Informatie over (i)TV-ontvangers

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1881 reacties
TV-ontvanger 1903

https://

- Zonder harddisk

- Opnemen pakket als optie

- Geen live TV pauzeren

TV-ontvanger 1910

- Zonder harddisk

- Geen live TV pauzeren

TV-ontvanger 1960

- Geleverd voor juli 2011

- Opnemen met harddisk

- Live TV pauzeren

TV-ontvanger 1963 voor juli 2011

- Geleverd voor juli 2011

- Opnemen met harddisk

- Live TV pauzeren

TV-ontvanger 1963 na juli 2011

- Geleverd na juli 2011

- Live TV pauzeren

TV-ontvanger 1853

- Zonder harddisk

- Live TV pauzeren

Meer informatie

Op deze pagina vind je meer informatie: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8090

38 reacties

Reputatie 1
Badge
Hedenochtend stonden we vreemd te kijken naar de 1853, normaal bij stand-by staan heb je een zwart voorfront, doch nu wordt de tijd getoond!. Netjes!

Reputatie 4
Badge +4
Klopt,
Gisteren een update voor de 1853 geweest !
Leuk die update maar de tijd op het kastje wil ik niet. Is de informatie die ik op de 1853 zie ook weer te verwijderen.

Alleen de zender informatie als de ontvanger aan staat is voldoende. Als ik de ontvanger uit heb gezet had de rode lamp van mij al niet gehoeven maar daar krijg ik u ongewenst ook de tijd nog in het display bij.

Weet iemand of en zoja hoe dit te configureren is?

Reputatie 4
Badge +3
Hm, geen update gezien. Moet je daar iets voor doen?

Is er, naast die tijd, nog iets wezenlijks veranderd? Bijvoorbeeld iets waar wél steen en been over geklaagd wordt op dit forum?

Reputatie 1
Badge
nog iets wezenlijks veranderd?

Zeker, in het menu zit nu ook een optie om van alles te controleren in 5 minuten! 

Alleen als je begint met die optie, moet je hem ook afwerken, je kan tests overslaan maar dan moet je wel navigeren en oké indrukken.

Heb geen optie gevonden om de tijd weer uit te zetten, maar met tijd is voor ons prima!

Reputatie 7
Badge +16
Krijgen we nog een officiele uitleg van Webcare?

Er zijn de laatste tijd wat problemen met het opname pakket (zie andere posten), is dit nu opgelost?

ik heb nog geen update gezien zal nog wel komen of niet

Vreselijke update. Op dat klokje zit ik echt niet te wachten, lichtgevend nog wel, in de slaapkamer zéér storend. Daarbij: het veelgehoorde verzoek om een herhaalde (dagelijkse, wekelijkse) opname te kunnen programmeren is nog steeds niet verwezenlijkt.

Lijkt me ondertussen een goede reden om naar een andere provider over te stappen :@

Reputatie 7
Badge +16
Ik word wel eens moe van het ultieme dreigmiddel als iets je niet aanstaat... stap dan over als je durft! :D

En dan maar meteen opgeven?
Sommigen van ons hebben de moed te proberen dingen te veranderen die ons niet aanstaan...
Hier nog geen update geweest, geen klokje te bekennen op de 1853

Reputatie 1
Badge
Wat josvol schreef; "het veelgehoorde verzoek om een herhaalde (dagelijkse, wekelijkse) opname te kunnen programmeren is nog steeds niet verwezenlijkt." dat missen wij ook, we zijn 20 jaar schotel ontvanger geweest met CanalDigitaal en bij de satelliet receivers is dat heel normaal, dit was ideaal voor mijn vrouw betreft de opnames van de soapseries, dat kan je nu met de 1853 slechts ZEER beperkt instellen!

Reputatie 3
Badge +2
Beste Jos. Als je het forum eens goed bekijkt, dan zal het je misschien opvallen dat vele wensen al maanden (al dan niet jaren) bij KPN bekend moeten zijn. Daarbij idem aantal forum-leden die aangeven (te overwegen) over te stappen.

Conclusie. KPN ligt echt niet wakker van de meningen van de forum-leden. Verwacht dus niet, dat er veel gaat veranderen op dat gebied.

Reputatie 1
Badge
KeesvanAalsburg schreef "KPN ligt echt niet wakker van de meningen van de forum-leden." Maar als  Kees bij KPN werkt ziet het er niet best uit voor ons klanten bij KPN, is dit forum bedoelt om gal te  spugen of opbouwende kritiek en tips te geven, waar KPN rekening mee zou kunnen houden.

Hopelijk houd KPN wel rekening met de (redelijke) wensen die in het forum worden geuit.

Zoals de opname mogelijkheden, op werkdagen (voor o.a. Soaps), dagelijks en wekelijks.

