Beantwoord

Ik wil graag 4k TV ontvangers

  • 17 May 2021
  • 3 reacties
  • 150 keer bekeken

Vorige week heb ik mijn oude telfort internet abonnement overgezet naar een hussel abonnement en o.a. uitgebreid met tv (2 ontvangers) . Als ik dit via het internet aanvraag krijg ik te zien dat ik een VIP5202 ga ontvangen enĀ een oudere VIP2952.

Omdat ik vanuit het verleden ook nog een extra telefoonlijn had die ik wilde laten vervallen moest ik de wijziging telefonisch doorgeven.

Toen ik de apparatuur thuis kreeg ontving ik echter twee maal een VIP2952. Dat was nou jammer. Ik heb o.a. een 4k abonnement op Netflix dus ik had graag gezien dat ik in ieder geval een box had gekregen die dit zou ondersteunen.

Dus telefonisch contact opgenomen om de situatie uit te leggen en te vragen of hier nog wat aan te doen was.

Dat bleek moeilijk. Ik had de apparatuur al ontvangen en zou dus pas een maand later een wijziging kunnen doorvoeren. Ik zou dan een 4k abonnementje moeten nemen waarna beide kastjes vervangen zouden worden.

Is daar nu geen andere oplossing voor ? In mijn optiek heb ik niet gekregen wat mij is beloofd, wanneer ik dat aangeef is de oplossing die me geboden wordt er een waarvoor ik een extra abonnementje moet afsluiten en waar ik ook nog eens een maand op moet wachten voor ik de wijziging kan aanvragen. Er is mij aangegeven dat ik voor dat abonnementje dan wel voor beide ontvangers een 4k exemplaar krijg. Op zich heb ik daar dan nog niet zoveel problemen mee het verschil is ā‚¬2,50 begreep ik. Maar dat dat dan niet direct geregeld kan worden voelt als nodeloze bureaucratie Ā 

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 May 2021, 15:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @premeijerĀ ,

KPN heeft momenteel maar een beperkte voorraad van de nieuwste 4K-ontvangers, dus daardoor krijg je niet zomaar de nieuwste ontvanger. Je kunt daardoor momenteel ook geen abonnement afsluiten op het 4K-pakket. Je zal het nog even met jouw huidigeĀ ontvanger moeten doen.

Ā 

KPN schrijft :

Wereldwijd zijn er leveringsproblemen waardoor er op termijn een tekort dreigt aan tv-ontvangers. KPN beschikt over voldoende voorraad en schakelt met leveranciers om ook in de toekomst goed voorzien te zijn. Om een dreigend tekort zoveel mogelijk af te wenden, kijken we ook kritisch naar de uitlevering van de verschillende type decoders in lijn met de wensen van de klant. Om die reden hebben we 4K kijken even uit de etalage gehaald omdat hier in sommige gevallen nieuwe apparatuur voor nodig is. Hoe lang deze situatie nog aanhoudt is onduidelijk. Gelukkig is onze voorraad nog voldoende en door onze apparatuur slim in te zetten, kunnen we onze klanten blijven voorzien van de best passende kijkervaring.

Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk had ik daar ook begrip voor gehad wanneer me dat op de site bij het bestellen of bij het telefonisch bestellen bekend was geworden.

Nu wordt ik er onverwacht mee geconfronteerd en heb ik vervolgens dus geen mogelijkheid om dat opgelost te krijgen. Het enige wat ik kan doen is afzien van het nieuw afgesloten abonnement.

Ā 

In je reactie wordt aangegeven dat er nog voldoende voorraad is. Maar voor wie dan als ik als nieuwe klant daar geen gebruik van kan maken ?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @premeijer, welkom! Even een checkvraag: waar zag je dat je een 5202 krijgt? Via de KPN shop op onze website? Dat is namelijk het overzicht voor nieuwe klanten. Voor zover ik weet, krijgen bestaande klanten in de regel een 2952. Ik heb er thuis ook twee staan: werken als een zonnetje :-). Zoals Noordzee uitlegt, kan je momenteel geen optie op 4K nemen en kan ik dus ook geen 5202 bij je krijgen helaas :(.