Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Ik heb 3 in 1 pakket en wil mijn tv eruit halen. Moet ik dan mijn pakket opzeggen en dan apart weer aanmelden voor wat ik wil?

Reputatie 1
Ik wil dan internet en telefoon behouden. En wil mij dan aanmelden voor alleen tv bij Ziggo zodat ik ook weer mijn radio kan beluisteren.
Bij KPN heb ik alleen radio op de tv en ik wil mijn stereo installatie graag blijven gebruiken.
Is dat een goed idee of misschien niet? Hoe denken jullie er over?

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Nouja, ik ken de stereoinstallatie niet, maar je kan waarschijnlijk de TV/Radio ontvanger wel koppelen aan de stereoinstallatie. Daarnaast is er FM in de Ether, even als DAB+. Verder kan je via internet ook vele radiozenders ontvangen.

Als je per se FM via de kabel wilt ontvangen, tja, dan moet je gewoon een TV/Radio pakket bij Ziggo afnemen en je pakket bij KPN omzetten. Met dit laatste kan een KPN Medewerker je via dit forum wel helpen.

Robin
Reputatie 7
Als je je tv-ontvanger van KPN ook op je stereo aansluit kun je gewoon radio luisteren zonder dat het tv-toestel aan moet.

Houdt er wel rekening mee dat bij Ziggo vooralsnog per 1 januari 2020 het FM signaal er (ook) af gaat. Je kunt ook dáár dan alleen radio luisteren via de (losse) ontvanger, net als bij KPN. Het 'voordeel' (van FM) is dus voor ongeveer 1½ jaar.
Het lijkt me niet dat Ziggo de licentie voor FM per 1 januari 2020 wéér gaat verlengen aangezien ze dan al geen analoge (PAL) tv meer aanbieden. En ruimte nodig hebben voor internetdiensten.

Als je bij KPN blijft zou je kunnen overwegen een DAB+ ( / internetradio) aan te schaffen om naar radio te luisteren via de stereoset zonder de ontvanger van KPN te hoeven gebruiken.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemiddag @hermananio62 en welkom op het Forum!

Ik lees dat je Interactieve TV wil verwijderen uit het Alles in 1 abonnement omdat je graag naar de radio wilt luisteren op jouw stereo installatie. Ik zal voor je uitzoeken hoe we dit het beste kunnen doen. Zou je daarvoor willen reageren op het privé bericht dat ik zojuist naar je hebt verstuurt?

Zoals RobinFlikkema al aan aangeeft zijn er mogelijkheden om de tv-ontvanger aan te sluiten op de meeste stereo installatie. Heb je dit al eens geprobeerd?
Reputatie 1
Kan je mij vertellen hoe ik dat moet doen?
Reputatie 6
Badge +12
Zie hier: https://www.kpn.com/faq/10293

Radio van KPN is gewoon heel erg goed, veel beter dan FM.
Reputatie 6
Badge +12
En zie ook hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/radio-aansluiten-op-itv-ontvanger-438040

Ik denk dat het hier wel mee moet lukken.
Hoor het graag.
Reputatie 5
Badge +9
PeterG schreef:

. . .Houdt er wel rekening mee dat bij Ziggo vooralsnog per 1 januari 2020 het FM signaal er (ook) af gaat. Je kunt ook dáár dan alleen radio luisteren via de (losse) ontvanger, net als bij KPN. Het 'voordeel' (van FM) is dus voor ongeveer 1½ jaar.
Het lijkt me niet dat Ziggo de licentie voor FM per 1 januari 2020 wéér gaat verlengen aangezien ze dan al geen analoge (PAL) tv meer aanbieden. En ruimte nodig hebben voor internetdiensten.

Zoals ik het lees vragen ze juist ontheffing om het niet meer door te hoeven geven.
En FM-radio via de ether is ook eindig, maar nog niet bekend wanneer, nog meerdere jaren iig, er zijn al landen afgeschakeld, nederland is zeer behoudend (in dit en andere zaken . . )

PeterG schreef:

Als je bij KPN blijft zou je kunnen overwegen een DAB+ ( / internetradio) aan te schaffen om naar radio te luisteren via de stereoset zonder de ontvanger van KPN te hoeven gebruiken.

Mee eens, maar ik zoek nog steeds naar een handige internet radio en/of een eenvoudige DAB+ radio MET antenne aansluiting, want anders krijgen we weer het gezeur over de laatste paar meter !
De betonnen wanden en gelaagde beglazing die ook het mobiele telefoonsignaal, digitenne ed tegenhouden.
Reputatie 7
@Kees. Zie C 9.
Als er geen analoog tv signaal is mag FM ook niet. Voor dit jaar, volgend jaar én 2020 heeft CvdM ontheffing verleent op deze koppeling (punt 1.). Na najaar 2019 is er echter al geen PAL signaal meer. Ontheffing radio tot 1 januari 2021.
Dus écht geen FM meer v.a. die datum.

Ziggo kan tegen die tijd nogmaals ontheffing vragen om FM door te kunnen blijven geven. Maar ik verwacht dat ze dat niet doen.

Delta heeft geen uitstel aangevraagd en moet dus tegelijk met het PAL signaal FM uitzetten. Dit gebeurt medio augustus.

De beslissing om FM ether stop te zetten is door de overheid uitgesteld tot 2023.
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb in de badkamer een Sony DAB+ radio.
Een drama, signaal valt steeds weg, is gewoon te zwak binnen huis.
We hebben hem recent (na 3 jaar) toch maar op FM gezet (NPO2)
Op DAB+ hadden we hem op NPO3 alternatief, vaak gaat het goed, maar soms valt het geluid weg. (bij digitaal heb je alles of niets, dus zo wie zo nooit gekraak).
De commerciële zenders vallen helemaal vaak weg, ik denk dat dat signaal zwakker is.

Als je Wifi hebt, zou ik kiezen voor internet Radio in huis.
Heb je zowel met vaste als portibal radio.

Voor de vaste radio, gebruik ik KPN radio, gewoon perfect.
Zie boven voor hoe aan te sluiten.

Reageer