van Clubhuis 16. Zo blijven de klanten up to date op het kanaal die te zien is op HD: 732, SD: 999

Reputatie 7
Badge +31

DennisDatema68 schreef op 29 jan '16 om 14:23u
Graag gedaan @Erik_ hopelijk pakt het goed uit. Om lineaire uit te gaan zenden. En dan dit vast houden! En ik zag ook in de gids dat jullie maandag ook die films uitzenden. Ik hoop dat dit een succes wordt, onder de KPN klanten.

Maandag, Dennis...? Kijk nog eens heel goed 😉

Reputatie 7
Badge +18
Sorry, de TV gids is weer bijgewerkt. Stond eerst wel wat. Inmiddels is dat ook bijgewerkt.

, hoe vind je het tot nu toe. Heb de eerste film gezien. Alleen tijdens de film hoorde ik de spreker erdoorheen. 😛 hihihi technisch foutje! Ach, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Logisch toch?? 😉 Maar vind het wel fijn dat KPN van alles doet om hun kanaal te vullen met programma's. Voornamelijk als On Demand. Maar dat lineaire uitzenden vind ik ook wel iets hebben voor KPN. Zoals gisteren, en natuurlijk vandaag en morgen. 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Ik heb gisteren lekker gekeken en genoten. Spannende en boeiende film. De rest is/wordt opgenomen.

Reputatie 7
Badge +18

PeterG schreef op 30 jan '16 om 21:15u

Ik heb gisteren lekker gekeken en genoten. Spannende en boeiende film. De rest is/wordt opgenomen.

Ja, ik heb de rest voor vandaag ook opgenomen, ben net thuis van me avonddienst. 🙂 Ik vind het leuk dat KPN dit doet. Hoop ook als ze dit lezen, dit vaker moeten doen. En KPN komt ook met een eigen film. Hopelijk gebeurd dit snel. En van mij mogen ze best lineaire uitzenden. Want die vergunning heeft KPN wel. ;) 

Tot nu toe vind ik het leuk dat ze lineaire uitzenden in dit weekend. Nogmaals.... mogen ze vaker doen! 🙂 ;)

Reputatie 7
Badge +18
UPDATE:

Ik heb nu 2 films gezien: As I Open My Eyes & The Model, deze 2 films vond ik mooi.

Alleen Préjudice vond ik beetje een vreemde film. Hopelijk is La Novia een leuke film.

En dan vanavond de The Garbage Helicopter. Ben benieuwd of deze film ook goed is!

Reputatie 7
Badge +18
Huh??? :S The Garbage Helicopter in zwart / wit??? Was de kleur op ofzo? 😃 😛 :)

Dat is voor mij technisch niet mogelijk helaas..................... tenzij jullie andere gegevens hebben.

( ben woensdag overgezet naar Vdsl)

Wat Koper Beschikbaar Small green check Distributiepunt(en) Dzm-AAB, Gtg-C Internet Snelheid 7 Mbit/s iTV 1 SDWat FttH Beschikbaar Small red cross Distributiepunt(en) Internet Snelheid - iTV - Technologie Internet Snelheid ADSL2+ 5 Mbit/s VDSL2* 7 Mbit/s
Reputatie 7
Badge +31

KrisZaagsma schreef op 1 feb '16 om 12:02u

Dat is voor mij technisch niet mogelijk helaas..................... tenzij jullie andere gegevens hebben.

( ben woensdag overgezet naar Vdsl)

Wat Koper Beschikbaar Small green check Distributiepunt(en) Dzm-AAB, Gtg-C Internet Snelheid 7 Mbit/s iTV 1 SD
Wat FttH Beschikbaar Small red cross Distributiepunt(en) Internet Snelheid - iTV -

Technologie Internet Snelheid ADSL2+ 5 Mbit/s VDSL2* 7 Mbit/s

Eh . Wat heeft dít met de IFFR films te maken? Verkeerde topic gepost?

