Vraag

Informatie Itv app Android

• 27 juli 2017
  • 3 reacties
  • 377 keer bekeken

TL;DR - Kan iemand mij vertellen welke codec de KPN itv app op Android gebruikt?
Sinds de update van de Itv app enkele maanden geleden werkt de Itv app zeer beperkt bij mij. Van mijn 3 verschillende devices werkt de app alleen nog op mijn telefoon. Op mijn Android tv box krijg ik zwart beeld met geluid nadat de resolutie upscaled en op mijn tablet start de stream niet. De oude app deed het beide devices goed.
Gezien de symptonen op mijn Android Tv Box, verwacht ik dat KPN de codec een update heeft gegeven en dat mijn TV box dit niet ondersteund. Hiervoor heb ik contact opgenomen met kpn, 2x via de mail (van de developers, die in de playstore om mails vragen na een negatieve score), 1x via servicedesk en 1x via webcare team. Van de servicedesk en developers heb ik na mijn eerste contact niet meer gehoord en via het webcareteam kreeg ik alleen de reactie - uw device wordt niet ondersteund (niet raar als er maar 2 merken op de lijst staan, met hun flagships nog niet eens op deze lijst, maar enfin)
Nu ben ik van plan een nieuwe Android TV box te kopen, maar zou wil graag willen dat de app werkt. Ik krijg echter zeer beperkte info van KPN (volgens mij worden ze stiekum gesponserd door Apple en Samsung). Zo is volgens het KPN webcare team informatie over de codec die de steam gebruikt niet beschikbaar, maar ik zou graag willen weten wat dit is? H264, h265, vp9!? Weet iemand dit? Dat kan ik hiermee rekening houden bij het kopen van een nieuwe tvbox.
Thx!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Froggi3, welkom op het forum! Welke Android versie draait er op de TV Box? Onze nieuwe iTV App werkt niet meer op Android 4.2 of lager. Meer informatie hierover lees je op onze website.

Wat betreft de gebruikte codec, die info heb ik niet zo beschikbaar. Daarom heb ik nu navraag gedaan voor je bij de ontwikkelaars van onze app 🙂 Als ik reactie heb van mijn collega's, breng ik je daar uiteraard van op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +30
Welke Android versie?
Android TV of een aangepaste Android Tablet versie?
Het gaat me niet zozeer (meer) om de app op mijn huidige TV box werkend te krijgen, maar meer om ervoor te zorgen dat ik er alles aan heb gedaan dat de app wel op mijn nieuwe TV box zal werken. Heb op de ondersteuningspagina gekeken en ben bekend met het (veel te kleine) lijstje van ondersteunende apparaten, maar daar staat mijn toekomstige box niet tussen.

Mijn huidige box is een Tronsmart Vega S-89H met Android 4.4 (kitkat). De SOC is een Amlogic S805, 2GB ram. De TV box draait een Tablet versie van Android.

@justin; Volgens mij kun je op niet-ondersteunde devices de app helemaal niet meer downloaden. Deze komt dan (als het goed is) niet meer in de Playstore naar voren. Wanneer de app op je telefoon staat en je start deze met een te oude android versie op, dan krijg je een foutmelding en crashed de app. Wanneer de app al geopend is (je ziet dus de app op het scherm), maar er zijn problemen met het beeld, dan zou je er volgens mij vanuit moeten kunnen gaan dat de Android versie up-to-date is. (volgens mij).

Reageer