Reputatie 3
Badge +2
Kees werkt gelukkig niet bij KPN. En trekt deze conclusie uit het feit, dat deze wens al een jaar wordt geuit door de forum-leden zonder enige reactie vanuit KPN (welke andere conclusie zou jij trekken)
Reputatie 4
Badge +3
Het televisieforum van KPN heeft zijn eigen Wet van Godwin. Naarmate een discussie langer wordt, nadert de kans dat het@chterlijke opnamesysteem van KPN ter sprake komt 100%. Dat moet toch gaan opvallen, ook bij potentiele overstappers richting KPN.

En dat is heel erg nuttig. Als ik, toen ik de keuze voor een nieuwe provider moest maken, had geweten dat het opnemen pakket de facto onbruikbaar is bij KPN had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.

Het is wel jammer. In mijn ogen is het iTV-systeem met cloud-computing superieur aan andere systemen. Twee ontvangers in huis die naadloos samenwerken, kijken op iPad of iPhone, opnames programmeren via internet (werkte bij mij feilloos, ook vanuit Indonesië): prachtig.
Alleen het ontbreken van die dagelijkse/wekelijkse opnames is me een doorn in het oog. Kon 20 jaar geleden al met mijn VHS-recordertje: per opname aangeven op welke dagen van de week hij moest lopen, kon je per dag aan-/uit-zetten. Ik snap niet dat ze dat niet meenemen.
Ik heb dan ook het vermoeden dat daar een andere beweegreden achter zit maar kan nergens vinden wat die is...
Reputatie 7
Badge +27
@Giant, ik heb een reactie gegeven in je andere topic over problemen met het opnemenpakket

Wat betreft de (positieve en negatieve) reacties over de tijdklok; deze is in of uit te schakelen via een nieuw instellingen-menu genaamd het 'energie instellingen-menu.'

De wens voor herhaaldelijke opnames is zeker bekend en staat in de planning. Ik kan hier helaas nog geen concrete informatie over geven.

Helaas, Joran:

Bij mij kun je in het 'Energie-instellingen-menu' enkel kiezen na hoeveel tijd de ontvanger automatisch overschakelt naar stand-by bij tv kijken of radio luisteren. De mogelijkheid de klok in- of uit te schakelen staat daar niet bij.

En eerlijk gezegd: de belofte dat de wens voor herhaalde opnames 'in de planning staat' is na alle al jarenlang gedane eerdere beloftes niet meer erg geloofwaardig...

ik heb nog steeds geen update gezien ik weet niet wanneer ik die krijg

Reputatie 1
Badge
Hallo bulldog55, kijk eens op;
http://forum.kpn.com/t5/Televisie/nieuwe-update-Motorola-VIP1853/td-p/129616
bij Jessica, ‎03-09-2013 13:46

Reputatie 7
Badge +27
@josvol, je hebt inderdaad gelijk. Ik heb dit getest op een andere versie van de ontvanger die meedoet aan een testgroep, excuses voor de verkeerde informatie. We verwachten dit binnen enkele weken verholpen te hebben, tot die tijd is er helaas geen optie om de klok uit te schakelen. Ik begrijp de skepsis over de herhaalde opnames. Ik vind het ook jammer dat ik al lange tijd verkondig dat deze feedback meegenomen wordt, maar dat actie tot nu toe uitblijft. Toch heb ik reden om voorzichtig optimistisch te zijn, maar details daarover kan ik nog niet geven.
@bulldog, de verdere uitrol van de update is voor nu stopgezet in verband met onder andere bovenstaande storing.

Ik heb ook het zinloze vervelende klokje gekregen (een dag of wat geleden). Helaas is deze nog niet te verwijderen. 

Lijkt me ook niet echt energie vriendelijk...... Ik zou de klok graag willen verwijderen maar helaas...

Toch ook vreemd dat je gewoon een update, waar je niet om gevraagd hebt, door de neus geboord krijgt.

Zou het een idee zijn om mensen te laten kiezen of ze een update wel of niet willen??

Die klok graag zsm weer weghalen aub, of mij (en andere mensen) de mogelijkheid geven om de klok zelf weg te halen. 

Volledig zinloos deze klok!

p.s. Enig idee wanneer het wel mogelijk wordt het klokje te verwijderen? Worden we daarover geinformeerd (per email b.v.)? Of weet kpn niet precies wie de update hebben gekregen?  Of is het de bedoeling dat we zelf dagelijks gaan kijken in het menu om te kijken of er een optie is om e.e.a. nu wel uit te schakelen?

Reputatie 1
Badge
Hallo Bennov, lees wat Joran schreef op ‎03-09-2013 11:16 en op ‎03-09-2013 16:48. Trouwens, mijn mening: zo zinloos is dat klokje nou ook weer niet, als de ontvanger uitstond vond ik het maar een dood element. Wanneer het wel mogelijk wordt het klokje te verwijderen/dimmen dat zal (waarschijnlijk) wel kenbaar gemaakt worden via deze topic. We wachten maar  vol ongeduld af wanneer er aanpassingen gemaakt  zijn, waarbij het klokje niet het enige is.

Over enkele weken..... Tja, hoeveel weken zijn dat? 

Reageer