Vraag

ik heb sinds een paar dagen hinderlijke audiodescriptie bij BBC2 op kanaal 26

  • 9 July 2020
  • 20 reacties
  • 749 keer bekeken

Wat moet ik doen om het normale audiokanaal terug te krijgen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Sinds kort staat op bbc2 de 'audio description' aan.. Er wordt dus verteld wat er op het beeld gebeurd.

Zeer storend als je dit niet nodig hebt. 

Is dit een instelling of een fout bij KPN? 

Sinds kort staat op bbc2 de 'audio description' aan.. Er wordt dus verteld wat er op het beeld gebeurd.

 

Zeer storend als je dit niet nodig hebt. 

 

Is dit een instelling of een fout bij KPN? 

Hier hetzelfde hinderlijke probleem :weary: is er ondertussen een oplossing? 

Ik heb het zelfde probleem, balen

Ook hier hetzelfde probleem, heel vervelend, omdat bijvoorbeeld achtergrondmuziek (bij een documentaire over Live Aid) zachter gaat op het moment dat de stem voor audio description spreekt.

 

Hopelijk kan dit worden opgelost / uitgeschakeld 

Ik vrees dat het voor iedereen geldt momenteel. Versterker geeft ook geen Dolby meer aan. Komt wel weer in orde.

BBC Two zit op 27, maar verder klopt het dat het verkeerde audiokanaal erop staat. Hier brandt bij  BBC Two de Dolby aanduiding ook niet.

Ik verwacht dat het volgende week hersteld zal worden.

bedankt voor de info

Me too, very annoying audio description on BBC 2!

I have noticed the same thing, I can not find how to turn it off!

Idem! Erg vervelend!

It is terribly annoying! I was looking for a setting to change, but there is none. 

It really makes you sick after a few minutes, the tone of the voice is incredibly boring. I will give up watching BBC2 till it is solved!

Echt heel irditant. KPN hoe zet ik dit uit? 

Vandaag op BBC Two de film The Ipcress file was voor zien van commentaar voor slechtziende via de interactie tv kastjes. Als ik inlogt ben op mij PC en de film keek geen ingesproken commentaar. Hoe kan ik het in het nieuwe menu uitzetten.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Saskia2019 ,


Je kunt het niet zelf aanpassen. 

Het probleem is al bekend en het is ook al doorgegeven aan KPN. Ik verwacht dat morgen het juiste audiospoor van BBC 2 wordt doorgegeven door KPN. 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt het niet zelf aanpassen. 

Het probleem is al bekend en het is ook al doorgegeven aan KPN. Ik verwacht dat morgen het juiste audiospoor van BBC 2 wordt doorgegeven door KPN. 

 

Speelt dit nog steeds? Kan iemand het voor mij controleren?

Even opgezocht: FIP.

https://www.mcvoordieren.nl/fip-kat-virus

OEPS!

Dat krijg je als je meerdere topics open hebt. Dan gebruik je het verkeerde tabblad….

Bedankt voor de reactie Noordzee. Ik dacht 2 kanaal niet meer bestond. Alleen raar dat mij topic veranderd is.  Vroeger +/- 1980 had de WDR  twee kanaal geluid links (I) duits  en rechts (II) orgineel.

Ga er van uit dat te goed komt.

Momenteel geen film gekeken op BBC.

Ik heb dit een tijdje terug aangekaart bij de technische dienst. Kunnen jullie mij vertellen of het ondertussen weer goed werkt?