Informatie over Fox Sports en KPN

• 5 augustus 2016
  • 243 reacties
  • 29917 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27

Update vrijdag 19 augustus 08:30:

Hoe gaat Fox Sports eruit zien bij KPN?
Zoals iedereen inmiddels weet hebben Fox Sports en KPN een nieuw akkoord bereikt. Vandaag is bekend gemaakt hoe de nieuwe pakketten eruit gaan zien. De wijzigingen gaan per vandaag in.

FOX Sports Eredivisie kostte per maand €17,50 en is per direct met €10,- in prijs verlaagd. Vanaf nu kost deze zender bij KPN slechts €7,50 p/mnd.

Fox Sports Eredivsie in KPN Compleet!
Fox Sports Eredivisie wordt toegevoegd bij KPN Compleet als één van de gratis zenderpakketten. Dit betekent dat KPN Compleet klanten voortaan naast het HBO-, Kids- en Pluspakket ook voor het Fox Sport Eredivisie pakket kunnen kiezen.

De Prijzen:

Kunnen bestaande FOX Sports Eredivisie abonnees direct van deze prijs genieten?
Ja, deze nieuwe prijzen gelden ook voor bestaande FOX Sports abonnees van KPN. Huidige FOX Sports abonnees bij KPN krijgen automatisch het lagere maandbedrag, ontvangen restitutie over de maand augustus en hoeven hier helemaal niets voor te doen. KPN zal op de volgende factuur het verschil tussen de oude en nieuwe prijs in mindering brengen. Voor KPN iTV klanten is dit €10 en voor KPN Digitenne klanten is dit €7,50.

Ik ben KPN Compleet klant en heb al FOX Sports Eredivisie, kan ik dan mijn FOX Sports Eredivisie abonnement opzeggen?
Dat regelen wij voor je. Zodra jij je aanmeldt voor FOX Sports Eredivisie in KPN Compleet wordt het betaalde abonnement uitgeschakeld.

Hoe kan ik mijn zenderpakket wisselen bij KPN Compleet?
Van zenderpakket wisselen bij KPN Compleet kan via:
- Kpn.com/wissel
- MijnKPN app

Ik ben KPN Compleet klant en heb al FOX Sports. Wat gebeurt er met mijn abonnement op dit zenderpakket als ik Fox Sports Eredivisie bij KPN Compleet aanzet?

We willen voorkomen dat je dubbel gaat betalen. Daarom schakelen we het bestaande abonnement direct uit. Wil je toch buitenlandse sport blijven bekijken via de FOX Sports kanalen 2, 4 en 6 dan kan dat door een aanvullend abonnement te nemen op FOX Sports International (€12,50 p/mnd).

Blijft de Goal Alert app ongewijzigd?
Ja, de Goal Alert app blijft zoals het is.

Update zaterdag 6 augustus 22:00:
KPN en Fox Sports hebben een akkoord bereikt over de voorwaarden voor doorgifte van de FOX Sports zenders met onder meer live-wedstrijden van de eredivisie. Uitgangspunt in het bereikte akkoord over het distributie- en prijsmodel van FOX Sports is dat klanten van KPN die graag live-eredivisie wedstrijden van FOX Sports willen kijken dit kunnen blijven doen tegen betere voorwaarden.

Daarnaast handhaaft KPN het huidige model van distributie van FOX Sports en heeft het meer flexibiliteit gekregen om voetbal voor een bredere groep liefhebbers tegen een lagere prijs toegankelijk te maken, zonder opname in het basispakket.

KPN is verheugd dat het tot een akkoord is gekomen met FOX Sports en dat het klanten nu duidelijkheid kan geven, na een periode van onzekerheid.

Update zaterdag 6 augustus 18:00:
KPN is nog steeds met FOX Sports in onderhandeling over het nieuwe contract. Zolang de onderhandelingen nog lopen worden de FOX kanalen voorlopig nog doorgegeven. Zodra er meer bekend is, updaten we dit topic.

Origineel bericht vrijdag 5 augustus 20:00:
FOX Sports heeft KPN verboden om de FOX Sports zenders na zaterdag 18:00 uur nog door te geven. KPN betreurt dit besluit van FOX Sports.
De wedstrijden van de vrijdagavond zijn gewoon te zien op FOX Sports.

KPN en FOX Sports zijn nog steeds met elkaar in gesprek om tot een nieuwe overeenkomst te komen.
KPN blijft zich inzetten om tot overeenstemming te komen met FOX Sports over een nieuw contract, zodat onze klanten ook de komende jaren tegen een redelijk tarief naar sport kunnen kijken via FOX Sports.

