Beantwoord

Ik krijg mijn KPN afstandsbediening niet goed gekoppeld aan LG 65sk8500

  • 15 April 2021
  • 3 reacties
  • 310 keer bekeken

ik heb exact het zelfde voor dat ik OK druk lijkt alles op orde daarna , niet meer ??

ik heb een LG 65sk8500 

likt erop dat de afstandsbediening de setting niet opslaat 

 

iemand ???

 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 April 2021, 09:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @fleemeijer, welkom. 

Wat balen dat het nog niet gelukt is de afstandsbediening te koppelen. Want je hebt wel de stappen voor het instellen van de afstandsbediening doorlopen? Welke afstandsbediening heb je precies?

ja ik heb de stappen doorlopen die met source 2 voor mijn LG en die met de 3 cijferige code. voordat je opslaat werkt alles en eenmaal opgeslagen gaat de tv nog uit en aan maar geluid doet niets meer, ik heb de witte met zwarte achterkant bluetooth naar de 4k box en infrarood voor de tv

Reputatie 7
Badge +20

Vreemd, probeer eens de afstandsbediening te resetten:

Afstandsbediening resetten:

  1. Druk tegelijk 3 seconden op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

 

Vervolgens kan je deze dan weer afstemmen op de ontvanger en daarna koppelen aan de tv:

Afstandsbediening koppelen met de tv-ontvanger

  1. Richt de afstandsbediening direct op de tv-ontvanger
    Let op! Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  2. Druk 3 seconden tegelijkertijd op de OK knop én de P- knop
    Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu blauw.
  3. Druk op de OK knop
    Het LED-lampje knippert 2 keer blauw.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan. Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.


Afstandsbediening afstemmen op de televisie

  1. Zoek de snelcode voor de televisie op in onderstaande lijst (staat het merk niet in de lijst kijk dan hier)

     Snelcodelijst 

     Samsung  1
     LG  2
     Sony  3
     Philips  4
     Panasonic  5
     Loewe  6
     Grundig  7
     Sharp  8
     LTC  9
     Hisense  0
  2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het LED-lampje op de afstandsbediening rood brandt
  3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD)
  4. Controleer of de volgende knoppen werken op je televisie: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source
  5. Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje knippert nu 2 keer rood.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Volg dan stap 3, 4 en 5 opnieuw. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen televisiemerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.