Beantwoord

In de trein en op stations (niet in trein) alleen maar 3G

  • 24 June 2019
  • 7 reacties
  • 224 keer bekeken

Ik reis elke dag veel met de trein en dat is eigenlijk ook het moment dat ik gebruik maak van mijn mobiele bundel. Sinds mijn overstap van T-Mobile naar KPN heb ik echter bijna alleen maar 3G, ook op stations als ik niet in de trein zit (vooral op Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal). Ik hoop dat jullie hier op korte termijn wat aan kunnen veranderen want met de snelheid van 3G heb ik weinig aan mijn mobiele bundel. Ik heb overigens een iPhone 7 en mijn simkaart is al eens veranderd.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 July 2019, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @BastiaanK . Wat irritant dat het bereik zo tegenvalt op het station. Heb je consequent geen 4g als je bij Amsterdam of Utrecht centraal bent? Of wisselt dat? Een station is een plek waar optimale snelheden niet altijd te garanderen zijn. Zeker gedurende de spits. Hoe meer mensen op de mast 'zitten', hoe meer snelheid er ingeboet wordt. Heb je thuis en op 'rustiger' locaties wel gewoon 4G?
Hi @Erwin_ , bedankt voor je reactie. Dat wisselt maar grotendeels 3G, ook buiten de spits en op het perron. Thuis en rustigere locaties heb ik vaak wel gewoon 4G.
Ik heb het gevoel dat 4G wel gewoon beschikbaar is maar ik geforceerd wordt teruggezet naar 3G. Ik hoop dat dit met een instelling is uit te zetten want ook een druk 4G netwerk is dat beter dan 3G.
Ik vrees dat die knop er niet is. Maar ik maak uit je verhaal wel op dat je er méér hinder ondervind dat we zouden mogen verwachten en daarom stel ik voor dat we het nader onderzoeken. Dat doe ik niet zelf. Ik kan je via een privébericht een vragenlijst toesturen. Aan jou het verzoek deze zo volledig mogelijk in te vullen en ik stuur het dan door naar onze netwerkbeheerders. Die bellen dan binnen 5 werkdagen terug en kunnen samen met jou bespreken waar er ruimte is voor verbetering of eventueel tekst en uitleg waarom het bereik op sommige locaties zo problematisch is. Lijkt jou dit wat?
Hi Erwin, dat is prima, bedankt voor de tekst en uitleg!
Top. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Hoi bastiaan. Ik heb je een vragenlijst opgestuurd. Ben je daar al aan toe gekomen? Mocht ik niks meer horen ga ik er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, reageer op mijn privébericht en dan stuur ik het onmiddellijk voor je door.
Ik heb je ingevulde lijst doorgestuurd naar netwerkbeheer en verwacht dat er binnen een aantal werkdagen contact met je gezocht wordt. Uiteraard hoop ik dat zij iets voor je kunnen betekenen.