KPN en FOX Sports zijn met elkaar in gesprek over het verlengen van de overeenkomst, zodat onze klanten ook de komende jaren naar sport kunnen kijken via FOX Sports. Wanneer hier duidelijkheid over is, is op dit moment helaas niet te zeggen.

De kanalen van FOX Sports blijven vooralsnog beschikbaar. Indien FOX Sports besluit de doorgifte van de kanalen aan de klanten van KPN te stoppen, dan zullen we al onze klanten met een FOX Sports abonnement hierover direct informeren per e-mail.

Meer informatie vind je terug op onze website.

Onze excuses voor het ongemak.

Wat betekent dit voor mijn abonnement?
Voorlopig betekent dit niets voor klanten die op een FOX Sports pakket geabonneerd zijn. Je kunt gewoon nog naar FOX Sports kijken. Het initiatief voor stopzetten van de doorgifte van de kanalen ligt bij FOX Sports. Het kan dus helaas van de ene op de andere dag gaan veranderen. Mocht hier iets in veranderen, dan zullen wij de klanten met een FOX Sports abonnement hierover direct per e-mail informeren. Je krijgt het evenredige deel van je abonnementskosten voor FOX Sports terug als de zenders bij KPN tijdelijk toch niet beschikbaar zullen zijn.

Komt FOX Sports straks in mijn basispakket?
Wij vinden het op dit moment niet in het belang van onze klanten om FOX Sports 1 in het Basispakket op te nemen. We zullen ons dan ook in blijven zetten om dit te voorkomen.

Heb je vragen? Stel ze gerust hieronder.

243 reacties

Toen fox sports werd geïntroduceerd verhoogde KPN ook gewoon stilletjes de algemene bijdrage met ruim 2 euro. Beetje hypocriet om nu moeilijk te gaan doen. Dit is nu eenmaal de markt waar KPN zelf ook rijk van wordt. Maar ik als klant wordt nu de dupe van geldbeluste mannetjes die doen of ze zielig zijn. Niet dat ik zielig ben omdat ik mijn voetbal mis, maar ik betaal daar wel voor. Just saying.

Admin: bericht naar juist board verplaatst
Reputatie 7
Badge +27
Via ons topic hierover blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen. Zodra er meer bekend is, laten we je dit zeker weten!
Reputatie 7
Badge +15
Jammer dat Fox zo graag de zender in het basispakket wou pushen(Met de bijbehorende kosten) en jammer dat Fox de spanning zo hoog heeft laten oplopen. Desalniettemin vindt ik dat jullie goed werk hebben geleverd om het belang van het merendeel van de klanten zo goed mogelijk te beschermen 🙂

Ik vindt het bijzonder vreemd dat ze zo graag hun opbrengsten via het basispakket willen incasseren dat ze hun hele betaalzender hiervoor op het spel willen zetten. Maar uiteindelijk blijft het de keuze van Fox
Reputatie 4
Badge +2
Ik vindt het bijzonder vreemd dat ze zo graag hun opbrengsten via het basispakket willen incasseren dat ze hun hele betaalzender hiervoor op het spel willen zetten. Maar uiteindelijk blijft het de keuze van Fox

Dit is niet echt vreemd ik heb het vermoeden dat dit een wanhoops daad is van FOX om geld binnen te halen omdat anders de Amerikaanse moeder maatschappij de stekker er uit gaat trekken.
Zou me niets verbazen als FOX het einde van het jaar niet haald, en anders overleven ze 2017 niet. Veel langer dan dat zal het niet worden gezien hun huidige paniek gedrag.
Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond Stoelie,

Veel informatie kunt u hier vinden:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/open-kanaal-fox-sports-misschien-basispakket-424264

Anders hebben we te veel verschillende topics van Fox Sports, en uw vraag die u hier stelt, eventueel op die andere topic plaatsen. Misschien staat uw antwoord er wel bij. 🙂
Reputatie 3
Badge
Van mij mag Fox Sports verdwijnen. Ze graven nu hun eigen graf met hun hebzucht.

Het kan toch nooit zo zijn dat 90 procent van de klanten die geen FOX Sports kijkt, de tariefsverlaging voor de 10 procent Fox Sport abonnees moeten ophoesten.

