Beantwoord

In plaats van Digitenne 2e tvontvanger interactieve tv.

• 29 augustus 2016
  • 83 reacties
  • 1083 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik kreeg de tip dat ik bij Alles-in-1-instap ook een tweede tvontvanger erbij kan bestellen. Ik heb nu Digitenne boven, is het mogelijk dat het omgezet wordt?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door fame29 10 september 2016, 20:32

Het is inmiddels gelukt met de DVSset met twee adapters Joran! Vanmorgen deed alles het naar behoren. Eerder had ik nog een probleem met een van de ontvangers, maar dat is opgelost.
Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Ik zou graag ook HDkwaliteit boven willen hebben.
Reputatie 7
Wacht even tot een KPN Moderator hier reageert.

Heb je al een netwerkkabel naar boven liggen? Anders moet dat nog óf je koopt een draadloze verbindingsadapter, zodat het signaal via het stopcontact kan.
Reputatie 6
Badge +13
Volgens mij is de kabel voor centrale antenne ook naar boven doorgetrokken. Is dat voldoende?
Reputatie 7
Nee,da;s een ronde coax kabel waar de dvb-c signalen van de kabel (Ziggo bv) doorheen kunnen.
Die van kpn moeten door een netwerkkabel. Zit ook in de ontvanger die je nu al beneden hebt, kijk maar even. Je zult zien dat het ook een heel andere stekker is dan de ronde coax.

Voorbeeld van een netwerkkabel
Je kunt het ook overbruggen met een "stopcontactadapter"; ofwel draadloze verbindingsset
Reputatie 6
Badge +13
Een ehternetkabel ofzo?
Reputatie 7
Ja is volgens mij hetzelfde als netwerkkabel.
Reputatie 6
Badge +13
Sorry dat ik zo ongeduldig ben allemaal, maar waarom reageert er niemand van KPN?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi fame! We hebben het een beetje druk. Omdat we alles op volgorde beantwoorden kan het even duren voor er reactie komt.

Je kunt probleemloos een 2e Interactieve TV ontvanger gebruiken in plaats van Digitenne. Dit kost € 4 per maand, maar ditzelfde betaal je nu voor Digitenne. Die kosten vervallen, dus onder de streep betaal je niets extra's. Het is inderdaad wel nodig een internetkabel boven te krijgen. Als je geen kabel wil trekken is het mogelijk een Draadloze Verbindingsset aan te schaffen. Bekabeld heeft wel de voorkeur omdat het minder gevoelig is voor storingen.

Als dit geen probleem is zorg ik dat dit wordt geregeld. Laat maar weten!
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor je reactie. Hoe doe ik dat, een kabel trekken naar boven? Misschien een domme vraag. Moet daarvoor geboord worden ofzo?
Reputatie 7
Moet daarvoor geboord worden ofzo?Meestal wel als je v.a. de experiabox naar een andere etage moet. Maar het trekken en (evt.) boren kun je door een plaatselijk klusbedrijf of electro-installateur laten doen.
En je kunt ook kiezen voor de Draadloze Verbindingsset (DVS). Die moet je wel zelf aanschaffen. Het is dié kosten afwegen tegen het (laten) trekken van een kabel.
Mijn eigen voorkeur zou uitgaan naar de kabelverbinding. Maar bij mijn buurvrouw gaat het met de DVS al 1½ jaar goed. En voor ze hier kwam wonen gebruikte ze ook al zo'n set.
Met de DVS loopt het ethernetsignaal ook door het stopcontact. Dan hoef je dus niet te boren of een kabel te trekken/leggen.

Één zo'n kastje plaats je bij de experiabox. Van daar gaat een ethernetkabel naar dat kastje. Boven gaat een ethernetkabeltje van het kastje daar in het stopcontact dan weer naar de tv ontvanger.

Storingen op de DVS kunnen veroorzaakt worden door: magnetron (meestal dus maar kort). LED verlichting, vooral met dimmer.
Reputatie 6
Badge +13
Dan denk ik dat ik een DVS ga aanschaffen, zie het niet zo zitten om te boren. Heb geen LEDverlichting zover ik weet, magnetron gebruik ik nooit, en ik dim ook nooit iets.
Reputatie 6
Badge +13
Kan ik zo'n DVS ook in de KPNwinkel kopen?
Reputatie 7
Hij is i.i.g. te krijgen in de webshop:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/137416/draadloze-verbindingsset-650-2-adapters/?pos=684

Of ie ook in de fysieke kpn-winkel te krijgen is kan ik je zo helaas niet zeggen. Joran misschien?
Reputatie 6
Badge +13
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp Peter!
Reputatie 6
Badge +13
Moet ik dan als ik die ga kopen er een voor 1 of twee tv's aanschaffen? Ik heb beneden een tv en boven ook. Wat is het verstandigste?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, de winkels verkopen ook draadloze adapters :)

De TV beneden kun je zo laten zitten, je koopt dan de set voor één TV. Bij de Experiabox stop je zo'n adapter in het stopcontact, bij de TV boven doe je hetzelfde. De adapters worden vervolgens met een internetkabel (meegeleverd) verbonden met de Experiabox aan de ene kant en de TV-ontvanger boven aan de andere kant.
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor de duidelijke uitleg Joran en je hulp!
Reputatie 6
Badge +13
Is het mogelijk om een tvontvanger te krijgen en Digitenne te stoppen?
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb beneden een VIParris 2952 volgens mij.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb inmiddels al een DVSset voor 1 tv.
Reputatie 7
Ik heb inmiddels al een DVSset voor 1 tv.Da's met twee adapters 😉 (een bij de experiabox en een voor boven).
(die bij de experiabox verbindt je dus met een vrije ethernetpoort, dit ten overvloede waarschijnlijk)
En nou nog de extra itv ontvanger. (ik neem aan dat ie onderweg is, Joran?)
Reputatie 7
Badge +28
Dat heb je snel geregeld! 🙂 De ontvanger duurt iets langer, maar komt jouw kant op. We houden uiterlijk 5 werkdagen aan, meestal is dit een stuk sneller. Je ontvangt binnen een paar minuten een bevestiging per e-mail.

Verder ontvang je binnen een paar weken een brief met uitleg hoe de Digitenne ontvanger teruggestuurd kan worden. Als je ondertussen nog vragen hebt, laat het weten!
Reputatie 6
Badge +13
Dank Joran en sorry voor mijn ongeduldige gedrag. Dank voor de hulp, Peter en Joran!
Reputatie 6
Badge +13
Ik las dat de wijzigingen vanaf 7 september worden doorgevoerd. Vanaf dan kan ik deze apparatuur aansluiten, begrijp ik dat goed?
Reputatie 6
Badge +13
Het abonnement staat op mijn moeders naam, maar ik heb het gevraagd. Dat is geen probleem toch?

Reageer