Nou peterG

Ik kan dit niet ontvangen  doordat de snelheid te laag is, ....................Wel jammer

Reputatie 7
Badge +31

KrisZaagsma schreef op 1 feb '16 om 13:58u

Nou peterG

Ik kan dit niet ontvangen  doordat de snelheid te laag is, ....................Wel jammer

Je hebt dus wel TV van KPN? Dan kun je toch i.i.g. SD kanalen krijgen toch? 999 en de SD streams van KPNP in Videotheek?

Of heb je helemaal geen TV van KPN? Snelheid moet minimaal 12 Mb zijn voor 1 ontvanger met HD. Voor SD kan het al met minder. In je bericht staat 1 x SD ook vermeld (fourstack geg.).

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Kris, welkom terug 🙂 Als je interactieve tv van ons afneemt dan kun je het KPN Presenteert kanaal ook ontvangen. In HD zal met jouw beschikbare snelheid inderdaad niet lukken. De SD-variant op kanaal 999 is wel te zien. Het kan wel zijn dat je storing hebt met het kijken naar tv als je tegelijkertijd ook aan het internetten bent of iets dergelijks. Ik stuur je even een privébericht. Reageer daarop dan controleer ik hier hoe het er voor staat met je verbinding.

Reputatie 7
Badge +18

Erik_ schreef op 28 jan '16 om 21:01u

Hoi hoe vond je The Garbage Helicopter? Wat ik zo raar vond was dat ie in zwart/wit was! :S En de As I Open My Eyes vond ik een goede film!!! ;)

Reputatie 7
Badge +28
The Garbage Helicopter heb ik nog niet gezien, ik was aan het werk zondagavond. Heb hem echter opgenomen om van 't weekend te bekijken. As I Open My Eyes heb ik gemist 😞 Ik ben vergeten hem in te plannen voor opnemen en dacht er pas weer aan toen hij al voor tweederde uitgezonden was. Nu maar hopen dat die nog eens een bioscooprelease krijgt, of anders later in het jaar gewoon op tv komt.

Reputatie 7
Badge +18

Erik_ schreef op 3 feb '16 om 11:17u

The Garbage Helicopter heb ik nog niet gezien, ik was aan het werk zondagavond. Heb hem echter opgenomen om van 't weekend te bekijken. As I Open My Eyes heb ik gemist Smiley Verdrietig Ik ben vergeten hem in te plannen voor opnemen en dacht er pas weer aan toen hij al voor tweederde uitgezonden was. Nu maar hopen dat die nog eens een bioscooprelease krijgt, of anders later in het jaar gewoon op tv komt.

Aahh! 😞 dat is jammer! As I Open My Eyes heb je helaas gemist! Was een leuke film. Hopelijk komt ie nog eens bij de Videotheek. Of bij KPN, in: Pluspakket On Demand. ;)

Weet je Erik, van mij had het voorwoord niet gehoeven. Was blijer geweest als ze gelijk met de film gestart waren. I.p.v. die voorwoord. Mijn engels is ook al niet zo goed. Ik miste echt de ondertiteling. En na de film was er een interview met die regisseur van die film, ook niet ondertiteld! Hoop dat ze dat gaan aanpassen als KPN weer toestemming krijgt van IFFR om het uit te zenden. Misschien dat KPN daarover in gesprek kunnen gaan met de IFFR. :)

Gelukkig waren de films wel ondertiteld!!! ;)

Reputatie 7
Badge +28
Dat krijg je met films op een festival, daar zit meestal een inleiding bij 😃 Ik vind het wel interessant, om wat meer te weten te komen over de achtergrond van de film.

Denk dat ze niet gelukt is om ondertiteling voor de films op tijd klaar te krijgen voor uitzending. De rest van de dingen, inleiding en gesprek achteraf, waren live en dan is het lastiger om dat te ondertitelen. 

Ik hoop dat we dit soort dingen vaker gaan doen!

Reputatie 7
Badge +31
. Ik denk dat het ze juist WEL gelukt is de ondertiteling van de films op tijd klaar te hebben 😉 :S

Enne, ik kan van de eerste (As I open my eyes) wel een dvd copietje maken voor je. Met voorprogramma?

Reageer