Negentig procent van je klanten zal Fox Sports niet missen,
Schandalig dat KPN zijn klanten die liefhebber zijn van Nederlands voetbal, zo in de kou laat staan.
Goed dat FOX Sports Eredivisie zijn poot stijf houdt.
Laten we als voetballiefhebbers massaal opzeggen bij KPN, en overstappen naar Ziggo..
Daar kunnen we als voetballiefhebber wel genieten van Fox Sports maar ook van Ziggo Sport in het basispakket (are you watching KPN) met iedere week gratis live duels uit de Engelse Premie League, de Spaanse Primera Division, The Championship, de Belgische Pro League, de Schotse Premier League de wedstrijden van Ajax op weg naar de CL. Maar bijvoorbeeld ook gratis in het basispakket alle races in de Formule 1.
Dat er door KPN naar Ziggo wordt gekeken bevreemd mij wel een beetje , waarom heeft KPN het contract met FOX zelf niet op tijd verlengt en laat het nu er maar op aan komen wie de sterkste is ?
Er zal er maar één de dupe zijn ,en dat is de klant !
Dit kan omdat ziggo en ziggosport van de zelfde eigenaar zijn
als ze op zwart gaan zeg ik mijn abbo bij fox op en niet bij KPN
Reputatie 7
Badge +18
Schandalig dat KPN zijn klanten die liefhebber zijn van Nederlands voetbal, zo in de kou laat staan.
Goed dat FOX Sports Eredivisie zijn poot stijf houdt.
Laten we als voetballiefhebbers massaal opzeggen bij KPN, en overstappen naar Ziggo..
Daar kunnen we als voetballiefhebber wel genieten van Fox Sports maar ook van Ziggo Sport in het basispakket (are you watching KPN) met iedere week gratis live duels uit de Engelse Premie League, de Spaanse Primera Division, The Championship, de Belgische Pro League, de Schotse Premier League de wedstrijden van Ajax op weg naar de CL. Maar bijvoorbeeld ook gratis in het basispakket alle races in de Formule 1.
Dus, u vindt het normaal dat 90% van de klanten verplicht € 2,- à € 2,50 p.m. extra moeten betalen die niet op Fox Sports zitten te wachten in het basispakket? :8
Als fox sports op zwart gaat kan ik dan ook van mij kon contrakt af want dan hoef ik geen kon meer
Reputatie 7
Helaas is er voorlopig geen mogelijkheid om kosteloos kpn op te zeggen. Onderhandelingen lopen nog, ook al gaat Fox Sports v.a. zaterdag 18:00 uur op zwart. Dat is door de aanvoer op het netwerk overigens dan bij veel bedrijven via het koperdraad.
Bovendien loopt er nog een beroep bij de ACM. Ook daardoor is de clausule dat je dan kosteloos mag opzeggen nog niet van toepassing.

Het op zwart gaan is overigens de keuze van Fox Sports! Als je het er niet mee eens bent kun je hen beter opzeggen of aanschrijven om een beetje druk op de ketel zetten. En dat ze de eis laten varen dat KPN en andere providers voor iedere aansluiting € 2,50 p/m moet gaan afdragen. Hiervoor mógen ze dan F.S. 1 in het basispakket stoppen. Maar dat hoeft niet. Belachelijk. Wij gaan niet betalen omdat Fox de voetbalrechten véél te duur heeft ingekocht. En dan vervolgens € 2,50 voor een kanaal waar 90% van de klanten niet op zit te wachten. Fox Sports moet afgenomen kunnen blijven worden op basis van vrijwilligheid.
Heel jammer dat Fox Sports KPN nu onder extra druk wil zetten door het signaal te stoppen. Zwaktebod.

Dit scheelt Fox Sports per direct zo'n 200.000 abonnees. Zo gaan ze nog sneller failliet.

KPN zet de inning van de kosten van F.S. uiteraard stop. Er vindt een verrekening plaats voor elke dag dat F.S. niet beschikbaar is.
Een geluk bij een ongeluk. De wedstrijden gaan gewoon door, daar hoef je je geen zorgen over te maken.;)

Zie ook deze forumonderwerpen:
Informatie over Fox Sports bij KPN
Open kanaal Fox Sports misschien in basispakket???
Reputatie 7
Badge +15
Ik weet het niet, ik denk niet dat KPN verplicht is om een jaarcontract hiervoor voortijdig op te zeggen. Ze kunnen je alleen niet verplichten om een Fox Sports abbonement te betalen.

Ik raad je aan om dit topic in de gaten te houden:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/informatie-over-fox-sports-kpn-424750
Reputatie 7
...Laten we als voetballiefhebbers massaal opzeggen bij KPN, en overstappen naar Ziggo....Ik zou zeggen direct doen en veel voetbalplezier bij Ziggo. Ik vind het toch wel een vreemde gedachte dat jij het accepteert dan negen anderen €2,50 per maand meer moeten gaan betalen voor iets wat ze niet willen zodat jij €2,50 per maand minder hoeft te betalen. Dat is natuurlijk niet zo'n sociale gedachte. Heb je ook al eens naar de grote getallen gekeken die FOX hiermee binnen wil harken. Het is natuurlijk schandalig als je (FOX) de prijs van jouw "product" van de éne op de andere dag met ruim meer dan 100% laat stijgen en daarmee praten we wel over vele miljoenen.
Reputatie 7
@Fandroid. Laten we het even realistisch bekijken:
Schandalig dat Fox Sports KPN wil verplichten 1 kanaal verplicht aan álle abonnees aan te bieden voor € 2,50 per maand.
Wat vind u daarvan?
KPN wil dit niet; Fox houdt eraan vast; ergo: Fox (!) zet nu het signaal naar KPN op zwart.

Ohja, Fox beweert dat het kanaal in het basispakket geen verplichting is. Maar wil wél € 2,50 per aansluiting! Rara. € 2,50 per abonnee is voor een provider aan álle klanten al helemaal niet te verkopen zónder zender. Waar 90% van de klanten ook nog eens niet op zitten te wachten. Noch op die prijsverhoging; noch op Fox Sports 1.
Reputatie 7
Badge +18
...Laten we als voetballiefhebbers massaal opzeggen bij KPN, en overstappen naar Ziggo....Ik zou zeggen direct doen en veel voetbalplezier bij Ziggo. Ik vind het toch wel een vreemde gedachte dat jij het accepteert dan negen anderen €2,50 per maand meer moeten gaan betalen voor iets wat ze niet willen zodat jij €2,50 per maand minder hoeft te betalen. Dat is natuurlijk niet zo'n sociale gedachte. Heb je ook al eens naar de grote getallen gekeken die FOX hiermee binnen wil harken. Het is natuurlijk schandalig als je (FOX) de prijs van jouw "product" van de éne op de andere dag met ruim meer dan 100% laat stijgen en daarmee praten we wel over vele miljoenen.Dank je wjb, je hebt het goed uitgelegd. Dit bedoelde eigenlijk te zeggen. Maar ik kwam er zelf even niet meer uit.
Ik vindt fox sport niet belangrijk, en zou het ook niet in mijn basis pakket willen hebben,
en weer dat greedy money grabbing van de amerikanen..
Dus ga door kpn..
Ja alles leuk en aardig, maar ik mis het voetbal dit weekend omdat jullie je zakken willen vullen. Iets van compensatie graag! En dan heb ik het niet over een gratis film die je 1 maand kan kijken. Want ik ben geen filmliefhebber en al helemaal niet uit jullie (beperkte) bestand! Wees gewoon eerlijk want nogmaals, die prijsverhoging hebben jullie in 2013 ook al geflikt.
Misschien zijn er nu masr 10% foxsportsabonnee omdat dat 17,50 kost. Als het voor 2 euro wordt aangeboden levert dat misschien juist wel meer kpn klanten op......
Kan kpn daar niet een enquete voor mailen naar zijn klanten?

En kpn niet wachten met de uitslag mailen, maar nu ook de onderhandelingen alvast mailen aan die 10% aub!

Succes
Reputatie 2
Ze zetten in het forum bericht dat er gecompenseerd word door middel van verrekening met de periode die je wel hebt kunnen kijken en niet. Dus zo ik het lees krijg je geld terug. Ik zelf vind dat kpn goed bezig is. Ik sta niet te wachten op fox sport. Maar dat is een discussie appart.
Reputatie 2
Dat er door KPN naar Ziggo wordt gekeken bevreemd mij wel een beetje , waarom heeft KPN het contract met FOX zelf niet op tijd verlengt en laat het nu er maar op aan komen wie de sterkste is ?
Er zal er maar één de dupe zijn ,en dat is de klant !

Misschien dat ze dit wel gedaan hebben, maar dat gebeurd achter de schermen. Misschien heeft fox al die tijd hun poot stijf gehouden met gedachte straks is het contract af en moeten ze wel.
Van mij mag Fox Sports verdwijnen. Ze graven nu hun eigen graf met hun hebzucht.

Het kan toch nooit zo zijn dat 90 procent van de klanten die geen FOX Sports kijkt, de tariefsverlaging voor de 10 procent Fox Sport abonnees moeten ophoesten.

Het is natuurlijk onzin dat 90 % van de klanten Fox Sports niet zullen missen, er zijn ook een heleboel voetballiefhebbers die Fox nu te duur vinden en juist blij zijn om voor 2 euro extra veel live voetbal te krijgen.
Weet iemand of FOX Sport Go met een KPN alles in 1 wel blijft werken ?

Reageer